12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Gefeliciteerd de benzine prijs 1,50 euro p/liter
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6490

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 september 2005 04:54 PM
  [ # 166 ]
Handjes schreef:

Dat 90% van de Nederlanders niet verder kijkt dan de eigen portemonnee, de eigen benzinetank en elkaar napraat op verjaardagsfeestjes dat het zo slecht gaat (de supermarktprijzen liggen momenteel lager dan in 2001) betekent niet dat het ook echt slecht gaat.

Da’s leuk, dat de supermarktprijzen lager liggen dan in 2001. Relateer dat nou ook eens aan de inflatie. Of wou je beweren dat je met je (niet aan de komst van de euro aangepaste) salaris nog net zoveel kunt kopen als in 2001…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 22 september 2005 05:04 PM
  [ # 167 ]
patje74 schreef:

Gisteren heet o.a. Bos dit tegengesproken, helaas kon Verhagen dat slechts beamen…
De hogere inkomens gaan er op vooruit, de middeninkomens nogmaals, 2/3 van de bevolking) blijven gelijk of gaan achteruit en de lagere inkomens gaan achteruit, aldus Verhagen.
Dus, het geld gaat naar de mensen die het in de spaarpot kunnen gooien en de koopkracht gaat er niet veel op vooruit. (het meerendeel van de mensen die het nodig hebben gaan er immers op achteruit!)

Bos met zijn mooie praatjes en flinterdunne argumenten ja…
Hogere inkomens hebben de afgelopen jaren meer moeten inleveren dan minima en alleenstaanden. Die zijn eerder steeds ontzien door het kabinet. Dus graag dit soort zaken in een breder perspectief bekijken. Bovendien gaan ouders met kinderen er op vooruit door de zorgtoeslag. En dan krijgt iedereen ook nog compensatie voor de energierekening. Ging het zo enorm slecht met de middeninkomens dan?

Mulder schreef:

Da’s leuk, dat de supermarktprijzen lager liggen dan in 2001. Relateer dat nou ook eens aan de inflatie. Of wou je beweren dat je met je (niet aan de komst van de euro aangepaste) salaris nog net zoveel kunt kopen als in 2001…

Ja, en je salaris is ook wel elk jaar met 1-2% omhoog gegaan. Dat compenseert de inflatie weer. Gemiddeld dus he? Er zal best een jaar bij hebben gezeten (2003 bijv) dat je salaris op -0,5% stond. Sjonge, wat erg.

Mensen, we moeten echt ons hoofd niet laten gek maken door ons te focussen op een momentopname. Vroeger gingen we op vakantie naar Renesse, nu gaan we 3x per jaar met het vliegtuig. En maar klagen… We hebben onszelf een heel hoog luxeniveau toegekend of zelfs opgeëist. Hoe hadden we gedacht dat we dat konden volhouden? En luxe vraagt om meer luxe, zo zit de mens in elkaar. De mens is nu eenmaal gierig. Waarom denk je anders dat Nederlanders voor 1 miljard de verzekering oplichten elk jaar? Ik schaam me diep voor mijn medelanders.

En wat die argumenten dat het zo slecht gaat met de minima betreft: ik geloof er niks van dat dat allemaal medelijden is. Volgens mij meer een verkapt argument voor de eigen portemonnee. Als je echt medelijden had, gaf je elke maand wel 50 euro weg.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 september 2005 05:13 PM
  [ # 168 ]
mpostma schreef:

Boeiende discussie. Eigenlijk zouden alle klagers eens in een 3e wereldland moeten kijken wat armoede en vechten voor voedsel echt betekent. Of laat desnoods eens de bekende beelden van TV eens echt op in werken zonder deze te negeren of weg te zappen.  “Die beelden van hongerende kinderen zijn zoo irritant”.

Ik hoef niet naar andere, slechtere omstandigheden te kijken om ons eigen situatie te kunnen beoordelen. Ik vind de beelden ook niet irritant. En toch klaag ik. Niet over mijn eigen situatie, maar over het beleid in het algemeen.  (Je verhaal doet mij een beetje denken aan het geen ik vroeger kreeg te horen toen ik mijn bordje niet leeg at…. Ook toen was dat was toen geen nuttige opmerking)

Nee, een klager kan heel goed zonder dat gezien te hebben tot de conclusie komen dat het anders/beter kan.
En nogmaals, een klager hoeft niet alleen te klagen omdat hij slechts naar zijn eigen beurs kijkt! Als dit werkelijk je mening is dan heb je niet goed geluisterd naar “de klagers”.

Ontopic; wat mij betreft gaan ze de prijzen niet compenseren, ga LPG/PPO enz. maar promoten. Er zijn genoeg betaalbare alternatieven.
Dit in combinatie met kilometerheffing (en dan natuurlijk geen houderschapsbelasting) lijkt mij een prima idee. Helaas is dat ook alweer van tafel voor de komende tijd.

