Ik heb echt het idee dat de speling in de rugleuning zit, maar ik heb daar nog geen tijd voor gehad om naar te kijken.. Om de XM te moeten betalen moet er gewerkt worden, en om het autorijden goedkoop te houden moet er XM gereden worden… ofzoiets Anyway, dus nog geen tijd gehad om er naar te kijken…. eens kijken waar ik morgen of overmorgen wat tijd vandaan kan trekken. verder staat de teller nu rond de 350 en het tankje volgens de meter net onder driekwart. De berekening die daarbij hoort komt een gemiddelde van 1:16 uitrollen.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Voel je de speling puur in de rugleuning of voel je de zitting met de rugleuning meebewegen? In het laatste geval kun je de 4 bevestigingspunten aan de vloer bekijken.
Het verbruik is netjes .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Aangezien dit m’n eerste XM is, en ik nog steeds niet snap waarom ze allemaal elektronica in auto’s moeten stoppen hier even een vraagje
Mijn XM is van 1996, uitgerust met Hydractive 2-met-sportstand. Allemaal leuk en aardig, maar op het moment dat ik een drempel neem, wil ik dat m’n achterkant net zo soepel over de drempel heen gaat als de voorkant. En dan doe ik de drempel gewoon netjes met 30. De hele tijd zweven, en dan soms zo houterig over een drempel.. foei Nu heb ik gelezen dat het hydractive lampje moet branden als je de auto op contact zet.. dat doet ie dus niet. Het lampje zelf doet het wel, want als ik de vering in sportstand zet gaat ie branden.
Dus.. storing in de veercomputer.. toch? Enige manier om dat in eerste instantie zonder uitleescomputer te resetten?
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ja met het kastje van Malle Pietje. zie dit topic: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/187397
Er is ook een deel 2 van dit topic.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Schommelende stoel heb ik ook last van gahad.
Haal de stoel even los. Dus vooraan twee boutjes en achteraan 2 boutjes. Stoel omdraaien en daar zie je een paar inbus boutjes. Ik denk dat die los zitten.
Overigens is 1 op 16 makkelijk haalbaar en de meter krijgt inderdaad steeds meer last van de zwaartekracht naarmate de tank leeg raakt.
Hans.
Inmiddels staat er zo’n 630 kilometer op de dagteller, en is m’n tank net onder een half gedoken. Zo ongeveer 1:15,6 dus. Verder verbaas ik me er elke dag nog over hoe ongelooflijk lekker en subtiel die motor sleurt. Gewoon met rustig gasgeven de snelweg oprijden, doorschakelen bij zo’n 2700 toeren zodat ie ‘m net rond de 2000 weer oppakt, en rustig verder sleuren. En als je eens weg moet zijn, ‘n dot gas geven, en zoeffff…. (en vervolgens heeft iedereen die achter je zit astma door de roetpluim die er dan eventjes uit de uitlaat komt ) Ik zeg ook met nadruk eventjes, ik heb namelijk nog amper rook uit de uitlaat zien komen met gasgeven, alleen met veel gasgeven laat ie zo nu en dan een pluimpje achter.
Verder vroeg ik me eigenlijk af of er iemand in de omgeving Rotterdam is die een mallepietjeXMuitleestoverdoosje heeft. Ik ben van plan er zelf eentje in elkaar te gaan schroeven, maar ik wil eigenlijk eerst eens een keertje kijken wat er uit komt rollen, en of de storing in de VC snel terugkomt, of uberhaupt niet terugkomt. En verder eens op zoek naar een schema voor zo’n doosje.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Net trouwens eventjes het ORGA nummer opgezocht, en wat blijkt.. Mijn XM is van 21 april 1994.. althans.. toen is ie van de band komen rollen. Eerste toelating is van 31 januari 1996.. Showroommodelletje? Organummer is 6373.
Kleurcode is overigens ERYcr, en nu lees ik dat deze kleur pas vanaf 1996 is gebruikt… Hoe zit dit?
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan nog veel groter!
Ik bezit er twee, 1 voor dagelijks gebruik en 2 als donor.
Nr. 1 ORGA 5740 dus 27-07-92 en kenteken JB-SV-04 1e toelating 17-06-94, dus bijna 2 jaar
Nr. 2 ORGA 5817 dus 12-10-92 en kenteken NH-SF-62 1e toelating 28-06-96, dus ruim 3,5 jaar.
