1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
start niet met startmotor maar wel met sleepkabel
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 07 maart 2010 05:19 PM

ik heb een Ax die heeft altijd goed gedraaid sinds oktober start hij niet meer,
heb het gashuis vervangen , bougies vernieuwd , alle draden nagelopen en alles zit oke
ook de accu is goed,
weet niet wat er nog mis is , als ik hem aanduw of aansleep dan start hij direct
ook soms als hij lang stilstaat wilt hij wel eens aanslaan maar ook niet altijd
heb alles ingesprayd met vochtspray
ik weet niet wat er nog mis kan zijn
wie o wie kan mij helpen

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 maart 2010 05:21 PM
  [ # 1 ]

Hoi Joor,

Welkom op het forum!

Is je startmotor aan zijn eind? Als hij niet meer 100% is vreet hij te veel stroom waardoor de motor niet meer aanslaat.

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2010 05:43 PM
  [ # 2 ]

Of het toerental is te laag dat de starmotor nog kan leveren.
In iedergeval lijkt de startmotor hier de hoofdverdachte.

Profiel  
 
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 07 maart 2010 06:13 PM
  [ # 3 ]

startmotor is ook al vervangen hier ligt het dus niet aan!!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 maart 2010 06:50 PM
  [ # 4 ]

Ik gok op de BDP-/krukassensor, die dingen willen nog wel eens slecht contact maken of kapot gaan, waardoor de ECU niet weet in welke stand de krukas staat.
Bij een iets hoger toerental (aanslepen) geeft het ding vaak ineens wel een signaal.
Controleer stekkeraansluitiingen of laat ECU uitlezen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 07 maart 2010 07:05 PM
  [ # 5 ]

probeer eens een ander contactslot
eventueel eerst proberen te starten met het draadje van de startm. rechtstreeks op de accu[wel op contact zetten Wink ]

het komt nog wel eens voor dat ,tijdens het starten met de sleutel , 1 of meerdere componeten geen stroom krijgen [ dus de motor slaat niet aan]
wanneer je de sleutel dan weer los laat [dan staat ie gewoon op contact ] krijgt alles wel weer stroom
even aanslepen/duwen ,en het torretje pakt gelijk

dit zou misschien een oorzaak kunnen zijn en je zoekt je wezen-loos

succes            
                                salut

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2010 07:36 PM
  [ # 6 ]

De tip van Pascal is een goede, ik vergat even de BDP sensor red face
Heb dit al een keer eerder meegemaakt bij een AX, waarbij de auto alleen startte met aanslepen.

Profiel  
 
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 07 maart 2010 07:45 PM
  [ # 7 ]

waar zit de sensor heb je eventueel een tekening of schema
heb een sensorkabel gekocht maar kan niet vinden waar deze zit

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 maart 2010 08:30 PM
  [ # 8 ]

Dit is een mooi topic op het forum van de AX club, zie link

Profiel  
 
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 07 maart 2010 08:37 PM
  [ # 9 ]

ga morgen ff kijken of ik die kan vinden je hoort van mij of het gelukt is groeten

Profiel  
 
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 08 maart 2010 01:23 AM
  [ # 10 ]

hallo
ik kreeg je link maar heb een AX uit 1991 is dit dan dezelfde motor?? heb een hele andere nl dan die op de link!!!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 maart 2010 09:14 AM
  [ # 11 ]

Ga nu niet meteen van alles kopen en vervangen voordat je weet wat de oorzaak is.
De bewuste sensor zit vooraan op je motorblok, net achter de radiateur.
Volg de dikke slang van de radiateur naar de motor en zak dan ongeveer tien centimeter, daar zie je de sensor op een steuntje (gradenboog) op het blok gemonteerd.
Waar woon je: ik heb nog wel een sensor of twee, maar je vindt ze ook wel op de sloop.
Nieuw kosten ze iets van 60 euro…

nogmaals: wees er eerst zeker van dat dit de boosdoener is, ik denk zelf van wel want ze zijn vooral met dit weer gevoelig.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 08 maart 2010 12:05 PM
  [ # 12 ]

dank je wel hoor voor de info waar die zit ., maar had de sensor al gekocht op de sloop , want dit kon het enige nog zijn ,maar kon hem alleen niet vinden vandaar, de garage zei wel dat het dan wel was maar ja kon hem niet vinden dus dacht dat die er dus niet opzat , maar nu je het zo zegt zag ik inderdaad daar een dikke kabel zitten maar mn schoonzoon zei dat daar niks zat maar nu ga ik zelf nog wel ff kijken ,in iedergeval bedankt voor de info en je hoort ervan
trouwens ik woon in Vlissingen
groetjes

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 maart 2010 01:23 PM
  [ # 13 ]

Ax uit 91? dan word die sensor volgens mij niet gebruikt, is wel aanwezig maar niet aangesloten.

Profiel  
 
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 08 maart 2010 01:30 PM
  [ # 14 ]
ZX1.4i schreef:

Ax uit 91? dan word die sensor volgens mij niet gebruikt, is wel aanwezig maar niet aangesloten.

dat is een andere sensor dat is sensor om ontsteking te meten die is inderdaad niet aangesloten maar die andere zit er wel ,
bedankt voor meedenken

Profiel  
 
joor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-2010

Gepost: 08 maart 2010 01:32 PM
  [ # 15 ]
Pascal schreef:

Ga nu niet meteen van alles kopen en vervangen voordat je weet wat de oorzaak is.
De bewuste sensor zit vooraan op je motorblok, net achter de radiateur.
Volg de dikke slang van de radiateur naar de motor en zak dan ongeveer tien centimeter, daar zie je de sensor op een steuntje (gradenboog) op het blok gemonteerd.
Waar woon je: ik heb nog wel een sensor of twee, maar je vindt ze ook wel op de sloop.
Nieuw kosten ze iets van 60 euro…

nogmaals: wees er eerst zeker van dat dit de boosdoener is, ik denk zelf van wel want ze zijn vooral met dit weer gevoelig.

zit hij naast die andere sensor die niet aangesloten is??
het klopt want het begon met het koude weer!!!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook