Ramen beslaan als ik mijn c2 parkeer
Frans1952
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 02 maart 2010 10:54 PM

Ik heb al een tijdje last van beslagen ramen van mijn C2. De airco werkt goed (laten testen). Zodra ik de motor start en de airco aanzet start vrijwel direct het ontwasemen. Als ik na aankomst de auto parkeer duurt t ongeveer tot 60 mnuten en alle ramen zijn aan de binnenkant beslagen.
Staat de aut in de zon dan heb ik geen last maar als de zon zakt en de temperatuur daalt zijn binnen no time de ramen weer beslagen.
Het valt me op als ik rij en de airco uitschakel de ramen ook beginnen te beslaan.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Profiel  

Gepost: 02 maart 2010 10:59 PM
  [ # 1 ]

Er hangt niet toevallig een beetje een zoetige lucht in je auto? Of gewoon erg veel vocht in het interieur door het mee naar binnen lopen van alle sneeuw en andere neerslag van de laatste maanden?

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 02 maart 2010 10:59 PM
  [ # 2 ]

Als ik het zo lees lijkt het op een aircoafwatering die verstopt zit. De airco trekt vocht uit de lucht en die moet afgevoerd worden. Als dit niet goed gebeurt komt het vocht weer terug in de auto. Even bij de garage langs en deze door laten spuiten. Is een klusje van niks en daarom ook niet duur.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook