Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
citroenc2 schreef:de 18 16v vond ik toch al snel heb ook een 18 8v geprobeerd maar was lang zo snel niet en mijn auto is ook wat aan veranderdt zit een open filter systeem op
Een 1.8 16V break staat in de boeken voor 189 km/h
Hoeveel extra paarden levert zo’n open filter bij deze motor op?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
weet het niet hoeveel maar je merkt wel verschil alleen moet je met lpg wel weten waar je aan begint
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
citroenc2 schreef:weet het niet hoeveel maar je merkt wel verschil alleen moet je met lpg wel weten waar je aan begint
Ik houd het dan ook maar bij de standaard 112 pk. Als ik sneller wil koop ik wel een 2 liter gasbak.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
het gaat mij niet om het sneller gaan maar de motor loopt lekkerder en heb wat meer trekkracht onderin vind ik
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenc2 schreef:het gaat mij niet om het sneller gaan maar de motor loopt lekkerder en heb wat meer trekkracht onderin vind ik
jij snapt hem
daarom heb ik ook een vervangings filter erin zitten
(geen open air)
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kan je dat verschil ook goed horen?
want dat hoeft van mij namelijk niet als je lekker aan het cruisen ben
alleen dik boven de 4500 rmp mag je van mij wel wat horen
als je op de snelweg ben hoor je het helemaal niet alleen bij optrekken en dan doortrekken begint de filter te brullen
fftopic
Mannen gaan we weer ff on-topic..anders pak ik de stofzuiger he….
off-topic:
arjan_verkade schreef:kan je dat verschil ook goed horen?
want dat hoeft van mij namelijk niet als je lekker aan het cruisen benalleen dik boven de 4500 rmp mag je van mij wel wat horen
als jij zorgt voor een goede luchtvoorziening zul je hem bijna niet horen ook niet in de hoge toeren…. krijgt ie teveel warme lucht ja dan ga je uhm horen!
on-topic:
PBO schreef:citroenc2 schreef:weet het niet hoeveel maar je merkt wel verschil alleen moet je met lpg wel weten waar je aan begint
Ik houd het dan ook maar bij de standaard 112 pk. Als ik sneller wil koop ik wel een 2 liter gasbak.
met dat 112pk blokje kom je wel over de 200 hoor teminste wel in mijn xsara (zelfde blok) 213 op de teller 205 op de gps
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XerroR schreef:met dat 112pk blokje kom je wel over de 200 hoor teminste wel in mijn xsara (zelfde blok) 213 op de teller 205 op de gps
de Xsara is wel stukken lichter dan een Xantia
Ik vond op internet nog een filmpje over iemand die het motorblok van z’n BX even compleet uitwringt. (als je het filmpje wil, effe PB sturen, 2.78mb - 30 sec). Te zien is dat ie nèt iets onder de 180 zit..
En dat voor een Diesel.. netjes.
arjan_verkade schreef:XerroR schreef:met dat 112pk blokje kom je wel over de 200 hoor teminste wel in mijn xsara (zelfde blok) 213 op de teller 205 op de gps
de Xsara is wel stukken lichter dan een Xantia
dat is zo! ik zeg toch ook:
teminste wel in mijn xsara
Ik was wel benieuwd wat de top van mijn BX 16v MkII nou eigenlijk is… En aangezien ik in het oosten van het land was ben ik even de Autobahn op gegaan.
224, minus de tellerafwijking. De 217 km/u uit het instructieboekje klopt dus aardig.
Vanaf 180, 190 hoor je echt het geluid van een zwerm boze bijen uit het vooronder komen