Totaal aantal Berichten: 6502
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
bonetone schreef:is dat nu Brun Maya?
Ja. Prachtig inderdaad.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Mulder schreef:bonetone schreef:is dat nu Brun Maya?
Ja. Prachtig inderdaad.
Nou nou niet zo snel! Ik vind het moeilijk om al te zekere uitspraken te doen op basis van foto’s, iemand zou ff naar Duiven moeten reizen om de kleurcode na te kijken (vrijwilligers?), het zou dus theoretisch best Brun Maya kunnen zijn, maar de CX is van 12 maart 1986 (ruim nog in modeljaar 1986 dus) en in de modeljaren 85 en 86 is op het gebied van ‘lichtbruine kleuren’ alleen Beige Sphinx geleverd. Brun Maya is geleverd in modeljaren 87 en 88.
bonetone schreef:Nog even terugkomen op deze prestige, is dat nu Brun Maya? Ik vind het een prachtige kleur.
jammer van de zwarte bumpers, maar wat een schoonheid!
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou kan de belichting het nodige doen met een foto, maar hieronder een foto van een Cx in beige Sphinx.
Misschien is de Prestige in kwestie ooit overgespoten (ik suggereer maar even niet dat ie ook nog kan zijn voorzien van een ander chassisnummer) maar Beige Sphinx kunnen we wel afstrepen lijkt me.
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
jmmj schreef:Mulder schreef:bonetone schreef:is dat nu Brun Maya?
Ja. Prachtig inderdaad.
Nou nou niet zo snel! Ik vind het moeilijk om al te zekere uitspraken te doen op basis van foto’s, iemand zou ff naar Duiven moeten reizen om de kleurcode na te kijken (vrijwilligers?), het zou dus theoretisch best Brun Maya kunnen zijn, maar de CX is van 12 maart 1986 (ruim nog in modeljaar 1986 dus) en in de modeljaren 85 en 86 is op het gebied van ‘lichtbruine kleuren’ alleen Beige Sphinx geleverd. Brun Maya is geleverd in modeljaren 87 en 88.
Daarom vroeg ik het ook, ik heb het idee dat Brun Maya wat “grijzer” en lichter van kleur is. Maar foto’s met een vreemde belichting kunnen ook aardig de kleuren vertekenen. En hoe weet je dat de CX van 12 maart ‘86 is? Ik zie nergens een kenteken staan….
Tinfoil schreef:
jammer van de zwarte bumpers, maar wat een schoonheid!
Ik vind het juist wel mooi, die zwarte bumpers
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Deze is Brun Maya.
En al is de lak van deze slecht, dit lijkt me toch iets heel anders dan dat glanzende, volle bruin van die Prestige. Maar ach, Gris Renard schijnt ook al iets van 34 tinten onder één kleurcode te behelsen
Pascal hier op het forum heeft trouwens een 20RE in Brun Maya, misschien dat hij het beter kan beoordelen.
Nog een witte voor Wénag nou ja, fair bod
mooie radio ook! Volgens mij is die boite helemaal niet automatique trouwens..
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
‘t Is een C-matic, halfautomaat
oooww, dat is heb ik begrepen niet echt positief hé? is zo’n bak nou te vervangen door een ‘normale’ versnellingsbak?
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je moet er dan een “nieuwe” motor met bak in lepelen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dat is leuk, een serie 2 GTI turbo met aparte lichtmetalen velgen:
http://www.leboncoin.fr/vi/98539355.htm?ca=8_s
En nog zoiets, maar dan een serie 1 en met GS-doppen:
http://www.leboncoin.fr/vi/98473643.htm?ca=8_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kijk, dat soort velgen (zijn het Borbets?) kunnen nou best onder een CX.
Deze is ook mooi. Rood, rood leer, GTI Turbo2 uit 1986 dus wordt nog belastingvrij. Met ABS, airco… Prijs staat er niet bij en zal wel behoorlijk zijn vermoed ik.
- CX 2200
- C-Zero EV
bonetone schreef:En hoe weet je dat de CX van 12 maart ‘86 is? Ik zie nergens een kenteken staan….
Ik houd namens de CX club het register bij en er bestaan (op NL kenteken) maar 10 Prestiges uit maart 1986 (dat staat wel in de advertentie). De andere 9 zijn of ‘bekend’ binnen het Register of hebben volgens het RDW een kleur die totaal anders is (blauw of rood) dus het ‘moet’ deze wel zijn, deze staat als ‘bruin’ te boek bij het RDW.
Mulder heeft wel gelijk dat Beige Sphinx op de foto’s een stuk lichter lijkt dan de kleur van deze Prestige, als iemand in de buurt van Velp woont en zin heeft in een nuttige doch aangename tijdsbesteding op zijn vrije zaterdagmiddag oid dan zou ik erg graag de kleurcode weten
- CX 2200
- C-Zero EV
Mulder schreef:Kijk, dat soort velgen (zijn het Borbets?) kunnen nou best onder een CX.
Ach sjonnies moeten er ook zijn op het forum nietwaar? Ik zal de pluchen dobbelstenen alvast voor je klaarleggen…
BAH !!!
Ik hoorde je ook al ‘dreigen’ om die waanzinnig mooie wieldoppen* op jou Pallas te vervangen door lichtmetalen GTi-velgen, je waagt het toch niet he? Dat zou ik heiligschennis vinden!
* ik weet dat ze van metaal zijn, ik vind wieldoppen een beetje oneerbiedig klinken voor wat het zijn, maar ze vormen geen onderdeel van de velg toch?
- CX 2200
- C-Zero EV
yke schreef:oooww, dat is heb ik begrepen niet echt positief hé? is zo’n bak nou te vervangen door een ‘normale’ versnellingsbak?
Er schijnt wel een hogere kans te zijn op panne in vergelijking met de ‘gewone’ automaat, aan de andere kant is het wel weer bijzonderder en zeldzamer!