Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Oei, wat een weemoedige gevoelens maakt dit los. Zo’n spijt dat ik mijn Blanc Meije GTiT heb laten slopen… Heb deze volgens mij ook nog te koop zien staan en getwijfeld, maar hij is bij jou duidelijk goed terechtgekomen, goed bezig!
Nog een paar pics van de dame.
http://picasaweb.google.nl/greseltje/FemmeFataleMeijeBlanc6#
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Even off topic vandaag heb ik besloten dat ik doornroosje (La Belle au bois dormant) indien ik haar nog kan redden (ik heb er niet onder kunnen kijken) maar heb goede hoop, na Femme Fatale compleet ga restaureren.
Het is een cx 20 zij is vroeger van mij geweest en heeft mij nooit in de steek gelaten ( probleemloze
voiture) rijdt op LPG bouwjaar 1985 in april bel-vrij.
Zij ziet er niet uit en het gaat mij echt aan het hart om haar te zien weg roesten, dit verdient zij niet, vandaar ik haar terug heb genomen om haar indien mogelijk in de oude staat terug te brengen.
Zie de treurige pics
http://picasaweb.google.nl/greseltje/LaBelleAuBoisDormantDoornroosje#
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Daar neem ik mij petje diep voor af, net zoals voor je Femme Fatale!
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Pfff,
dat wordt een heel project om haar weer in orde te krijgen, maar ben en van overtuigd dat je dat wel gaat lukken en het geeft natuurlijk een extra band met de auto als dit je oude CX is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ook hier petje af voor je aanpak voor Femme Fatale ! alles super grondig.
controleer alleen alle stekers a/d kabelboom 2x, door brakke stekkers stond ik al 2x stil.
of nieuwe kabelboom maken ! er zijn adresjes die dat voor je doen, hoewel ‘t niet moeilijk kan zijn, alleen passende stekkers zien te vinden.
en met doornroosje zie ik klein hoekje plaatwerk. verder de gebruikelijke motorkap / kofferklep.
dus nog geen onoverkomelijke problemen in beeld !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:ook hier petje af voor je aanpak voor Femme Fatale ! alles super grondig.
controleer alleen alle stekers a/d kabelboom 2x, door brakke stekkers stond ik al 2x stil.
of nieuwe kabelboom maken ! er zijn adresjes die dat voor je doen, hoewel ‘t niet moeilijk kan zijn, alleen passende stekkers zien te vinden.Alles wordt onder de loep genomen en vervangen mocht dat nodig zijn, ik wil graag een goed rijdende cx
en met doornroosje zie ik klein hoekje plaatwerk. verder de gebruikelijke motorkap / kofferklep.
dus nog geen onoverkomelijke problemen in beeld !
Femme Fatale
Alles wordt onder de loep genomen en vervangen mocht dat nodig zijn, ik wil graag een goed rijdende cx
Doornroosje
De werkelijk omvang is veel erger 2 voorschermen verrot 2 voordeuren aan de kant van de raamstijlen verrot,linkerachterscherm schade verroest, motor zit vast,( reserve motor aanwezig ) wielbakken voorzijde en eerste stuk bodemplaat beide kanten moeten vervangen worden nieuwe leidingen etc.
Mijn grootste zorg is het platbuischasis hoe die eruit ziet, maar ik ben nu eenmaal een optimist en ga ervoor.
Ik ga nu weer ontopic voor doornroosje zal t.z.t ik een eigen topic aanmaken.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Vandaag voor het eerst de motor gestart Madame sloeg snel aan nadat eerst de voorgeschreven handelingen waren uitgevoerd m.b.t het rondpompen van de motorolie voor de turbo etc, alleen liep zij op de cylinders 1 en 3, 4 en 2 willen niet meedoen.
Injectors uit het blok gehaald, stekker van 3 op 4 gezet en ja hoor deze deed het toen wel idem voor 3 en 2, heeft iemand uit het forum enig idee waar het aan kan liggen, hoor graag van jullie.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De injectoren worden, dacht ik, per 2 geschakeld. Zal dus wel slecht contact of een draadbreuk zijn… de gele stekker onder het reservewiel wil nog weleens wat corrossie hebben, maar het kan nooit kwaad om ze allemaal in te spuiten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Goede en grondige aanpak niet verkeerd hoor,hier ga je nog jarenlang plezier van beleven.
Een dingetje die me wel opviel op een van je foto’s is,dat er zo’n vreemde knik in je flexibel stukje uitlaat zit.
Ik ben nu zelf ook bezig een GTI TURBO blok aan het inbouwen en bij mij zit dit stukje uitlaat nagenoeg recht.
Ik heb het idee dat de knik die er nu inzit te groot is en de levensduur van dit stukje uitlaat niet ten goede komt.
Je kan het stukje uitlaat 2x 120 graden verdraaien en kijken of deze dan iets mooier uitkomt
daan schreef:Goede en grondige aanpak niet verkeerd hoor,hier ga je nog jarenlang plezier van beleven.
Een dingetje die me wel opviel op een van je foto’s is,dat er zo’n vreemde knik in je flexibel stukje uitlaat zit.
Ik ben nu zelf ook bezig een GTI TURBO blok aan het inbouwen en bij mij zit dit stukje uitlaat nagenoeg recht.
Ik heb het idee dat de knik die er nu inzit te groot is en de levensduur van dit stukje uitlaat niet ten goede komt.Je kan het stukje uitlaat 2x 120 graden verdraaien en kijken of deze dan iets mooier uitkomt
Ik dacht dat het zo hoorde bij het demonteren zat het zo, bedankt voor de tip, inmiddels kan ik er niet zo maar meer bij alles ervoor is inmiddels afgebouwd, eerst alles goed draaiende maken, de koets afwerken en als de Femme klaar is gaat zij naar v.d.Laan voor inbouw van een interkoeler en dan moet de turbo ook iets gedraaid worden en dan kan dit gelijk worden meegenomen.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Aan je HD-pomp configuratie te zien had je een aftermarket airco erin? Verder ziet het er erg netjes uit!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Na lang zoeken en proberen eindelijk gelukt de dame draait op 4 cylinders en hoe, als nieuw, zijdezacht, fantastisch geluid, we hebben er een frisje opgenomen of zoiets ha,ha,ha.
Evert Jan en v.d Laan sr nog hartelijk bedankt voor jullie goede en juiste adviezen.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
T(h)ijs schreef:Aan je HD-pomp configuratie te zien had je een aftermarket airco erin? Verder ziet het er erg netjes uit!
De aircopomp en de kachelunit lagen los in de achterbak, het zou best kunnen zijn dat het een latere inbouw is, ik heb ze maar even weggelegd ga het niet inbouwen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS