Erg mooi hoor!!!
Valt toch wel weer mee, zo’n nieuwe combinatie kenteken op een BX.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Nog even een reactie,
ben bang dat ik anders mijn wagentje ga vermoorden namelijk .
Volgens mij zit ik er helemaal naast, dus gelukkig heb ik toch een online instructieboekje opgezocht.
Ik meende dat de schuinstaande pijlstok mijn motorolie was, de voor mij vreemde pijlstok op de plastic pijp (met 2 stalen clipjes om de dop er op te houden) de transmissie olie.
Ik zit hier helemaal mis of niet?
Heb er nog niets ingegooid gelukkig, want begon te twijfelen.
De pijlstok op de plastic pijp is een cm of 10 onder het einde gedraaid en is onderaan voorzien van 2 inkepingen. Is dit de motorolie pijlstok en zo ja, dan neem ik aan dat de olie tussen deze inkepingen moet staan?
Vul ik dan de motorolie bij in deze pijp of zit er nog ergens een dop?
Verder, als de schuine pijlstok inderdaad mijn transmissieolie is, dan zit er voldoende transmissie olie in. Tot aan het 2e bolletje. Te ruim?
Voordat ik mijn auto vermoord, kan iemand hier even wat plaatsen? (Niet dat ik nu zelf iets ga doen overigens zonder bevestiging )
En ja, sorry… Geen verstand van auto’s… Had mijn 1400tje eindelijk een beetje door, maar dit is toch wel een heel ander blokje..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De pijlstok met bolletjes is voor de automaatbak! De pijlstok die in de plastic pijp zit is voor de motorolie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Thanks!
Dacht ik inmiddels al, maar nu weet ik het zeker.
Dan is dus niet mijn bakolie aan de lage kant, maar de motorolie.
Bijvullen is gewoon die dop waar de pijlstok inzit los halen, en vervolgens in de plastic pijp gieten?
(Voelt zich aardig achterlijk nu…)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Zo was het bij mijn 2 19TGD breaks (zelfde blok volgens mij) altijd wel…. Ronde dop die met 2 klemmen vastzit, loshalen. Trechter erin hangen en vullen maar (wel tussentijds peilen!!).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
De automaatpeilstok zit bij mijn 1600 tegen de radiator. Terwijl de motorolieolipeilstok tegen het schutbord zit.
ATF vul je via de peilstok, olie via de peilstok of (makkelijker) via de olievuldop .
ATF peil je met warme en draaiende motor (en de automaat eerst even een keer of 2 via P naar 1 zetten en weer terug). Motorolie peil je zonder draaiende motor en als hij koud is.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Behandel je automaat met de uiterste zorg, ze worden zeldzaam. Elke week even peilen. Als je me jouw mailadres stuurt kan ik je een PDF sturen met het werkplaatshandboek voor de 4HP14 in de BX.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Heey Alycone,
ik heb je na je reactie meteen een PB gestuurd. Wellicht even de inbox checken
Voor de rest: Mijn kerstboom is uit. Werd hoog tijd, het is tenslotte alweer maart.
Contactspray deed wonderen.
Motor olie is gevuld. Heb gelijk, aangezien het peil toch vrij laag was, het oliefilter vervangen en de boel afgetapt. Olie zag er overigens nog prima uit.
Nu mag ik weer aan de gang met de voorremmen. Voetgangers schrikken zich een hoedje als ik de rem aanraak en de rechter voorrem met een luid gekraak aan het werk gaat…
Denk dat ik er zelf wel uit zal komen, maar mocht iemand gelijk weten wat dat gekraak betekend zijn tips uiteraard welkom!
Groeten,
Teun
WAUW!! wat een pracht exemplaar zeg!!
Ik hoop dat je er heel veel plezier mee en van zal hebben
Welke kleur is dit nou precies?
EDIT: Blue Magnetique, zie het net op de vorige pagina staan. excuses!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik moet je namens mijn TRD bedanken voor het geweldige compliment
Bleu Magnétique is de kleur die hier op het forum genoemd wordt, heb verder geen bewijs, dus neem dat maar voor waarheid aan.
Verder bevalt de auto echt uitstekend. Qua comfort een dikke plus ten opzichte van de Deauville. Stoelen zijn op veel meer manieren verstelbaar, dus zit toch een stuk beter. Automaat verwend ook erg snel moet ik toegeven.
Inmiddels heb ik de 1e 20.000 km op de teller staan.
Bij aankoop dieselfilter, olie en oliefilter vervangen.
Distributie vervangen en brandstoffilter zijn toen ook gelijk meegenomen.
Nu dan na 20.000 nog maar een keer de olie vervangen en het filter in het kader van toch bezig met de olie en had nog een filter liggen.
Nu zijn de voorremmen dan wat problematisch, maar dat is gewoon onderhoud.
Qua techniek heeft ze me dus eigenlijk nog nooit in de steek gelaten.
Moet wel nog een keer het LHM systeem spoelen, staat op het lijstje
Geen twijfel mogelijk: dit is écht Bleu Magnétique.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Joh, voorzichtig met die foto’s
Autootje zag er uit om op te schieten toen
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Goed.
De wagen staat momenteel bij Bart Ebben voor een grote beurt en werd zojuist gebeld.
Ze snappen daar niet hoe deze auto ooit door de APK is gekomen in september…......
Een greep uit de selectie:
-Uitlaat rot
-Kleppendeksel lekt
-Rem finaal doorgerot
-Hydrolische lekkages
-Lekke brandstofleidingen
-Meerdere lekkages in motorblok
-Automaat olie ruikt verbrand
Ehm….............
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Rem doorgerot? wat moet ik me daarbij voorstellen?
De rest, is normaal onderhoud.
Automaat is minder grappig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Rem doet sinds 2 weken helemaal niets meer rechtsvoor.
Wat er precies afgebroken is, geen idee, maar bij Bart Ebben had iig niemand ooit iets dergelijks gezien bij een auto….
Garage belt zo terug wat een en ander zou moeten kosten.