Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Handjes schreef:René van Maren schreef:Jaja ik weet het.. 3x per jaar op vakantie en 2 autos voor de deur….
Schrik me al twee jaren achtereen de pletter van het acceptgirootje van het ziekenfonds….
LPG inbouwen dus, een keer minder op vakantie (moet dat echt 3x?) en de kinderen 3 krantenwijkjes… Dan schrik je al een stuk minder.
je kinderren verplichten op kranten wijk leuk
zouden mij ouders moeten doen. zou ik echt niet leuk vinden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Gas inbouwen…. 1.8 8v
Krantenwijk vooor de kids ze zijn vier en zeven! slavendrijver
Eigenlijk twee keer op vakantie…1 was een cadeau…
Maar er word bij ons ff meer dan 40 uur per week gewerkt..
Kijk eens naar je salarisstrook!
Help ik een ander al niet genoeg?
Tussen netto en bruto zit een behoorlijk verschil….
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Handjes schreef:patje74 schreef:Het is prima als jij voor afbraak van het sociale stelsel bent hoor, maar ik hoef het niet met je eens te zijn toch?
Ik ben voor een sociaal stelsel en vind het volkomen belachelijk als ik persoonlijk de door jou gestelde maatregelen zou moeten treffen, wat zijn we dan als land zijnde diep gezakt zeg!Dan stel ik je nogmaals de vraag: dus doe jij maar niks en laat alles aan de overheid over?
Dat is anders wel de bedoeling van het sociale stelsel. Ik vind het dan ook helemaal niet erg als ik er minder op vooruit zou gaan als de mensen die het echt nodig hebben, er meer op vooruit zouden gaan.
En ja, dit is inderdaad een taak voor de overheid.
Handjes schreef:En het is eigenlijk heel triest om te merken wat je zegt. Wat zijn we als land diep gezakt als burgers zeggen: “ik steek geen handjes meer uit voor mijn medeburgers, want dat is een taak van de overheid.”
Wat ik privé regel met mijn geld wens ik niet te vermelden op dit forum, maar als de nood aan de man is, zal ik zeker te hulp schieten.
Maar als de hogere inkomens er op vooruit gaan en de lagere inkomens er op achteruit gaan dan vind ik het weldegelijk een zaak voor de overheid om hier een duurzame oplossing voor de bedenken.
@Handjes
Nog even een verzoekje, als je aanvullingen hebt op een reeds geschreven bericht dan kan je dat natuurlijk ook even in een nieuw bericht plaatsen. Het wordt er niet makkelijker op om op jou te reageren als je bericht 3 maal wordt aangepast tijdens het schrijven van een reactie.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
trouwens wat mijn geld “probleem” betreft
Ik loop 40 uur in de week stage.
Werk soms 14 uur in het weekend (soms nog meer)
En moet dan ook nog voor school wat doen.
Maar jah kan met me studiefinanciering niet echt rondkomen hoor
Totaal aantal Berichten: 27930
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:trouwens wat mijn geld “probleem” betreft
En moet dan ook nog voor school wat doen.Maar jah kan met me studiefinanciering niet echt rondkomen hoor
hoe kan jij dan nu op het forum zitten als je 40 uur stage moet lopen per week
of draai je soms nachtdiensten
- BX Sport MK2
- AX GT chic
uuh tja zit achter computer
dus zo af en toe kijken ops:
- CX 25 GTi Turbo 2
McDean schreef:uuh tja zit achter computer
dus zo af en toe kijken ops:
:42 :listen
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ops: ops:
McDean schreef:trouwens wat mijn geld “probleem” betreft
En moet dan ook nog voor school wat doen.Maar jah kan met me studiefinanciering niet echt rondkomen hoor
39 uur werken, geen geld voor krijgen (inderdaad, ook stage) en aangezien het lichamelijk werk is, heb ik de puf niet meer om in het weekend echt te werken (een schroefje ergens voor iemand aandraaien: okee, maar niet echt werken ).
Schijt aan originaliteit.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nee 40 uur op kantoor zitten word je vrolijk van
patje74 schreef:mpostma schreef:
Boeiende discussie. Eigenlijk zouden alle klagers eens in een 3e wereldland moeten kijken wat armoede en vechten voor voedsel echt betekent. Of laat desnoods eens de bekende beelden van TV eens echt op in werken zonder deze te negeren of weg te zappen. “Die beelden van hongerende kinderen zijn zoo irritant”.
Ik hoef niet naar andere, slechtere omstandigheden te kijken om ons eigen situatie te kunnen beoordelen. Ik vind de beelden ook niet irritant. En toch klaag ik. Niet over mijn eigen situatie, maar over het beleid in het algemeen. (Je verhaal doet mij een beetje denken aan het geen ik vroeger kreeg te horen toen ik mijn bordje niet leeg at…. Ook toen was dat was toen geen nuttige opmerking)
Nee, een klager kan heel goed zonder dat gezien te hebben tot de conclusie komen dat het anders/beter kan.