Beide dus serie 1 modeljaar 1993
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Heb net even op de RDW site zitten kijken…. en kwam er achter dat van de eerste 10 citroens met een kenteken beginnend met NL-ZN er nog één XM is. Van de 8 uit 10 die er nog over zijn zijn er een aantal AX11-en en Xantia 1.6. Het leuke vind ik is dat de XM die over is ook een groene is, en ook een SX uitvoering is, en een nummertje lager is dan de mijne (05, ik heb 06) Dus… wie o wie weet waar de NL-ZN-05 rondrijdt? Lijkt me leuk om eens een foto te maken met de 05 en 06 naast elkaar.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Zo, en inmiddels ben ik zo’n 3000 kilometer verder sinds de aanschaf van deze toch wel heel erg fijne wagen. Van’t weekend de veercomputer eens uitgelezen en de storingen gereset. Hij kwam met een code 25 en 53 zo uit m’n hoofd.. in ieder geval de hoogtesensor en stroom voor de computer. Na de reset is zijn er nog geen storingen terug gekomen, m’n veercomputerlampje brandt nu netjes na contact en na starten om na een seconde of twee uit te gaan samen met het ABS lampje.
Een ding is me vanmiddag in de file naar huis trouwens wel opgevallen. Met een paar keer optrekken naar 50 en vervolgens weer afremmen tot 20 en dan weer naar 60 etc. etc. ging heel eventjes heel flauw m’n KVS lampje + Stop branden, om ook direct weer uit te gaan… Beetje maf :s… morgen in de middag maar eens KVS niveau bekijken.
Het verbruik valt me overigens ook niet tegen.. zo’n 1:14,6 bij normaal gebruik (dwz 60km per dag waarvan 10 stad en 13 file) en 1:15,7 met flink doorpoten op de snelweg, zonder stad of file.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Code 25 zou ik me geen zorgen over maken als die weer terug komt. Die van mij valt ook wel eens in storing daarop, maar het is geen storing waardoor de vering in de harde stand springt. Die sensor heb ik wel eens vervangen, maar dat hielp niks. Zal wel weer een brakke stekker zijn o.i.d.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Voorlopig is de VC nog altijd storingsvrij, dus ik maak me er echt geen zorgen om. Ik heb het vermoeden dat het 2 storingen waren welke al langer in de VC opgeslagen waren, en waarvoor nooit de moeite is genomen om te resetten.
Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is het feit dat wanneer ik de turbo flink laat werken dat dan mn KVS lampje aangaat. Vanmiddag geen tijd gehad om het waterpeil te controleren, en nu staat er nog te veel druk op… straks maar even kijken wanneer de wagen een beetje is afgekoeld
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Hallo allemaal,
Ik heb net samen met mijn broer geprobeerd mijn veercomputer uit te lezen. Hij heeft een arduino daarvoor geprogrammeerd die de codes op een schermpje moeten laten zien… Dit is allemaal nog in beta, maar theoretisch doet het het zelfde als het doosje van malle pietje.
Op een gegeven moment kwam er geen plus meer van pin E2, dus ik vermoed dat er toen iets mis is gegaan. Toen ik net naar huis reed van mijn broer deden mijn toerenteller, kilometerteller, brandstofmeter en koelwatertemperatuurmeter het niet meer.
Heeft iemand hiervoor een verklaring? Zekeringen heb ik net allemaal nagelopen, en ik heb geen 1 stukke kunnen vinden… rara…
EDIT: Inmiddels samen met m’n broer storing wezen zoeken naar aanleiding van de elektrische schema’s van de XM. Hieruit kwamen eigenlijk 3 kandidaten: Het contactslot, zekering 23 of de bekabeling. Volgens het boekje van de XM is 23 alleen maar een shunt, waarmee je een aantal vaste stroomgebruikers uitschakelt om de auto op te slaan, maar het tellerpaneel zit dus hier ook op, samen met de achteruitrijlichten. Zekering F23 nog eens aan een extra inspectie onderworpen, en inderdaad, deze was stuk. Nieuwe er in, en probleem opgelost.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Gisteren op de A13 richting Den Haag tussen Rotterdam airport en Delft Zuid een aanrijding gehad . Voor me begonnen er auto’s ineens flink te remmen. Dit had ik gelukkig ruim op tijd in de gaten, en stond ook met nog zo’n 5 meter over stil.. De auto achter mij had het echter te laat in de gaten en is met een vaartje van nog zo’n 40km in m’n trekhaak gedoken.
Geen gewonden gelukkig, alleen wel een overleden trekhaak, bumper, en misschien onderhuids nog eea. De Corsa doet het niet meer overigens… Die heeft flink kennis gemaakt met mijn trekhaak, en zit ook goed in de kreukels. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig van de aanrijding heb gevoeld. Meer gehoord eigenlijk, en ik heb het idee dat die corsa mijn achterkant een stuk heeft opgetild, want boven m’n bumper heb ik geen schade… alles is omlaag gegaan… nja, de foto’s spreken voor zich denk ik.
Ik ben direct na de aanrijding naar van Bemmelen gereden, en zij schatten de schade op zo’n 2000 euro. Kijken wat de verzekering hiervan gaat zeggen…
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Tsjee, das balen Martijn! Heb je kunnen zien of de kofferbakbodem is vervormd?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX