2 van de 51
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Visa GTI 115
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 februari 2010 09:26 PM
  [ # 16 ]

VDV bedankt voor je geweldige uiteenzetting t.a.v. het in je eentje ontluchten van de remmen.
Na mijn verhuizing van de Randstad naar Drenthe zou ik nooit meer sleutelen en heb dus alles verkocht en of weg gegeven en achter gelaten tot mijn koni brug aan toe.
Maar ik kan het sleutelen niet laten en moet ik roeien met de riemen die ik heb, ik mis natuurlijk alles.
Maar je ziet er komt hulp van alle kanten en daar ben ik nog steeds verbaasd over, maar vind dat wel top…
Dus met het ontluchtings gereedschap van GV was de klus vanmiddag snel weer voor elkaar, een geweldig keihard pedaal. En tot op heden geen remolie lekkage kunnen vinden, dat moet ook zo blijven, zo leuk is het niet om onder dat ding te liggen.
En in Frankrijk sta ik nog steeds op de derde plaats.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 februari 2010 09:57 PM
  [ # 17 ]

GV het verhaal goed lezen, deze tweede zwarte komt vooral snachts vaak voorbij.
En dan de sugestie BX GTI motor er in, als er dan toch een andere motor in zou moeten, dan zou mijn keuze vallen op de motor uit een BX sport, heerlijk weer die carburateurs.
Dat mis je echt in een GTI. Afwachten dus…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 februari 2010 10:00 PM
  [ # 18 ]

Leuk ding Wink

Met een BX Sport motor is het alleen geen GTi meer…
Wat voor blok ligt er origineel in?

Heb je meer foto’s?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd Wink

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 februari 2010 09:54 AM
  [ # 19 ]

In dat geval van de carburateurmotor maken we er VISA GT Sport van.
Origineel zit er een 1600cc injectie motor in met 115 pk en dat in een wagentje van 850 kg.
Maar niet alleen de motor, de gehele voorzijde komt overeen met een Peugeot 205 GTI.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 februari 2010 10:05 PM
  [ # 20 ]

115 pk uit een 1.6je was toen heel wat!
Neem aan nog een 8 klepper?

Mijn 1.6 16v uit 2003 heeft 110 pk. De nieuwe blokken in de C3/C4 hebben 120 pk uit een 1.6 (BWM motoren).

Maar ja dat weegt allemaal veel meer dan 850 Kg Wink

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 25 februari 2010 10:43 PM
  [ # 21 ]

He Kees wij hebben nog een Visa Gti cilinderkop liggen, volgens mij….
Ik zal het Jeroen vragen.

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 26 februari 2010 08:30 AM
  [ # 22 ]

Peter… dat weet ik, maar de transactie met de VISA gaat niet door, hij is reeds in Frankrijk verkocht.
Dan nog het volgende op zo’n VISA zit nog gewoon en gelukkig een kop met 8 kleppen.
In die tijd zo onggeveer half jaren tachtig kwam Toyota voor het eerst met een kop met 16 kleppen en twee bovenliggende nokkenassen.
Daarna volgden er velen.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 26 februari 2010 08:55 AM
  [ # 23 ]

http://link.marktplaats.nl/321973625

Dat is toch hetzelfde blok dan?

 

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 26 februari 2010 09:55 AM
  [ # 24 ]

Inderdaad is dat hetzelfde blok, echter of het een 105pk of 115 pk motor is staat er niet bij.
Ook de versnellingsbakken zijn in dat geval verschillend.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 03 maart 2010 12:04 AM
  [ # 25 ]

Even tussen door..

Wat voor gereedschap (merk) heb je de remmen ontlucht? Waar kun je het kopen? En hoe gaat dat in zijn werk.

Want ik moet de remmen van m`n visa ook nog even ontluchten en daarna kan ie voor de keuring.

Alvast bedankt.


Leuke GTI!, Misschien dat ik je nog wel eens tegen kom aangezien je uit Drenthe komt.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 03 maart 2010 10:10 AM
  [ # 26 ]

Het ontluchtingsgereedschap heet Eezibleed en is te koop bij de betere automaterialenzaak.
Ik heb het van GV mogen lenen, je zet een extra tankje remolie in serie met het vaatje op de hoofdremcilinder en zet daar luchtdruk uit een reservewiel o.i.d.op.
Slangetje op de nippel en deze langzaam open draaien tot de luchtbellen weg zijn.
Olie opvangen in potje of flesje, dit is meestel oud dus kan je zo weg gooien.
Na een rondje ontluchten kijken of het pedaal hard is, zo niet nog een rondje ontluchten en olie voorraad in de gaten houden. En dan zien we elkaar wel een keer het weer gaat de goede kant op.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 03 maart 2010 05:47 PM
  [ # 27 ]

Jij mag het ding ook wel een keer gebruiken hoor Johan Wink

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 03 maart 2010 07:44 PM
  [ # 28 ]

Joost,

Dank voor je aanbod. Maar heb vanmiddag net een gekocht, kwa kosten is dit goedkoper om even heen en weer te rijden. En aangezien ik ook op circuit race met mijn motor komt ie wel van pas!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 05 maart 2010 04:47 PM
  [ # 29 ]

Donderdag, de 4e het was een redelijke dag en ik kon niet meer wachten, heel vroeg in de ochtend zet ik VISA GTI 115 op de autotraler en Jumpy sleept hem richting Heerenveen.
Daar bij de RDW meld ik me om 8.30 en sluit me aan in de rij met wachtenden.
Om 10.00. uur wordt ik verzocht de VISA op baan 1 neer te zetten, de controle kan beginnen.
De ambtenaar zei dat hij nog nooit eerder zo’n VISA had gezien en vond de staat waarin hij verkeerde verbluffend. Een aardig compliment…
Veel gebeurde er niet, het chassisnummer werd gecontroleerd en een formulier opgemaakt dat was het.
Na betaling van deze schouwing stond de GTI om 11.00 uur weer op de trailer en gingen we huiswaarts.
I.v.m. zijn leeftijd 1988 was VISA GTI 115 vrijgesteld van het betalen van BPM. En nu weer wachten…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 05 maart 2010 06:12 PM
  [ # 30 ]
Visa 1.4 TRS schreef:

Joost,

Dank voor je aanbod. Maar heb vanmiddag net een gekocht, kwa kosten is dit goedkoper om even heen en weer te rijden. En aangezien ik ook op circuit race met mijn motor komt ie wel van pas!

Zou ik ook gedaan hebben. Dus… remmetjes ontluchten, keuren, en dan zien we je binnenkort in de Krimpenerwaard?

En Kees, goed bezig! (maar dat wist je al)

Profiel  
 
 
2 van de 51
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook