Hallo,
Het onderwerp zegt al genoeg. Ik heb een C4GP van dec .2006 uit Duitsland geimporteerd. Dit is een uitvoering zónder dakrailing (ik heb nog maar weinig C4GP zonder railing zien rondrijden in NL).
Ik ben op zoek naar dakdragers voor mijn auto. Op dit forum heb ik al de verschillende threads gelezen maar er staat geen antwoord voor mij in. Ik heb ook al op de site van Thule bij de dakdrager-configurator gekeken, maar daar kom je alleen de GP in de uitvoering met dakrailing óf zonder met fixed points.
En daar zit de clou, die heb ik niet. Ik heb een foto gemaakt van de bovenkant van mijn dak om het een en ander duidelijk te maken.
Ik ben ook al bij Heuts geweest, maar daar konden ze in het Thule boek ook niet de juiste kit vinden. Ik heb nog geen contact gehad met de Citroen dealer, maar voel er weinig voor om 170,- euro voor orginele dragers neer te leggen.
Heeft iemand tips? Ik heb ook al de link naar de Duitse site in een van threads die op dit forum staan gevolgd, maar kom daar ook uit bij 2 mogelijkheden; dakrailing of fixed points.
Marijn
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb in de rand van men dak zo van die klepjes waar een bevestigingspunt achter zit.
Eigenaardig dat jij dit niet hebt
Volgende week komt er een dakkoffer op (of hoe noem je dat) want iemand van men familie gaat er mee naar de sneeuw. De dakdragers van zijn lancia passen ook bij mij.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Staat er niets van in het instructieboekje hoe het eventueel mogelijk is/zou zijn?
picassoke schreef:Ik heb in de rand van men dak zo van die klepjes waar een bevestigingspunt achter zit.
Eigenaardig dat jij dit niet hebt
Ik heb toch veel C4P’s gezien maar nog niet met van die klepjes!
Hoe moet ik dat zien bij een C4P. Klepje open, drager erop en vast bouten.
Het is wel mooi die klepjes. Die jongen van mij heeft ze in ze megane en dat werkt goed. Gebruik je ze niet meer, klepje weer dicht en klaar.
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.
stalsie schreef:Staat er niets van in het instructieboekje hoe het eventueel mogelijk is/zou zijn?
In het instructieboekje staat alleen dat je Citroen goedgekeurde dragers mag gebruiken. Er wordt in het boekje geen verschil gemaakt in de verschillende mogelijkheden van het bevestigen van de dragers (er wordt uberhaupt niet gesproken over de verschillende soorten drager)
Vader schreef:picassoke schreef:Ik heb in de rand van men dak zo van die klepjes waar een bevestigingspunt achter zit.
Eigenaardig dat jij dit niet hebtIk heb toch veel C4P’s gezien maar nog niet met van die klepjes!
Hoe moet ik dat zien bij een C4P. Klepje open, drager erop en vast bouten.
Het is wel mooi die klepjes. Die jongen van mij heeft ze in ze megane en dat werkt goed. Gebruik je ze niet meer, klepje weer dicht en klaar.
Ligt mss aan de uitvoering? Ik heb ze in ieder geval wel, en uiteraard 4 stuks.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Totaal aantal Berichten: 182
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
waarom ga je niet even langs de dealer, toch? Die kan jou laten zien dat die strip er misschien helemaal uit kan of zoiets.
Ik heb op mijn 5-zits C4P gewoon 4 klepjes, met daaronder een bevestigingsbout waarop de originele Citroen-dakdragers passen. zo duur zijn die trouwens niet als je wat afdingt bij je dealer, en ze zijn wel mooi! Ik vind alleen dat de bevestiging handiger had gekund omdat je met een inbus-sleutel in de weer moet. nou ja….
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Die inbus heb je vaak nodig bij die dingen.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Beste Marijn
Bij aankoop van mijn GC4P waren dakrails nog niet standaard op alle uitvoeringen. Mijn dealer heeft me toen bevestigd dat de dakrails nodig zijn indien je iets op het dak wenst te vervoeren. Er is geen systeem voorhanden om dakdragers te plaatsen op een GC4P zonder dakrails !
Ik heb toen een stockwagen gekozen die ook dakrails had.
Wel heeft mijn dealer gezegd dat deze dakrails ook later nog kunnen geïnstalleerd worden. Maar opgelet : niet alle dealers weten dit ! Ik heb destijds ook nog een andere dealer bezocht, die een interessante stockwagen had zonder de dakrails. Ik kreeg daar als antwoord dat de dakrails niet meer konden gemonteerd worden…
Je kan de dakrails via de dealer bekomen, of je kan ze zelf bestellen via citroen-auch.com.
Je moet dus :
1/ dakrails installeren
2/ dakdragers kopen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt ...
Totaal aantal Berichten: 427
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Mijn C4 Picasso mét klepjes en dakdragers. Origineel Citroën:
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
C4sohier schreef:Beste Marijn
Bij aankoop van mijn GC4P waren dakrails nog niet standaard op alle uitvoeringen. Mijn dealer heeft me toen bevestigd dat de dakrails nodig zijn indien je iets op het dak wenst te vervoeren. Er is geen systeem voorhanden om dakdragers te plaatsen op een GC4P zonder dakrails !
Ik heb toen een stockwagen gekozen die ook dakrails had.Wel heeft mijn dealer gezegd dat deze dakrails ook later nog kunnen geïnstalleerd worden. Maar opgelet : niet alle dealers weten dit ! Ik heb destijds ook nog een andere dealer bezocht, die een interessante stockwagen had zonder de dakrails. Ik kreeg daar als antwoord dat de dakrails niet meer konden gemonteerd worden…
Je kan de dakrails via de dealer bekomen, of je kan ze zelf bestellen via citroen-auch.com.Je moet dus :
1/ dakrails installeren
2/ dakdragers kopen.Ik hoop dat je er iets aan hebt ...
Bedankt voor de info. ik heb even gekeken op de site citroen-auch.com. En daar wordt je niet vrolijk van qua prijs
Dakrailing links en rechts : 170 euro + 170 euro
Montage kit: 28 euro.
Ik ben dus al 368 euro lichter , zonder de montage kosten mee te rekenen (want ik verwacht niet dat je dit zelf kunt doen en door de dealer moet laten monteren), om alleen dakrailing te hebben.
Daarbij komen ook nog de dakdragers; +/- 150 euro (Thule).
Kortom; met 518 euro heb ik mijn dakdragers!
Dit is mij toch iets te gortig, ik leg me dan hierbij toch neer bij het feit dat ik dus geen daklading kan vervoeren.
wittgen schreef:
Bedankt voor de info. ik heb even gekeken op de site citroen-auch.com. En daar wordt je niet vrolijk van qua prijs
Dakrailing links en rechts : 170 euro + 170 euro
Montage kit: 28 euro.Ik ben dus al 368 euro lichter , zonder de montage kosten mee te rekenen (want ik verwacht niet dat je dit zelf kunt doen en door de dealer moet laten monteren), om alleen dakrailing te hebben.
Daarbij komen ook nog de dakdragers; +/- 150 euro (Thule).
Kortom; met 518 euro heb ik mijn dakdragers!
Dit is mij toch iets te gortig, ik leg me dan hierbij toch neer bij het feit dat ik dus geen daklading kan vervoeren.
Met een beetje geluk kan je er vinden bij een auto-afbraak, maar gratis zullen ze wellicht nooit zijn ...
Dak dragers
Hallo,
Zou het niet kunnen zijn dat oder de dichte strip de Fixedpoints zitten?
Dan zou het een kwestie zijn van andere zwarte lijsten (waar wel de ‘klepjes’ in zitten) te monteren.
Remco
In bezit van C4 Picasso 1.8 5 zits uit duitsland in nocciola (bruin)
Ik ben de zoveelste die dakdragers zoekt voor mijn C4 GP zonder rails, en ik heb geen fixpoints, dus daarom dat ik deze oude post nieuw leven inblaas.
Ik kwam dit tegen in de UK:
http://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehsel4.php?emulate=whycar&query=7331&vptype=400717&prodid=20138
(omschrijving: CRUZ 115cm roof bars with adapter kit 1431, kosten ca 55 pond plus verzenden)
die belooft dat het werkt voor mijn C4 GP.
en als ik de handleiding van de fabrikant (Cruzber) opzoek (pdf hier: http://www.cruzber.com/guia/codigos/931431.pdf) lijkt het echt om een kit te gaan die zou moeten werken.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb roofbox om uitleg gevraagd, maar hoor ook graag iets van onafhankelijke personen.
Maurits
Wanneer je iets meer weet, of zelf aan de slag gaat, hoor ik het graag! Ikzelf heb nog geen oplossing gevonden.
Marijn