Een kleine update, ik ben in de Kerstvakantie even op en neer geweest en heb daar een door vd Laan gereviseerde 5-bak met gereviseerde aandrijfassen gebracht. De bak heeft wat afwijkende verhoudingen omdat het een 2000’er is zodat ik straks op +/- 3300t/min bij 120 uitkom.
Daarbij is er ook een modern vliegwiel gekomen zodat er ook een nieuw type koppeling in kan komen. Ook heb ik een electronische ontsteking laten maken van een 20/22 douvrin ontsteking en is er nog een harde achterklep naar St Marien gegaan. Nu moet ik nog even nieuwe motorsteunen (een vd Laan special bovensteun) en een baksteun scoren en dan loopt het geloof ik wel op zijn einde qua nieuwe onderdelen. Eventueel moet ik nog nieuwe silentblocs scoren voor tussen subframe en body en wat nieuwe HD-leidingen, owja en een nieuwe voorruit.
Gisteren is de nieuwe koppelingsset (St. Marien special, een Fast Road clutch) binnengekomen:
Ik quote John hier maar even:
The centre plate and the cover plate are 20 % increased in power and it is a bigger diameter. He’ll get about 40 of 50 % more grip than the original, but still nicely drivable without biting.
Toen ik er was, was John bij de motorruimte aangekomen en ging hij daar mee aan de slag. Daarna gaat het subframe eronderuit en komt de bodem en het subframe aan de beurt. John is nog met de site bezig maar tzt komen er geloof ik weer plaatjes bij, ik ben te lam geweest om foto’s te maken toen ik er was.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor de lol even het oude spul ernaast gelegd.
Ziet er lekker fris uit Wendela. Na een slimme opmerking van Waterman moet ik ook nog op zoek naar een oplossing voor mijn kmteller, die gaat natuurlijk niet meer passen en het ratio klopt niet. Maar es navragen of sans-pareil daar over nagedacht heeft.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Maak je geen zorgen, dat is niet nodig.
In Duitsland heb ik een serie CX 25 TRD Turbo met airco op de kop getikt. Het is geen fabrieksairco maar ik denk dat het wel gaat voldoen. Hieronder wat foto’s van het ding:
Aangezien ik de meeste spullen uit deze auto niet nodig heb gaan het interieur, de panelen, koplampen, bumpers, electrische spiegels en whatnot in de verkoop. Daar zal ik tzt nog een advertentie voor plaatsen maar mensen die nu al wat zien moeten me ff pb’en.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je die auto al in de buurt? Hoe zijn de knipperlichten in de voorbumper?

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wordt gesloopt?
Wel een apparte kleur, is dat origineel?

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Is dat niet ‘gewoon’ een Gris-espadon die wat verweerd is door de tand des tijds?
Als de bestuurdersstoel nog ietsje beter was geweest had ik wel interesse, maar deze lijkt op het oog niet beter dan die die ik al heb
Wel zonde overigens van een série 1 turbodiesel, maar ja, je moet je onderdelen ergens vandaan halen toch?
We hebben overigens op dit moment in het club magazijn een série 2 staan met een originele airco erin (deze auto gaat dus gesloopt worden )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
garagestmarien schreef:Heb je die auto al in de buurt? Hoe zijn de knipperlichten in de voorbumper?
Op het oog zijn die knipperlichten goed, die gaan dus gewoon in de mijne.
25trd schreef:We hebben overigens op dit moment in het club magazijn een série 2 staan met een originele airco erin (deze auto gaat dus gesloopt worden
)
De serie1 wijkt qua kachelhuis etc teveel af van een serie2 om em zo over te zetten. Maarrem hoe verpatst het magazijn die airco? In onderdelen?

- BX 1.9 TURD, de Euro
T(h)ijs schreef:garagestmarien schreef:Heb je die auto al in de buurt? Hoe zijn de knipperlichten in de voorbumper?
Op het oog zijn die knipperlichten goed, die gaan dus gewoon in de mijne.
Juist!

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
T(h)ijs schreef:25trd schreef:We hebben overigens op dit moment in het club magazijn een série 2 staan met een originele airco erin (deze auto gaat dus gesloopt worden
)
De serie1 wijkt qua kachelhuis etc teveel af van een serie2 om em zo over te zetten. Maarrem hoe verpatst het magazijn die airco? In onderdelen?
Op een enkele uitzondering na, zijn alle onderdelen na die het magazijn ingaan, gewoon te koop (voor clubleden dan)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- BX 1.9 TURD, de Euro
Thijs, je auto is ineens twee keer zo lang en twee keer zo hoog geworden…
Ik zag het ja, er is in de tussentijd ook een nieuwe accubak in gekomen. Op 3 april gaat de TRD gesloopt worden en ik hoop dat daar veel bruikbare meuk vanaf gaat komen.
Het chassis ziet er volgens John best aardig uit, enkel hier en daar wat oppervlakkige roest. Hij is vandaag bezig geweest om het schoon te maken waarna het gestript kan worden. Er zijn sowieso 4 silentblocs versleten en wellicht nog meer. Ook zullen de leidingen meteen vervangen worden. Hieronder wat platen:
Verschil tussen schoon en 30 jaar meuk: