Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Beste mensen, ik heb was advies nodig betreffende mijn Citroen GSA uit 1984 (260 000 km), ik heb deze auto al ruim 7 jaar, gebruik haar dagelijks en al 130 000 km mee gereden 9beetje achtergrond info).
De afgelopen weken voelde de wagen niet lekker aan en begon zelfs wat te zwalken op de snelweg, zeer onveilig gevoel. Heb zelf de anwb eens laten komen omdat ik het niet vertrouwde toen ik op de A4 zat.
Aan de rechter voorzijde blijken de fusee kogels onder en boven versleten waardoor mijn rechter voorwiel een eigen leven heeft. Deze reparatie is te overzien en redelijk makkelijk te herstellen.
Het grote probleem zit achter. Mijn subframe heeft de beste tijd gehad en afgelopen zomer zelfs nog wat laswerkzaamheden uitgevoerd zodat deze weer door de apk kwam en mij de tijd geeft een geschrikt subframe te vinden. Nu blijken twee blokken tussen het subframe en de koets los te zitten en versleten. Ik kan voor een redelijk prijs aan nieuwe rubbers/blokken komen, moet deze nog bekijken hoe goed deze zijn! Tijdens deze controle kwam ik er ook achter dat het wiellager rechts achter eigenlijk ook vervangen moet worden.
Zoals jullie hier boven kunnen lezen moet ik redelijk wat werk verrichten voordat de GSA de weg weer veilig op kan, nu staat ze in Friesland stil wachtend op een beslissing van mij wat ik ga doen. Is nu het moment aangebroken dat ik de kraan moet dicht draaien en afscheid nemen van mijn geliefde auto of wederom investeren. Als ik aan deze klus begin wat kom ik nog meer tegen? Helaas kan ik niet alle werkzaamheden zelf dus als ik het doe krijg ik hier wat hulp bij, wel tegen betaling. Wie kan een inschatting geven hoeveel werk deze klus is?
Mijn vraag aan jullie is wat moet ik doen, wat zouden jullie doen???
Groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoe is de staat van de auto verder? Je kan kiezen: Koop een andere GS(A), bijvoorbeeld in Frankrijk. Je weet dan niet altijd wat je koopt, maar de auto die je dan koopt kan wel beter zijn (goed onderzoeken natuurlijk). Keuze 2: Je gaat investeren in deze auto. Je kent deze GSA door en door, weet of dat de moeite loont.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
In Friesland zei je… ik kan nog wel een interieurtje en wat plaatwerk gebruiken…
Zonder gekheid, het gaat zo te lezen om vervangbare onderdelen. Als de bodem en de dorpels verrot zijn wordt het verhaal al snel anders. Maar zelfs dan… GSA’s zijn onderhand behoorlijk zeldzaam, zeker origineel Nederlandse (is dat het geval trouwens?).
Als de belangrijkste basis nog goed is dan zou ik de boel repareren. Als je daarbij meteen alle eventuele andere twijfeldingetjes doet dan kan ze weer jaren vooruit.
Waar staat de GSA trouwens?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hoi Marten,
Best vervelend maar ik vind het niet het einde van je auto. Onderdelen zijn er wel het kost alleen wat tijd om het te monteren. En dat is de vraag of je het zelf kan of
uitbesteden moet. Uitbesteden kan aardig in de papieren lopen.
Je kan wel een andere GSA kopen in la France maar aan elke die je daar koopt zit ook best veel technisch werk. Roest zul je niet aan treffen maar veel achterstallig technisch werk wel.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Mijn GSA is inderdaad een originele Nederlandse auto, in 2006 heb ik groot onderhoud gehad door de auto compleet opnieuw te laten spuiten. Het uiterlijk is best mooi op de Amsterdamse parkeer deukjes na die ik de afgelopen 3 jaar heb opgelopen (alle 4 deukjes bij terug komst bij het parkeren). De technische staat van de auto is goed, gebruik haar dagelijks en is daardoor zeer betrouwbaar, heb in de loop der jaren bijna alles wel eens vervangen waardoor dat wel goed zit. De onderkant en de dorpels van de auto zijn redelijk, ook hier in de loop der jaren best een aantal plaatsjes laten inzetten.
In andere woorden ik heb een hele hoop tijd en ook geld in deze wagen gestoken en mij regelmatig afgevraagd of het allemaal waard is geweest. Zoals jullie allemaal weten, zodra je weer achter het stuur zit en alles werkt weer ben je alles weer vergeten. Het gaat mij niet alleen om een GSA maar ook specifiek om deze auto waar ik zoveel goede herinneringen aan heb.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Gewoon opknappen dan!
evt heb ik nog 4 nieuwe fuseekogels liggen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Allemaal dank voor de steun! Ik heb gisteren de knoop door gehakt, ik ga verder met deze GSA! Inmiddels ook alle onderdelen gevonden en gekocht dus over 1 tot 2 weken zoef ik weer rond in mijn rode GSA!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Daar krijg je vast geen spijt van!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Mooizo. Zoveel mankeert er ook niet aan. Bij die BX van mij heb ik meer moeten vervangen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Daar ben ik weer, zoals uit mijn eerdere berichten naar voren is gekomen ben ik weer druk bezig om de GSA weer klaar te maken en hopelijk nog vele gelukkige jaren en km van te genieten. Inmiddels is het achter subframe deels gedemonteerd en deze blijkt toch nog wat slechter dan al gedacht. Ik zoek dus met enige spoed een goed subframe, wie kan mij hier aan helpen???
groeten maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
mbender schreef:Daar ben ik weer, zoals uit mijn eerdere berichten naar voren is gekomen ben ik weer druk bezig om de GSA weer klaar te maken en hopelijk nog vele gelukkige jaren en km van te genieten. Inmiddels is het achter subframe deels gedemonteerd en deze blijkt toch nog wat slechter dan al gedacht. Ik zoek dus met enige spoed een goed subframe, wie kan mij hier aan helpen???
groeten maarten
bij mij mot je weze
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Het heeft ruim een maand geduurd maar dan heb je ook wat! Wat is er allemaal gedaan: RV bleek de fusee kogel niet kapot maar de draagarm daaronder versleten. Met wat grond bellen een goede gevonden bij Peter Bomhof, wat heeft die man veel voorraad!
Het subframe achter had onder andere versleten rubbers, heb een ander subframe gevonden en van twee 1 gemaakt. Ook de gelegenheid gekregen om twee stukjes in de kofferbak bodem te lassen en alles heerlijk in de smurrie te spuiten om de roest duivel weer een tijdje buiten de deur te houden.
Nu pas merk ik weer het grote verschil tussen een GSA die strak op de weg ligt of een dronken fransoos die een eigen wil had. Heel geleidelijk wordt het slechter waardoor je niet direct door hebt dat het niet meer klopt. Hopelijk kan ik de komende maanden weer probleemloos over Nederlands wegen en het straatbeeld in Amsterdam verrijken met een rode GSA.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat zijn de betere berichten! Enneuh… als ze een keer op een hele mooie plek staat, schiet dan maar ‘ns ff een plaatje voor ‘t forum. Ik ben wel benieuwd.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30