1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Rijbewijs + Xsara aanschaf
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 06 maart 2010 01:57 AM

wh0ei, 24-2 geslaagd voor het rijbewijs, Meteen als een gek gaan zoeken naar mijn droomauto, de Xsara love2.

Een mooie gevonden waar ik waarschijnlijk maandag naar ga kijken, maar nu nog ff de vraag of er nog punten zijn waar ik op moet letten. De auto (1.8 benzine) uit 1999 heeft 150k km gereden, en is een hatchback.

Voor nu trusten dream en alvast bedankt.

René

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 maart 2010 08:34 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 maart 2010 10:01 AM
  [ # 2 ]

De 1.8 16v in de Xsara is zeker niet de zuinigste houd daar even rekening mee Wink
De 1.6 16v uit 2001 is veel zuiniger en nog iets vlotter ook (op papier dan).

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 06 maart 2010 02:35 PM
  [ # 3 ]

Stond op de site dat hij ongeveer 1 op 12 rijd, waar een 1.6 1 op 12.9 rijd. Vind ik een te klein verschil om mij zorgen om te maken.

Of kloppen die getallen niet ?

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 06 maart 2010 05:10 PM
  [ # 4 ]

Ja, ik rij met m’n 1.6i 16v ong. ruim 1 op 15.

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 06 maart 2010 05:20 PM
  [ # 5 ]

Humz wereld van verschil inderdaad.
Maar hoe komt t dan dat jou 1.6 ruim 1 op 15 rijd en op de site van autotrack stond 1 op 12.9 bij meerdere 1.6 modellen ?

Het was trouwens 1 op 12.9 gecombineerd stad en buitenweg.

Verbruik stad:1 op 9,6
Verbruik buitenweg:1 op 16,1
Verbruik gecombineerd:1 op 12,9 <= 1.6

Verbruik stad:1 op 8,3
Verbruik buitenweg:1 op 15,8
Verbruik gecombineerd:1 op 12,0 <= 1.8

Profiel  
 
Vossie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 02-03-2008

- Xsara 1.6i 8v Coupe
Gepost: 06 maart 2010 05:31 PM
  [ # 6 ]

Ik denk dat je daar kijkt naar de 16i 8v, die is er namelijk ook nog.

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 06 maart 2010 05:32 PM
  [ # 7 ]

Humz staat er niet bij

Profiel  
 
Vossie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 02-03-2008

- Xsara 1.6i 8v Coupe
Gepost: 06 maart 2010 05:44 PM
  [ # 8 ]

Volgens autoweek:

1.6 8v:
binnen bebouwde kom: 10.4l/100km (1 op 9.6)
buiten bebouwde kom: 6.2l/100km (1 op 16.1)
verbruik gemiddeld: 7.7l/100km (1 op 13)

1.6 16v:
binnen bebouwde kom: 9.3l/100km (1 op 10.8)
buiten bebouwde kom: 5.5l/100km (1 op 18.2)
verbruik gemiddeld: 6.9l/100km (1 op 14.5)

1.8 16v
binnen bebouwde kom: 12.0l/100km (1 op 8.3)
buiten bebouwde kom: 6.3l/100km (1 op 15.9)
verbruik gemiddeld: 8.3l/100km (1 op 12)

Overigens is er ook nog een 1.8 8v maar volgens Autoweek is die alleen geleverd met automaat (ik denk niet dat je dat zoekt, dus dat maar even achterwege gelaten)

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 06 maart 2010 05:49 PM
  [ # 9 ]

Oke dat maakt de verschillen toch nog wel iets groter.
Nou ja eerst maar de auto bekijken, als ik deze niets vind dan kan ik nog altijd verder gaan zoeken naar een 1.6 16v

een automaat niets voor mij inderdaad (althans nog niet) doe mij maar lekker schakelen Very Happy

Na 4 jaar Xsara is er nu een C4 :smt208
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225103/

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 06 maart 2010 05:54 PM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Een 1.6 16v is wel een phase II Xsara, dus is in aanschaf wat prijziger vergeleken met een phase I 1.8 16v. Maar dat motorblok is inderdaad wel een stuk zuiniger dan de Phase I 1.6 en 1.8 motorblokken. Qua PK’s zit er ook weinig verschil tussen de 1.6 16v (110pk) en de 1.8 16v (112pk). Wel heeft de 1.8 16v iets meer koppel (155NM tegen 147NM van de 1.6 16v).

Met mijn 1.8 16v heb ik afgelopen zomer regelmatig 1 op 12 gereden, en dat is zelfs op LPG. Op benzine zou ik dan de 1 op 13 nog wel halen denk ik. Nu in de winter rijd ik gemiddeld zo’n 1 op 10,5 - 11 (LPG).

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 06 maart 2010 06:27 PM
  [ # 11 ]

Dank je Smile,

Groot nadeel persoonlijk is dat ik de Phase I mooier vind, althans de voorkant.

Maar zoals gezegt ik ga gewoon eerst ff die 1.8 bekijken (maandag) mocht dat toch niets worden ga ik zeker verder kijken met de info die ik hier gekregen heb.

Veel dank daarvoor allen !

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 06 maart 2010 06:39 PM
  [ # 12 ]

Hehe ik deel je mening, ik vind de neus van de Phase I ook mooier.

Persoonlijk vind ik de neus van een Phase II meer bij een break passen (qua verhouding, grotere koplampen)

Profiel  
 
Prototype
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 26-06-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16v VTR+
Gepost: 06 maart 2010 07:28 PM
  [ # 13 ]

Zo nu je dat zo zegt en ik de voorkant nog eens bekijk kan ik enkel zeggen dat ik dat met je eens ben !

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 06 maart 2010 08:23 PM
  [ # 14 ]

Haha hier ben ik het niet mee eens ik vind de PH2 veel mooier oogt veel sportiever en moderner als je het aan mij vraagt.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 maart 2010 09:08 PM
  [ # 15 ]

Proficiat met je rijbewijs.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook