Is er iemand die mij een schatting kan geven van het verbruik van een Traction? Wij hebben een 4-cilinder uit 1956 en mijn vader heeft berekend dat hij toch wel erg (!?) onzuinig is op dit moment. OK, we zijn blij dat hij na jaren weer rijdt, en het hoeft geen concoursauto te worden, maar zijn schatting van 1 op 3 is toch wel erg onzuinig voor een 4-cilinder!?
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
H’m dat klinkt inderdaad niet helemaal normaal.
Die van ons verbruikt ongeveer 1 op 11 / 1 op 12.
Weet je zeker dat je tijdens het rijden geen benzine verliest bv bij de ontluchting van de tank of een ander lek?
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
een of elf vind ik dan wel weer een heel lage schatting, maar dat is misschien een sportje? Mijn 11B doet het met ongeveer een op acht a negen.
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Goed geschat het is inderdaad een sportje met perfo motor uit 1949.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
1 op 9 is normaal. Onzuiniger kan maar niet heel veel onzuiniger. Dan lekt er inderdaad iets. Zou je moeten merken (ruiken) als hij binnenstaat. Kan ook zijn dat de carburateur lekt. Is het plaatje tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk nat? Zit de carburateur los?