7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Mathijs’ XM Turbo CT | Wonderdoosje.
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 maart 2010 02:31 AM
  [ # 91 ]

Wellicht een slechte massakabel van accu naar versnellingsbak? Vaak helpt het al om een ander oogje eraan te solderen

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 maart 2010 10:32 AM
  [ # 92 ]

Riem die de dynamo aanddrijft?

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 maart 2010 11:42 AM
  [ # 93 ]

Zal ik vanavond allemaal eens gaan nakijken. Wat wel raar is als het iets met de dynamo is waarom de achterruitverwarming het niet meer doet. De zekering is wel goed. En in het dashboard klinkt er toch echt een relais die continu doorslaat. Bij stationair een hele hoop gekraak, met knipperlichten erbij kraakt het hard en zacht in het ritme van het knipperlichtrelais en als ik gas geef wordt het gekraak hoger in toonsoort en is dan ineens weg.

Ik zal na het werk eerst eens kijken of er nog geladen wordt en de accupolen schoonmaken.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 maart 2010 11:58 AM
  [ # 94 ]

Dan zou het ook nog weleens een rol kunnen zijn.

Reden voor uitval van de achterruitverwarming kan natuurlijk zijn dat er gewoon niet genoeg stroom voorhanden is om de ruit warm te stoken.


Hoewel, zou de motor dan nog moeten lopen?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 maart 2010 01:07 PM
  [ # 95 ]

Zo te horen een relais 848 probleem. Met dat relais is vrijwel zeker niets mis.
Relais 848 schakelt enkele grootverbruikers pas in als de motor draait. Die grootverbruikers zijn:
Airco, achterruitverwarming en sigarenaansteker.

Als het inderdaad die combinatie is die het niet doet dan is vrijwel zeker je dynamo (deels) naar de gloria.Eén van de diodes kapot of de regelunit in de war.

Gek genoeg heb je dan nog wel normale boordspanning.
Een andere dynamo er op en het gedoe is over.
Een dynamorevisie kost ca € 120.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 maart 2010 01:09 PM
  [ # 96 ]

Geratel achter het dasboard linksvoor komt nogal eens voor als de richtingaanwijzer schakelaar sleets is.
Dus niets mis met een relais, maar de schakelaar heeft te weinig “nul” positie over.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 06 maart 2010 02:29 PM
  [ # 97 ]

Precies Jan Sr.!
Heb het ook gehad, slechte koolborstels dan hè .
Klap er op hielp voorlopig dan wel even .
De auto rijdt door tot je geen vonk meer hebt .Echter , er gaat vooraf van alles mis , klikkende relais ,laadlampje gaat steeds sterker branden,geen richtingaanwijzers meer etc., zelfs je deursloten gaan achter elkaar open en dicht!
`t Is zeker je stroomvoorziening of een fikse kortsluiting , je hoorde ook wat aanlopen zei je .
Begin maar met je dynamo na te kijken / op te meten .
Succes , Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 maart 2010 04:51 PM
  [ # 98 ]

Ja klopt, het aanlopen leek op het geluid van de ventilatoren en kwam linksvoor weg. Dus niet bij de dynamo. Ik heb ook al een tijdje last van een krakend relais onder het dashboardkastje. Dan gaan ook de temperatuurlampjes branden. Kan daar ook door komen dus? Klink allemaal wel logisch als ik er zo over nadenk. Het gekraak in het dashboard kom in ieder geval niet van de knipperlichten. Dat herken ik wel van de Xantia en ook van de XM, dat is een ander geluid. Minder hysterisch zeg maar.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 08 maart 2010 09:20 AM
  [ # 99 ]

Dynamo laadt netjes 14 vlot op de accu. Af en toe loopt het op naar 14,1. Dus daar is volgens mij niks mis mee. Vervolgens de accupolen goed schoongemaakt maar helpt ook niet. een klap op de dynamo ook niet. Daarna het dashboard uit elkaar gehaald om dat relais te zoeken maar kan hem niet vinden, wel horen. Wel heb ik de andere er even uit gehad om te kijken of het toch niet een van die was maar helpt ook niet. Toen even goed gekeken welke onderdelen er niet werken.
De achterruitverwarming gaat heeeeel even aan om met een bult gekraak weer uit te gaan,
De airco doet niks, de sigarettenaansteker doet ook niks en ook het MMlampje gaat niet aan. Verder kon ik niks vinden wat het wel of niet doet. Om 10.15 naar de keuring en daar even vragen wat ze er van denken.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 maart 2010 09:26 AM
  [ # 100 ]

Dat is precies het verraderlijke.
Relais 848 komt pas in als de dynamo precies doet wat van hem verlangd wordt.
Een dynamo heeft drie velden, ook als er nog maar twee werken krijg je keurig 14,1 volt. Maar 848 pikt uit zodra de grote verbruikers er op gaan leunen. Een soort beveiliging, die er voor zorgt dat je wel kunt rijden.
Dat relais is niets mis mee. Het zit op het ding waar ool al je zekeringen op zitten. Een kutklus om bij te kunnen. Dynamo er uit en erin is veel minder werk.

Maar… je zult daar niets vinden. Begin nou met een ruildyname of breng hem naar een dynamorestaurateur. Die meten hem even na en dan weet je het zeker.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 08 maart 2010 02:24 PM
  [ # 101 ]

een geluid bij wat met het toerental van de motor in frequentie op loopt.

En met de motor uit hoor je niets?
In dat geval loopt er iets aan , iets mechanisch dus.
Kachelventilator?
Ik hou het op een fikse kortsluiting, nu je dynamo goed blijkt te laden.
Ruik je geen branderig luchtje?
Meten is weten.
Kijk eens op een elektrisch schema of je er zo achter kunt komen wat stoort en waar dat op aangesloten staat.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 maart 2010 02:36 PM
  [ # 102 ]

Kijk hier maar eens:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201564/

Je kan natuurlijk ook blijven zoeken, maar als je dit niet eerst doet kon dat nog best wat tijd (en geld) gaan kosten).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 08 maart 2010 03:32 PM
  [ # 103 ]

Ik heb inmiddels een andere dynamo op de kop getikt van de sloop. Kijken of dat werkt. Alleen staat ook weer niet in de olving vraagbaak beschreven hoe ik die vervang. Kan ik weer puzzelen. De keuring viel trouwens erg mee! Hij is afgekeurd op een niet werkende blower en het oplichtende ABS lampje. Verder als aandachtspunt de remmen ontluchten. Tja die afkeurpunten zijn nou juist de storingen die ik ineens heb met de dynamo…

Nee de ventilator loopt niet aan. De kachelventilator is het ook niet want die werkt helemaal niet meer… Maar ik ben er achter dat dat aanlopende geluid van dat zelfde relais komt.

Nou ik ga maar weer onder die kap hangen Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 14 maart 2010 08:38 PM
  [ # 104 ]

Dynamo is vervangen en meteen ook de multiriem en v snaar. Die waren goed aan vervanging toe, vooral de multiriem had erg veel droogtescheurtjes. Het laadprobleem en andere storingen zijn hierdoor wel opgelost alleen loopt de motor koud erg slecht en valt af en toe spontaan uit. Morgen ga ik alle massapunten schoonmaken en wat stekkers daarvan vervangen. Kijken of dat helpt.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 14 maart 2010 08:42 PM
  [ # 105 ]

Even je stappenmotor eraf halen en schoonmaken, denk dat dat al een boel scheelt Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook