Ik heb een 2.5 turbodiesel 1996 (bijna 500.000 km) Tegen het schutbord ziet een turborelais.
Als dit kastje niet werkt is de auto niet vooruit te branden. Bij mijn wagen werkt het relais wel maar de slang die vast zit in een kunststof (snap je het nog) springt steeds los uit dat kunststofhuis.
Zonder de slang heb ik een trage auto, met gemonteerde slang een prettige auto.
Ik wil die slang vast maken aan het huis maar wel op een goede manier. Vastlijmen hoort niet, wie heeft er een tip.
Mijn tip is om even een foto te plaatsen want ik kan er niet wijs uit worden
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Een slangklem plaatsen?
Idd, maak eens een foto.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik heb foto’s gemaakt. Je kunt zien hoe de slag moet zitten en als hij los zit.
Mijn vraag is: waarom springt hij los en hoe maak ik hem definitief vast.
Ik voel niets voor lijmen want dat is niet origineel maar steeds de slang vast drukken is ook niet leuk.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Laat de foto’s dan maar zien, Er zullen wel plaatjes van zijn hoe het vast moet zitten, heeft iemand die?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
turborelais….en daar een slang aan Ik ben nu ook benieuwd naar de foto’s.
Waar zit hij ergens ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die slang zit toch gewoon met een forse slangeklem vast ?
Misschien is die er af gevallen ?
Nieuwe er op en klaar .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Volgens mij bedoelt TS dat het ‘knietje’ waar de slang op gemonteerd is steeds uit de behuizing schiet.
Maak eens een overzichtsfoto, als je wil? Zodat we kunnen zien welke omgeving het ding zit.
Ik heb ook een Turbo, misschien kan ik dan even kijken hoe het bij mij zit.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Foto’s staan er nu pas
Grotere overzicht foto zou wel handig zijn, wellicht is via de dealer een nieuwe te halen. Zo te zien hoort het geklemd te zitten.
Ouwe mopperkont
Oh die bedoel je .
Je zou toch zeggen , klem aandraaien en klaar.
Eerst goed droog maken als er olie of i.d. in/ op zit en evt. nog een extra slangeklem er bij.
Succes
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Is er niks gebroken? Anders een nieuwe halen bij de dealert, ik denk dat ie zijn klemkracht is verloren.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Als ik de foto’s goed interpreteer, zit het probleem niet in het knietje. Op dat ‘kunststofhuis’ zitten lipjes om het knietje vast te haken. Ik denk dat die teveel wijken. Probeer het ‘ns met een tie-wrap.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Misschien helpt, goed droog maken en een laagje gastape er omheen draaien.
Hoort er niet een rubber ringetje tussen te zitten die de boel afklemt?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
waar zit het relais en waar loopt de slang naar toe?
Als je de motorkap open doet zit het relais ongeveer in het midden op het schutbord. Het relais is ongeveer 5 x 5 centimeter. Er zit een stekker aan voor de electronica en er zit een slang aan die naar het kunststofhuis loopt. Het is moeilijk voor te stellen maar als de slang los licht, dan heb je het gevoel de XM direct door te rijden naar de sloop. De auto is enorm traag en niet vooruit te branden. Je duwt het slangetje vast en de wagen is een jonge godin.
Wat mij zo integreert is; hoe komt het nu dat de slang steeds los springt en hoe krijg ik het knietje verantwoord vast.
radiatortape erom. (zie foto) Je kunt ‘m er dan altijd weer uithalen. Of 2 componenten lijm op diezelfde plek (zie foto) dit wordt keihard en krijgt de “ring” weer z’n oude dikte/diameter.Uiteraard de “plug” pas weer terugdrukken waneer dit uitgehard is.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Als je dit gaat lijmen moet je wel heel hard gaan ontvetten!
Ouwe mopperkont