Profiel  

BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373

Gepost: 22 september 2005 05:14 PM
  [ # 169 ]
Handjes schreef:

Mensen, we moeten echt ons hoofd niet laten gek maken door ons te focussen op een momentopname. Vroeger gingen we op vakantie naar Renesse, nu gaan we 3x per jaar met het vliegtuig. En maar klagen…

Wink  Wink

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 september 2005 05:30 PM
  [ # 170 ]
Handjes schreef:
patje74 schreef:

Gisteren heet o.a. Bos dit tegengesproken, helaas kon Verhagen dat slechts beamen…
De hogere inkomens gaan er op vooruit, de middeninkomens nogmaals, 2/3 van de bevolking) blijven gelijk of gaan achteruit en de lagere inkomens gaan achteruit, aldus Verhagen.
Dus, het geld gaat naar de mensen die het in de spaarpot kunnen gooien en de koopkracht gaat er niet veel op vooruit. (het meerendeel van de mensen die het nodig hebben gaan er immers op achteruit!)

Bos met zijn mooie praatjes en flinterdunne argumenten ja…
Hogere inkomens hebben de afgelopen jaren meer moeten inleveren dan minima en alleenstaanden. Die zijn eerder steeds ontzien door het kabinet. Dus graag dit soort zaken in een breder perspectief bekijken. Bovendien gaan ouders met kinderen er op vooruit door de zorgtoeslag. En dan krijgt iedereen ook nog compensatie voor de energierekening. Ging het zo enorm slecht met de middeninkomens dan?

Blijkbaar is Verhagen niet mans genoeg om flinterdunne argumenten gefundamenteerd tegen te spreken. Maar geloof mij, zijn argumenten waaren gefundamenteerd. Het praatje van Verhagen was flinterdun, hij had zich er voor moeten schamen. ( zoals wel meer in de kamer gisteren! )

Zorgtoeslag, ik bevind mij onder de middeninkomens. En, ja hoor, ik ga er (fors) op achteruit, ook nadat ik de zorgtoeslag op de bank heb staan.
Nogmaals, ik hoef niet te vinden dat het zo slecht gaat om toch van mening te zijn dat het beter kan!

Waarom moet ik alles goed vinden als “het allemaal veel slechter kan”/“vroeger slechter was” enzovoorts.

Handjes schreef:

En wat die argumenten dat het zo slecht gaat met de minima betreft: ik geloof er niks van dat dat allemaal medelijden is. Volgens mij meer een verkapt argument voor de eigen portemonnee. Als je echt medelijden had, gaf je elke maand wel 50 euro weg.

Meedelijden is neerbuigend, en ik zal dat absoluut niet zijn, maar er is een groep mensen die het, zonder er veel aan te kunnen doen, behoorlijk moeilijk hebben.
Maar om die mensen uit eigen zak te betalen is natuurlijk geen duurzame oplossing, dat is meer een dooddoener welke WEL neerbuigend is naar de minima toe.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27930

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 september 2005 05:37 PM
  [ # 171 ]
patje74 schreef:

Ontopic; wat mij betreft gaan ze de prijzen niet compenseren, ga LPG/PPO enz. maar promoten. Er zijn genoeg betaalbare alternatieven.
Dit in combinatie met kilometerheffing (en dan natuurlijk geen houderschapsbelasting) lijkt mij een prima idee. Helaas is dat ook alweer van tafel voor de komende tijd.

dat is ook iets niet dat ik begrijp de mensen die het meeste klagen die hebben de grootste hekel aan LPG.

als je het nu allemaal zo erg/duur vind, doe er dan wat aan.
ga een uurtje rekenen en bekijk wat het goedkoopste voor jezelf is.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 22 september 2005 05:40 PM
  [ # 172 ]
patje74 schreef:

Meedelijden is neerbuigend, en ik zal dat absoluut niet zijn, maar er is een groep mensen die het, zonder er veel aan te kunnen doen, behoorlijk moeilijk hebben.
Maar om die mensen uit eigen zak te betalen is natuurlijk geen duurzame oplossing, dat is meer een dooddoener welke WEL neerbuigend is naar de minima toe.

En dus doe je maar niks, behalve naar je bankrekening kijken hoe weinig zorgtoeslag er is gestort en de minima naar de overheid doorverwijzen omdat je zelf met handen en voeten geketend bent omdat je 3 tientjes per maand minder te besteden hebt?

Medelijden (het storten van 50 euro) is misschien wat te gemakkelijk. Ik zal de lat hoger leggen:
Laat ik medelijden (superioriteit) dan vervangen door compassioneel mededogen; wie of wat ben jij in andermans situatie om hun probleem te herkennen, solidair te staan en die ander te helpen zelf mogelijkheden te vinden?

