Het is al een tijdje dat ik me erger aan een bepaald geluid in de auto.
Het probleem situeert zich steeds aan de bestuurderskant en lijkt afkomstig te zijn van de plaats ter hoogte van zijraam/raam/handschoenkastje.
Het geluid kun je het beste vergelijken met glas dat aan het trillen gaat, een beetje zoals glas dat niet helemaal vastzit in een raam.
Het probleem is wel dat het zich niet altijd voordoet.
Het kan gebeuren dat het zich tijdens een autorit niet voordoet, andere keren heb je het wel en wordt het, afhankelijk van het soort weg waarop je rijdt (asfalt, macadam, kasseien, …), steeds erger.
Het gebeurt ook dat wanneer je ergens stopt en het portier opent en daarna dichtslaat, dat het geluid dan verdwenen is.
Probeer eens zelf of met iemand te rijden en dan als het geluid zich voordoet, tegen de ramen iets te drukken met de hand.
De locatie die jij opnoemt is de hele cockpit zo’nbeetje dus dat maakt het wat lastiger.
Probeer goed te horen waar het vandaan komt en er tegen te drukken en luisteren of het weg gaat.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Edit René...quote gewist..quoten op het laatste bericht is onzin
Het doet ich voor aan de bestuurderskant, dus is wat moeilijk om te zitten drukken ...
Heb wel al eens tegen het glas zitten duwen, maar verandert niets.
Als je voor het rijden, de deur wat harder dan normaal dichtslaat, dan heb je minder kans dat het zich voordoet.
Als je even je type auto in je register invult, dan weten we altijd om welke auto het gaat.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De buitenspiegel misschien? Of er zit/ligt iets los in de deur, zou ook zomaar kunnen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Kende een keer een “klacht” van iemand die iets in een bagagevak had laten liggen. Heel technisch verhaal en dan was dat het…
Bij mijn schoonvader tikte het achterin ook. Blijkt wat in het grond opbergvakje te tikken.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
beste,
dit probleeem heb ik ook gehad
bij mij was het spadbord los terhoogte van het driehoekruitje.
Deze is van fabriek uit vastgekit ter voorkoming van trillingen.
Het was de kit die losgekomen was waardoor onder het rijden het spatbord trilde tegen het driehoeksruitje.
Hoop dat ik je heb kunnen helpen,
grtjes
Grijzemuis schreef:Kende een keer een “klacht” van iemand die iets in een bagagevak had laten liggen. Heel technisch verhaal en dan was dat het…
Bij mijn schoonvader tikte het achterin ook. Blijkt wat in het grond opbergvakje te tikken.
Neen, er ligt zeker niets in het bagagevak vooraan.
Het blijkt dus om de zonneklep te gaan die kligt te trillen.
Met wat dry lube is het opgelost maar probleem komt na verloop van tijd wel terug.
Mijn ervaring met deze wagen is dat die na verloop van tijd wel op veel plaatsen storende geluiden begint te maken.
Achteraan hebben we het ook en ik moet nog eens uitzoeken waar dat vandaan komt.
Hebben een tijd in de koffer een soort brommend geluid gehad en bleek van het achterste zonnescherm te komen dat lag te “klepperen” wanneer het niet uitgetrokken was.
Voortaan rijden we dus steeds met het zonnescherm uitgetrokken.
paragliderke schreef:beste,
dit probleeem heb ik ook gehad
bij mij was het spadbord los terhoogte van het driehoekruitje.
Deze is van fabriek uit vastgekit ter voorkoming van trillingen.
Het was de kit die losgekomen was waardoor onder het rijden het spatbord trilde tegen het driehoeksruitje.
Hoop dat ik je heb kunnen helpen,
grtjes
Wat bedoel je met spatbord?
Grijzemuis schreef:Kende een keer een “klacht” van iemand die iets in een bagagevak had laten liggen. Heel technisch verhaal en dan was dat het…
Ik ken iemand die maanden gezocht heeft naar een geluid in z’n auto.
Bleek dat zijn kindje een knikkertje ergens in het chassis gestoken had van de auto.
Het betrof een Opel uit de jaren 90 waarbij je blijkbaar onder de achterbank rechtstreeks toegang had tot het chassis.
De wagen werd uren onderzocht in de Opel-garage, dit zonder resultaat
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Blij dat je toch één jaar later erachter bent gekomen wat het is…
-
Achja opels.. die hadden nog wel eens een gaatje vroeger.