Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010
- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Hoi,
Er komt witte rook uit de uitlaat. Als de auto koud is maar ook als de motor warm is….
Wat heeft dat te betekenen ? Olie ziet er goed uit, geen water in oid… Compressie voelt goed aan… motor loopt mooi rond….
Het is weer die Saxo 1.4i uit ‘99
Nou, bedankt maar weer….. Tot de volgende vraag
Groeten, Danny
Danny,
ik heb sinds woensdag ook een saxo, die van mij is wel een 1.6 VTS maargoed.
die van mij doet dat ook. maar dit komt omdat je hem stationair laat draaien. hierdoor is de verbranding niet optimaal. als het goed is moet er een natte plek onder de uitlaat liggen (waar de pijp ophoud). als je er even een stuk mee gaat rijden moet het overgaan (ik en mijn vader hebben er vandaag ook een stuk mee gereden en toen was de witte rook zo weg)
en het is koud weer, daardoor valt het ook meer op.
groet,
wouter
C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010
- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Mooi auto, die Rooie !
Dank voor je antwoord. Van dat water klopt, dus dan zal dat het wel zijn. Door alle andere kleine probleempjes, ben ik wellicht wat wantrouwig geworden….( zie mijn andere posts.. )
Groeten,
Danny
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Als de motor warm is moet die damp echt wel over zijn anders is je koppakking lek!
Ja dat is minder dat je een aantal problemen hebt.
maar vergeet niet, die van jou is 11 jaar oud, een auto met die leeftijd zal eerder wat kapot hebben dan een jongere. die van mij is ook 9,5 jaar oud en die heeft ook wel een paar dingen die er niet helemaal goed aan zijn zoals dat het instrumentenpaneel niet goed werkt ( ik heb hier trouwens het vermoeden over dat het aan het alarm ligt wat er op mijn dame zit) maargoed ik heb nog een halfjaar om er aan te werken voordat ik 18 word.
C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
mijn blok is kurkdroog, ik heb er ook nog een monteur naar laten kijken voor aankoop en die zij ook dat het blok goed was en de koppakking niet lek. hier zou je nog wel even naar kunnen kijken, of je kop vochtig is ergens danny.
C2 1.4 VTR.
Ex : Saxo 1.6 VTS Rouge Lucifer.
C4 Coupe VTR+ (moeder)
Berlingo X-TR (vader)
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010
- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Heb ik meteen gechecked, omdat ik daar ook aan dacht. Blok is kurkdroog en volgens de verkoper ( autohandelaar…) is de koppakking prima… ( maar aan zijn woord hecht ik natuurlijk niet al te veel waarde )
Dus droge kop, maar wel witte rook… Wat zijn andere tekenen van een lekke koppakking ? Dan moet er toch water in de olie zitten oid ??
Thanks weer !
Als je koelvloeistof door een lekke pakking je cilinder inloopt zie je niets aan de buitenkant van je motor hoor!
Maar mijn picasso heeft het ook… spierwitte rook, die vanzelf weg trekt.
In drie jaar en 100.000 kilometer nog nooit hoeven bijvullen.
Ik zou me geen zorgen maken… Lange ritten! daar zit de auto op te wachten.
lange ritten idd, of zoek een leuk bochtiog traject op en stuif daar es op een vlotte maar veilige manier doorheen. Constant lekker in de toeren blijven zitten. Doortrekken en afremmen op de motor.
Kortom, laat je blok eens flink werken. Op die manier brand je de boel een beetje schoon.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Jup, met dit weer kan het witte roken door condens heel erg lang duren. Bij m’n GSA’tje is het na 20 km soms nog niet helemaal over… en bij een luchtgekoelde motor zal dit wel niet aan de kop liggen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30