En nogmaals, een klager hoeft niet alleen te klagen omdat hij slechts naar zijn eigen beurs kijkt! Als dit werkelijk je mening is dan heb je niet goed geluisterd naar “de klagers”.Ontopic; wat mij betreft gaan ze de prijzen niet compenseren, ga LPG/PPO enz. maar promoten. Er zijn genoeg betaalbare alternatieven.
Dit in combinatie met kilometerheffing (en dan natuurlijk geen houderschapsbelasting) lijkt mij een prima idee. Helaas is dat ook alweer van tafel voor de komende tijd.
Als je echte armoede ziet kun je de situatie in NL wel een stuk makkelijker relativeren. Misschien heb je er niet zoveel aan, maar het maakt het voor mij persoonlijk een stuk makkelijker om te relativeren
Ik merk zelf ook dat dingen duurder worden (met name ziektekosten, energie, brandstof) maar je hoort mij niet klagen. Heb ik ook geen reden toe want ik heb genoeg nog uitgaven om in te snoeien, mocht ik geld te kort komen. Met hetzelfde inkomen en 2 koters wordt het wat lastiger, dat wel.
Wat betreft onze politici… Waarom blijft Zalm om partijpolitieke reden de gehele hyptoheekrente-aftrek in stand houden? Ik vind het een beetje lullig dat zieken en gehandicapten een paar jaar flink erop achteruit gaan terwijl 2 x modaal er wel op vooruit gaan. Je argument dat hogere inkomens in het verleden al genoeg zijn gesneden vind ik nog niet reden om dan de mensen die het echt krap hebben maar eens lekker aan te gaan pakken. Ik vind de term asociaal best op zijn plaats. Ik begrijp dat er best genoeid moet worden en bewonder het kabinet in zekere zin wel een beetje dat ze flink snoeien, maar op bepaalde punten mag het van mij wel wat socialer.
Verhagen is een heel eng, naar mannetje (in mijn optiek): past ook goed bij van Aartsen. Een echte partijpoliticus. Ik heb meer met Bos: jammer voor hem, want tegen het huidige gesloten kabinetsfront bereik je toch niks.
@Handjes
Ik vind die naasten/familie gedachten wel leuk, maar er zijn ook genoeg mensen met weinig familiebanden of vrieden. Als je ziet hoe ontzettend ongemotiveerd zommige werklozen zijn om te gaan werken, dan moet je concluderen dat de prikkel om te gaan werken blijkbaar niet hoog genoeg is. Aan de andere kant: er wordt een hoop gedaan om mensen aan het werk te krijgen, maar uit mijn omgeving weet ik dat hier helaas ook weer een hoop moeite en geld verspeeld wordt omdat omdat instanties nog steeds hopeloos langs elkaar heen werken.
- CX 25 GTi Turbo 2
Lelijke Eend schreef:McDean schreef:trouwens wat mijn geld “probleem” betreft
39 uur werken, geen geld voor krijgen (inderdaad, ook stage) en aangezien het lichamelijk werk is, heb ik de puf niet meer om in het weekend echt te werken (een schroefje ergens voor iemand aandraaien: okee, maar niet echt werken ).
en McDean krijgen jullie allebei helemaal niets voor een volledige werkweek
hoe oud zijn jullie dan en welke opleidingen?
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Nee ik krijg helemaal nix
ik ben nu 18 jaar doe MBO bouwkunde
McDean schreef:nee 40 uur op kantoor zitten word je vrolijk van
Ik ga niet beweren dat jij beter uit bent (als ik 40 uur per week op kantoor moet zitten, spring ik uit het raam), maar ik baal er een beetje van dat het veel energie kost.
Maar over het klagen: wat als we stoppen met klagen ? Dat we alles wel best vinden ? Alles gaat z’n gangetje, niemand probeert iets te verbeteren (en klagen hoort in mijn ogen ook bij het proberen te verbeteren van een situatie!!!) en dan zitten we daar maar. Volgens mij loopt de hele samenleving dan grondig vast. En nee, dat zeg ik niet omdat ik het financieel zo goed heb. Ik krijg 140 pleuro per maand studiefinanciering, waar ik 39 uur per week voor werk. Ik baal er best van dat ik geen rooie cent van m’n stagebedrijf krijg, maar daardoor is het voor mij een uitdaging zo economisch mogelijk te doen wat ik wil. En hoewel ik er niet veel aan geef (wat wil je met 140 pleuro in de maand), geef ik ook wel eens wat aan goede doelen hoor. Niet op reguliere basis (ik heb een gloejende hekel aan verplichtingen), maar soms toch wel.
Schijt aan originaliteit.