Hallo,
Ik ben Andy, ben 18 jaar jong en woon in Beringen{België]. Ik heb mij gisteren mijn eerste saxo gekocht. Met name een 1.4 VTS. {foto volgt nog} Nu heb ik vandaag ondervonden dat telkens als ik vertraag een constant geluid hoor. Een soort R achtig ‘‘geklik’‘, dit verontrust mij een beetje, kan het geluid niet verklaren en weet niet vanwaar het komt. Ik wil gerust naar iemand in de buurt rijden om dit eens te laten controleren. Je kan mij ook bereiken op het volgende mailadres; .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Dank bij voorbaat
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-03-2010
- Saxo 1.4i SX Sport 3 deurs
Hoi Andy, heeft de auto die je gekocht hebt lange tijd stil gestaan ? Dan zouden de remschijven voor verroest kunnen zijn. Voel je ook trillingen als je remt ? Alsof de remmen een beetje “ruw” zijn ? Is het een soort schurend geluid ?
Die VTS heeft toch geen ABS ? Want dan zou het ABS systeem wellicht de boosdoener kunnen zijn…
Groeten, Danny
das alleen als je op de rem trapt? of doel je op het motor geluid?
Hoe is het met de dikte van je remschijven en remblokken?
Roest zal het niet zijn. Dat kan hoogstens vliegroest zijn en is met een paar keer remmen compleet van de schijven verdwenen.
De wagen heeft hooguit 3 maanden stilgestaan, en heeft zover ik weet geen ABS.Hij remt supervlot, daar is normaal niks mis mee. Maar je voelt het ook niet als hij zo begint te haperen. Ik denk dat ergens de olie slecht is en daardoor ergens een soort van tandwiel niet goed genoeg gesmeert word. Zou dit kunnen?
Dit gebeurt alleen als ik niets doe, dus geen gas geven of munkoppeling induwen. Vanaf het moment dat ik gas geef of mun koppeling induw stopt het geluid. Of hoor ik het nietmeer(heb een K&N powerfilter steken) En het is meer een tikkend geluid. Het gaat als volgt : R R R R R R tussen die hardere klik komt er nog een zachtere klik. En het is de hele tijd hetzelfde ritme, naarmate je trager rijd word het geluid zachter maar het getik blijft op datzelfde ritme.
Zijn er ook bepaalde dingen die ik onmiddelijk moet controleren bij aankoop van zo’n VTS?
Bij een garage gekocht? teruggaan
ZX 1.4 break ‘95
Neen , ik heb em van een gewoon persoon gekocht.
En het geluid is hetzelfde als ik binnen de auto zit of buiten. Dus het is toch de motor. Ik heb vandaag alles van olie enzo nagekekeken, dit was allemaal mooi bijgevuld.
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Als ik dit zo lees, klinkt het hetzelfde als wat wij vorig jaar met de Saxo 1.4 VTS van mijn vrouw hebben gehad. Het bleken de lagers in de versnellingsbak te zijn. Een dure reparatie. Wij hebben we uiteindelijk een ruilbak in gezet.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Jorikl schreef:Als ik dit zo lees, klinkt het hetzelfde als wat wij vorig jaar met de Saxo 1.4 VTS van mijn vrouw hebben gehad. Het bleken de lagers in de versnellingsbak te zijn. Een dure reparatie. Wij hebben we uiteindelijk een ruilbak in gezet.
En wat kost zoiets ongeveer? Het is echt een enorm vervelend geluid. Ik ga maandag naar de garage..
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Ik heb voor 275 euro een ruilbak gekocht met aantoonbaar weinig kilomters en deze er ‘via via’ in laten zetten. Gelijk nieuwe koppelingsplaat gemonteerd. Het monteren was niet duur. Let wel even op, want er zijn twee types versnellingsbak voor een 1.4 VTS. De importeur kon mij o.b.v. het chassisnummer precies vermelden welke bakcode wij hadden.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Ik ga morgen naar de garage hopelijk weet ik dan meer.
En is er geen andere optie daarvoor ? Een soort van “tuning-versnellingsbak” ?
weet je wanneer de distrubutiereim vervangen is moet bij 120 000 km tip zet je originele luchtfilter er terug in een geef een gas tot 5000 rpm als je het dan hoort zeker d-riem laten vervangen deze vervangen.
Goedkoopste garage om te laten vervangen is bosh car service