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 22 september 2005 05:43 PM
  [ # 173 ]

Wat moet ie dan wél doen?

geef eens een tip…

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 september 2005 05:44 PM
  [ # 174 ]

scheelt straks wel voor mij.

zorgtoeslag per 1 jan 2006 Cool
scheelt me zo 3 tientjes in de maand Laughing  Cool
heft de benzine wel op…

maar tot die tijd Crying or Very sad

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 september 2005 05:48 PM
  [ # 175 ]
Handjes schreef:
patje74 schreef:

En dus doe je maar niks, behalve naar je bankrekening kijken hoe weinig zorgtoeslag er is gestort en de minima naar de overheid doorverwijzen omdat je zelf met handen en voeten geketend bent omdat je 3 tientjes per maand minder te besteden hebt?

Het is prima als jij voor afbraak van het sociale stelsel bent hoor, maar ik hoef het niet met je eens te zijn toch?  Very Happy
Ik ben voor een sociaal stelsel en vind het volkomen belachelijk als ik persoonlijk de door jou gestelde maatregelen zou moeten treffen, wat zijn we dan als land zijnde diep gezakt zeg!

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 22 september 2005 05:55 PM
  [ # 176 ]
patje74 schreef:

Het is prima als jij voor afbraak van het sociale stelsel bent hoor, maar ik hoef het niet met je eens te zijn toch?  Very Happy
Ik ben voor een sociaal stelsel en vind het volkomen belachelijk als ik persoonlijk de door jou gestelde maatregelen zou moeten treffen, wat zijn we dan als land zijnde diep gezakt zeg!

Dan stel ik je nogmaals de vraag: dus doe jij maar niks en laat alles aan de overheid over?

En het is eigenlijk heel triest om te merken wat je zegt. Wat zijn we als land diep gezakt als burgers zeggen: “ik steek geen handjes meer uit voor mijn medeburgers, want dat is een taak van de overheid.”

De overheid kan nog zo’n mooi zorgstelsel ontwikkelen, maar ze staat met lege handen als burgers langs elkaar heen gaan leven, met de armen over elkaar gaan zitten en zeggen dat het een taak van de overheid is. Het is eigenlijk heel simpel: als wij om elkaar geven en steunen - zoals tot voor 50 jaar heel gebruikelijk was -, dan hoeft de overheid gewoon minder te puinruimen omdat er minder mensen in de problemen komen. Ja, de overheid is het vangnet. Maar ben jij die warme deken?

Hoe komt het dat meer en meer mensen in de problemen raken wat betreft drugs, crimineel gedrag, fysiek geweld, geldproblemen, drankproblemen, frauduleus worden, etc.? Heeft dat ook niet een beetje te maken met goede vrienden en familie hebben die ook hun mond durfen open te doen, elkaar weten op te beuren, elkaar geven wat de ander nodig heeft en elkaar bijstaan in moeilijke tijden? Want dat is wat mededogen inhoudt. Niet alleen een tientje aan een arme geven.

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 22 september 2005 05:57 PM
  [ # 177 ]

Dus als mijn geld op is, kom jij het saldo even aanvullen….

Handjes…je bent cool!

p.s.
Als je een ander financieel helpt, heb je dus geld genoeg….
De belasting en de regering weten dit en korten nog maar ff links en rechts op een paar begrotingen…...

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 22 september 2005 05:58 PM
  [ # 178 ]
René van Maren schreef:

Dus als mijn geld op is, kom jij het saldo even aanvullen….

Handjes…je bent cool!

Ik weet het Wink. Als jouw geld op is, zouden de mensen in jouw naaste omgeving eens moeten vragen aan jou wat er aan de hand is. Pas in tweede instantie bij de overheid aankloppen.

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 22 september 2005 06:00 PM
  [ # 179 ]

Mijn geld raakt nooit op, zover laat ik het niet komen en dat is verrekte moeilijk met twee kinderen en een koophuis….

Als je denkt dat het beter gaat heb je het mis…..

Jaja ik weet het.. 3x per jaar op vakantie en 2 autos voor de deur…. Rolling Eyes

Schrik me al twee jaren achtereen de pletter van het acceptgirootje van het ziekenfonds….

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Gepost: 22 september 2005 06:12 PM
  [ # 180 ]
René van Maren schreef:

Jaja ik weet het.. 3x per jaar op vakantie en 2 autos voor de deur…. Rolling Eyes

Schrik me al twee jaren achtereen de pletter van het acceptgirootje van het ziekenfonds….

LPG inbouwen dus, een keer minder op vakantie (moet dat echt 3x?) en de kinderen 3 krantenwijkjes… Dan schrik je al een stuk minder.

Profiel  

12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook