7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Woehoe… de Sport rijdt weer! (gewijzigd)
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 september 2005 05:17 PM
  [ # 91 ]

ok met betrekking op wat dan?  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 22 september 2005 05:56 PM
  [ # 92 ]

Ja, wat was je vraag eigenlijk ConfusedSurprisedops:

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 september 2005 07:29 PM
  [ # 93 ]
BXsport1986 schreef:

Wil niet zeuren…... maar we gaan een beetje Surprisedfftopic

Ik hoop iedere keer dat iemand nog de gouden tip voor me heeft…..  Wink

Welke gouden tip?? Rolling Eyes

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 22 september 2005 08:06 PM
  [ # 94 ]

Pffffff Neutral Vermoeiend (maar wel grappig hoor). Lekkage LHM, retourleidingen springen los, hoe kan dat? Waar staat te veel druk en hoe onstaat die druk? Het antwoord die ervoor zorgt dat ik hem maken kan is de goudentip! Zaterdag is het weer BX klustijd! Jippie!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 september 2005 08:18 PM
  [ # 95 ]
BXsport1986 schreef:

Pffffff Neutral Vermoeiend (maar wel grappig hoor). Lekkage LHM, retourleidingen springen los, hoe kan dat? Waar staat te veel druk en hoe onstaat die druk? Het antwoord die ervoor zorgt dat ik hem maken kan is de goudentip! Zaterdag is het weer BX klustijd! Jippie!

Tja, ‘k zou het eigenlijk niet weten. Een te hoge retourdruk is een vreemde verschijning…lijkt me. Waar ik eerder aan denk zijn uitgedroogde rubberen leidingen. Die retourslangetjes die los zaten zitten nu nog vast hè?...toch? Confused
Anders maar proberen stevig in te drukken. Hij moet over dat bolletje vallen.
En niet aan die leidingen trekken, want anders trek je de andere kant eruit. Wink
Of is het nu totaal wat anders? Rolling Eyes

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 september 2005 08:47 PM
  [ # 96 ]

Te oude leidingen die niet meer de druk aankunnen en daardoor los knappen?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 22 september 2005 10:45 PM
  [ # 97 ]
xm_turbo schreef:
BXsport1986 schreef:

Pffffff Neutral Vermoeiend (maar wel grappig hoor). Lekkage LHM, retourleidingen springen los, hoe kan dat? Waar staat te veel druk en hoe onstaat die druk? Het antwoord die ervoor zorgt dat ik hem maken kan is de goudentip! Zaterdag is het weer BX klustijd! Jippie!

Tja, ‘k zou het eigenlijk niet weten. Een te hoge retourdruk is een vreemde verschijning…lijkt me. Waar ik eerder aan denk zijn uitgedroogde rubberen leidingen. Die retourslangetjes die los zaten zitten nu nog vast hè?...toch? Confused
Anders maar proberen stevig in te drukken. Hij moet over dat bolletje vallen.
En niet aan die leidingen trekken, want anders trek je de andere kant eruit. Wink
Of is het nu totaal wat anders? Rolling Eyes

Een te grote retour- danwel lekstroom is helemaal niet vreemd. Ieder hydraulisch component op de BX heeft een retour- en/of lekleiding. Door ouderdom en dus slijtage aan de hydraulische onderdelen zal de lekstroom groter worden waardoor je dus op een gegeven moment losschietende lekleidingen krijt, aangezien de lekleidingen hier niet op berekend zijn.
In de Haynes en/of vraagbaak staat vast welke lek- en retourleidingen waar aangesloten zitten op het reservoir. Als je dit weet, kun je door de lekleidingen bij het reservoir één voor één los te nemen, de lekstroom zien. Veel lekstroom is slijtage en dan kun je dat onderdeel vervangen.
Vooral de voorste veerpoten en de remservo zijn bekend van losschietende lekleidingen.
De voorste veerpoten zijn gemakkelijk te testen door de lekleiding aan de achterkant van de veerpoot (rubber) los te maken en de BX omhoog en omlaag te laten gaan. Zijn de veerpoten nog in goede conditie dan zal er weinig tot geen LHM uit de lekleiding komen.
Succes met testen en geef de moed niet op.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 september 2005 11:01 PM
  [ # 98 ]
Eric Vertogen schreef:
xm_turbo schreef:
BXsport1986 schreef:

Pffffff Neutral Vermoeiend (maar wel grappig hoor). Lekkage LHM, retourleidingen springen los, hoe kan dat? Waar staat te veel druk en hoe onstaat die druk? Het antwoord die ervoor zorgt dat ik hem maken kan is de goudentip! Zaterdag is het weer BX klustijd! Jippie!

Tja, ‘k zou het eigenlijk niet weten. Een te hoge retourdruk is een vreemde verschijning…lijkt me. Waar ik eerder aan denk zijn uitgedroogde rubberen leidingen. Die retourslangetjes die los zaten zitten nu nog vast hè?...toch? Confused
Anders maar proberen stevig in te drukken. Hij moet over dat bolletje vallen.
En niet aan die leidingen trekken, want anders trek je de andere kant eruit. Wink
Of is het nu totaal wat anders? Rolling Eyes


Een te grote retour- danwel lekstroom is helemaal niet vreemd. Ieder hydraulisch component op de BX heeft een retour- en/of lekleiding. Door ouderdom en dus slijtage aan de hydraulische onderdelen zal de lekstroom groter worden waardoor je dus op een gegeven moment losschietende lekleidingen krijt, aangezien de lekleidingen hier niet op berekend zijn.
In de Haynes en/of vraagbaak staat vast welke lek- en retourleidingen waar aangesloten zitten op het reservoir. Als je dit weet, kun je door de lekleidingen bij het reservoir één voor één los te nemen, de lekstroom zien. Veel lekstroom is slijtage en dan kun je dat onderdeel vervangen.
Vooral de voorste veerpoten en de remservo zijn bekend van losschietende lekleidingen.
De voorste veerpoten zijn gemakkelijk te testen door de lekleiding aan de achterkant van de veerpoot (rubber) los te maken en de BX omhoog en omlaag te laten gaan. Zijn de veerpoten nog in goede conditie dan zal er weinig tot geen LHM uit de lekleiding komen.
Succes met testen en geef de moed niet op.

Kijk eens aan, weer wat geleerd. Nou, de LHM stroomde er aardig hard uit.
Toch maar eens checken in Haynes waar die transparante leidingen vandaan komen, Benjamin. Of weet iemand hier waar die transparante leidinkjes vandaan komen? Ze komen bij elkaar op het subframe, een splitter lijkt het wel. Deze splitter ligt aan de bestuurderszijde en is vrij makkelijk te bereiken van bovenaf.
Gelukkig met de XM nog geen LHM perikelen gehad.
Wink

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 september 2005 01:49 AM
  [ # 99 ]
xm_turbo schreef:
Eric Vertogen schreef:
xm_turbo schreef:
BXsport1986 schreef:

Pffffff Neutral Vermoeiend (maar wel grappig hoor). Lekkage LHM, retourleidingen springen los, hoe kan dat? Waar staat te veel druk en hoe onstaat die druk? Het antwoord die ervoor zorgt dat ik hem maken kan is de goudentip! Zaterdag is het weer BX klustijd! Jippie!

Tja, ‘k zou het eigenlijk niet weten. Een te hoge retourdruk is een vreemde verschijning…lijkt me. Waar ik eerder aan denk zijn uitgedroogde rubberen leidingen. Die retourslangetjes die los zaten zitten nu nog vast hè?...toch? Confused
Anders maar proberen stevig in te drukken. Hij moet over dat bolletje vallen.
En niet aan die leidingen trekken, want anders trek je de andere kant eruit. Wink
Of is het nu totaal wat anders? Rolling Eyes


Een te grote retour- danwel lekstroom is helemaal niet vreemd. Ieder hydraulisch component op de BX heeft een retour- en/of lekleiding. Door ouderdom en dus slijtage aan de hydraulische onderdelen zal de lekstroom groter worden waardoor je dus op een gegeven moment losschietende lekleidingen krijt, aangezien de lekleidingen hier niet op berekend zijn.
In de Haynes en/of vraagbaak staat vast welke lek- en retourleidingen waar aangesloten zitten op het reservoir. Als je dit weet, kun je door de lekleidingen bij het reservoir één voor één los te nemen, de lekstroom zien. Veel lekstroom is slijtage en dan kun je dat onderdeel vervangen.
Vooral de voorste veerpoten en de remservo zijn bekend van losschietende lekleidingen.
De voorste veerpoten zijn gemakkelijk te testen door de lekleiding aan de achterkant van de veerpoot (rubber) los te maken en de BX omhoog en omlaag te laten gaan. Zijn de veerpoten nog in goede conditie dan zal er weinig tot geen LHM uit de lekleiding komen.
Succes met testen en geef de moed niet op.

Kijk eens aan, weer wat geleerd. Nou, de LHM stroomde er aardig hard uit.
Toch maar eens checken in Haynes waar die transparante leidingen vandaan komen, Benjamin. Of weet iemand hier waar die transparante leidinkjes vandaan komen? Ze komen bij elkaar op het subframe, een splitter lijkt het wel. Deze splitter ligt aan de bestuurderszijde en is vrij makkelijk te bereiken van bovenaf.
Gelukkig met de XM nog geen LHM perikelen gehad.
Wink

De transparante leidingen die je bedoelt zijn de retourleidingen van de achterste hoogteregelaar en de luchtleiding; (er kan er ook een naar de stuurbekrachtiging gaan).

Het hele handeltje hoort in de octopus gestoken te zitten, zonder verdere borging. Groot nadeel: is het materiaal van de octopus (rubberachtig plastic) uitgehard dan hoef je er maar goed naar te kijken of alle slangen vliegen eruit. Vervangen van de octopus is dan de enige handige optie.

Uit de transparante leidingen hoort geen LHM te stromen, hooguit een ielig klein rotbeetje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 23 september 2005 02:05 AM
  [ # 100 ]

Heb je de retourslangetjes van de veerpoten ondertussen ook al vervangen?

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 23 september 2005 12:39 PM
  [ # 101 ]
Eric Vertogen schreef:
xm_turbo schreef:
BXsport1986 schreef:

Pffffff Neutral Vermoeiend (maar wel grappig hoor). Lekkage LHM, retourleidingen springen los, hoe kan dat? Waar staat te veel druk en hoe onstaat die druk? Het antwoord die ervoor zorgt dat ik hem maken kan is de goudentip! Zaterdag is het weer BX klustijd! Jippie!

Tja, ‘k zou het eigenlijk niet weten. Een te hoge retourdruk is een vreemde verschijning…lijkt me. Waar ik eerder aan denk zijn uitgedroogde rubberen leidingen. Die retourslangetjes die los zaten zitten nu nog vast hè?...toch? Confused
Anders maar proberen stevig in te drukken. Hij moet over dat bolletje vallen.
En niet aan die leidingen trekken, want anders trek je de andere kant eruit. Wink

Een te grote retour- danwel lekstroom is helemaal niet vreemd. Ieder hydraulisch component op de BX heeft een retour- en/of lekleiding. Door ouderdom en dus slijtage aan de hydraulische onderdelen zal de lekstroom groter worden waardoor je dus op een gegeven moment losschietende lekleidingen krijt, aangezien de lekleidingen hier niet op berekend zijn.
In de Haynes en/of vraagbaak staat vast welke lek- en retourleidingen waar aangesloten zitten op het reservoir. Als je dit weet, kun je door de lekleidingen bij het reservoir één voor één los te nemen, de lekstroom zien. Veel lekstroom is slijtage en dan kun je dat onderdeel vervangen.
Vooral de voorste veerpoten en de remservo zijn bekend van losschietende lekleidingen.
De voorste veerpoten zijn gemakkelijk te testen door de lekleiding aan de achterkant van de veerpoot (rubber) los te maken en de BX omhoog en omlaag te laten gaan. Zijn de veerpoten nog in goede conditie dan zal er weinig tot geen LHM uit de lekleiding komen.
Succes met testen en geef de moed niet op.

Kijk daar komen de tips weer! Bedankt! Ik heb in de Haynes even opgezocht waar ze vandaan komen, lijkt me de remservo (Bij linkervoorwiel net achter wielophanging?). Vering heeft ook geen problemen (behalve dat ik op een gegeven moment te weinig druk heb omdat de LHM op is Confused) Ik denk dat dit iets is wat ik op de brug moet doen… das even lastig want die heb ik niet! Als het idd de remservo is zou die dan vervangen moeten worden?

En de moed opgeven? Geen sprake van! Hoe langer, hoe leuker ik het begin te vinden!

Heb je de retourslangetjes van de veerpoten ondertussen ook al vervangen?

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Misschien handig om dat in één keer te doen. Ga morgen eerst eens LHM kopen en nog even een beetje hobbyen! Ik hoop hem in zoverre rijdend te hebben dat ik volgende week met hem naar de meeting kan….. ben benieuwd! Moet eigenlijk ook even van die mooie assteunen hebben net als jij…..

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 23 september 2005 01:58 PM
  [ # 102 ]
BXsport1986 schreef:

Kijk daar komen de tips weer! Bedankt! Ik heb in de Haynes even opgezocht waar ze vandaan komen, lijkt me de remservo (Bij linkervoorwiel net achter wielophanging?). Vering heeft ook geen problemen (behalve dat ik op een gegeven moment te weinig druk heb omdat de LHM op is Confused) Ik denk dat dit iets is wat ik op de brug moet doen… das even lastig want die heb ik niet! Als het idd de remservo is zou die dan vervangen moeten worden?

Check bij het reservoir of het inderdaad de remservo is. De remservo heeft een dik zwart plastic retourleiding die normaliter boven langs de paravan-bak geleid wordt (in de rubber).
Of een hydraulisch component te veel retour heeft, dien je te checken bij het reservoir en niet ergens halverwege.
Als het inderdaad de remservo is, dan kun je die vrij gemakkelijk zonder brug vervangen.
Controleer ook de retour van de drukregelaar. Bij mijn vorige BX gaf deze te veel retourstroom. Ik heb dit toen tijdelijk opgelost door een grotere retourleiding te monteren (van een remservo).
Heb je de voorveerpoten al getest? Doe dit eerst. Losschietende retouren komen frequent voor bij versleten veerpoten.
Als ik het zo uit mijn hoofd doe. Bij mijn vorige BX schoot de retour ook ergens bij het linkervoorwiel, bovenop het subframe uit een T-stukje los. Bij mijn BX waren de veerpoten versleten. Vervangen van de veerpoten en het probleem was opgelost.

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 23 september 2005 02:25 PM
  [ # 103 ]
Eric Vertogen schreef:
BXsport1986 schreef:

Kijk daar komen de tips weer! Bedankt! Ik heb in de Haynes even opgezocht waar ze vandaan komen, lijkt me de remservo (Bij linkervoorwiel net achter wielophanging?). Vering heeft ook geen problemen (behalve dat ik op een gegeven moment te weinig druk heb omdat de LHM op is Confused) Ik denk dat dit iets is wat ik op de brug moet doen… das even lastig want die heb ik niet! Als het idd de remservo is zou die dan vervangen moeten worden?

Check bij het reservoir of het inderdaad de remservo is. De remservo heeft een dik zwart plastic retourleiding die normaliter boven langs de paravan-bak geleid wordt (in de rubber).
Of een hydraulisch component te veel retour heeft, dien je te checken bij het reservoir en niet ergens halverwege.
Als het inderdaad de remservo is, dan kun je die vrij gemakkelijk zonder brug vervangen.
Controleer ook de retour van de drukregelaar. Bij mijn vorige BX gaf deze te veel retourstroom. Ik heb dit toen tijdelijk opgelost door een grotere retourleiding te monteren (van een remservo).
Heb je de voorveerpoten al getest? Doe dit eerst. Losschietende retouren komen frequent voor bij versleten veerpoten.
Als ik het zo uit mijn hoofd doe. Bij mijn vorige BX schoot de retour ook ergens bij het linkervoorwiel, bovenop het subframe uit een T-stukje los. Bij mijn BX waren de veerpoten versleten. Vervangen van de veerpoten en het probleem was opgelost.

Ik denk dat wij hetzelfde t-stukje bedoelen! Ik ga morgen de veerpoten wel controleren. Wil jij mij nog eenmaal uitleggen heo ik precies te werk moet gaan (of staat dit ook goed beschreven in de Haynes?)?

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 24 september 2005 01:30 AM
  [ # 104 ]
BXsport1986 schreef:

Ik denk dat wij hetzelfde t-stukje bedoelen! Ik ga morgen de veerpoten wel controleren. Wil jij mij nog eenmaal uitleggen heo ik precies te werk moet gaan (of staat dit ook goed beschreven in de Haynes?)?

Zet de BX in de hoogste stand. Trek de retourslang los van de metalen leiding. De retourslang zit aan de achterkant van de veerpoot. De slang (meestal 2 stuks) zit op een metalen leiding geschoven. Hier kun je de slang losmaken.
Daarna de BX laten zakken en weer omhoog. Komt er veel LHM uit de slang stromen dan is die veerpoot versleten.
Herhaal hetzelfde aan de andere kant.

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 24 september 2005 02:12 PM
  [ # 105 ]

Nou ik heb net de Sport weer even bekeken. Zoals Eric zij de veerpoten gecontroleerd, maar er komt geen druppel uit de retourleidingen aan beide zijden. Om er bij te kunnen moets ik alleen de banden op zij zetten (dus even klein beetje naar voren rijden om te sturen, nooit bij stilstand met een BX Wink ). Toen ik vervolgens weer links voor wilde gaan kijken zag ik dat de LHM aan de ander kant van de straat lag! Was ongeveer 3 meter verder gespoten Shocked

Wat blijkt, dat de slangetjes op dat T-stukje schieten los wanneer ik mijn stuur naar rechts draai en de LHM spuit er dan uit met heel veel druk! Nu was het slangetje wat naar voren toe loopt los (loopt naar foto 3, is dat de hogedrukpomp?)

Ik heb even geprobeerd een foto’s te maken. Foto 1 is niet heel duidelijk maar is vanachter het linker voorwiel genomen, foto 2 vanboven af (achter de motor aan linkerkant). Het is de doorzichtige leiding die los springt. Op foto 3 is het de doorzichtige leiding die naar het groene ding loopt… zal waarscijnlijk moeten weten wat dat is Surprisedops: Iemand ideeën wat er mis is?

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook