Vanmorgen ging mijn stuurbekrachtiging ineens heel zwaar om vervolgens ineens weer licht te gaan sturen. (nogal vervelend in een bocht)
Nu had ik dit toen ik de auto net kreeg ook en het verversen van de LHM heeft toen uitkomst geboden en sindsdien ook helemaal geen last meer gehad van de SB.
Na een paar bochten stuurde de auto weer zoals het hoort maar ik vind het toch vreemd. Kan het komen door de kou dat de SB zwaar ging?
Kan het zijn omdat ik de auto neer had gezet met maximale stuuruitslag (wielen stonden bijna helemaal naar rechts gestuurd)
Ik heb wel gewacht tot de auto op hoogte was voordat ik wegreed dus dat is het niet.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, als er ook maar iets mis is met de hydrauliek merk je dat als eerste in de stuurbekrachtiging. Een te lage LHM peil kan dit al veroorzaken. Gezien het feit dat je er eerder vrijwel geen last van had zou het dat wel eens kunnen zijn. Simpelweg ff checken en zonodig bijvullen dus. Of die volledig uitgedraaide wielen de oorzaak zou kunnen zijn weet ik niet, maar het klinkt wel als een mogelijke oorzaak. Zijn er verder geen LHM-lekkages?
Bij koud weer zul je, als de LHM alweer wat ouder is en/of hydraulische componenten versleten zijn, eerder last hebben van uitvallende stuurbekrachtiging.
De stuurbekrachtiging valt, bij een te lage druk, het eerst uit.
Hoe oud is de LHM? Anders zou je eens kunnen kijken naar het verdeelblok en/of de pomp.
LHM zit er net iets meer dan een maand in dus nog vers, Peil heb ik toevallig van de week nog gecontroleerd (was toch bezig met de motorolie en koelvloeistofpeilen) en dat is ook nog gewoon op druk.
LHM lekkages heb ik nog niet kunnen ontdekken nee. Hij verbruikt dan ook geen LHM olie.
Pomp lijkt me ook nog goed, de auto staat vanaf buikligstand in no time op rijhoogte.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Even op in haken, om de hoeveel jaar moet LHM ook alweer vervangen worden??
Of gaat dit om de zoveel kilometer??
Ik heb het voor het laatst in januari 2004 vervangen. (zo’n 14000 km geleden)
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
2cvman schreef:Even op in haken, om de hoeveel jaar moet LHM ook alweer vervangen worden??
Of gaat dit om de zoveel kilometer??
Ik heb het voor het laatst in januari 2004 vervangen. (zo’n 14000 km geleden)
Om de 2 jaar of om de 60.000km wordt geloof ik als algemene regel aangehouden.
Dus het wordt wel weer eens tijd bij jou
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:2cvman schreef:Even op in haken, om de hoeveel jaar moet LHM ook alweer vervangen worden??
Of gaat dit om de zoveel kilometer??
Ik heb het voor het laatst in januari 2004 vervangen. (zo’n 14000 km geleden)Om de 2 jaar of om de 60.000km wordt geloof ik als algemene regel aangehouden.
Dus het wordt wel weer eens tijd bij jou
jep, geloof ik ook.
Bedankt!!!
Maar hij is glansrijk in één keer door de keuring gekomen, nu wordt het weer even tijd voor onderhoud…....
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
metro2005 schreef:2cvman schreef:Even op in haken, om de hoeveel jaar moet LHM ook alweer vervangen worden??
Of gaat dit om de zoveel kilometer??
Ik heb het voor het laatst in januari 2004 vervangen. (zo’n 14000 km geleden)Om de 2 jaar of om de 60.000km wordt geloof ik als algemene regel aangehouden.
Dus het wordt wel weer eens tijd bij jou
Ik houd om de 4 jaar aan…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:metro2005 schreef:2cvman schreef:Even op in haken, om de hoeveel jaar moet LHM ook alweer vervangen worden??
Of gaat dit om de zoveel kilometer??
Ik heb het voor het laatst in januari 2004 vervangen. (zo’n 14000 km geleden)Om de 2 jaar of om de 60.000km wordt geloof ik als algemene regel aangehouden.
Dus het wordt wel weer eens tijd bij jouIk houd om de 4 jaar aan…
Die 2 jaar is niet voor niets, weet ik uit eigen ervaring.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Geel is fout right?
ik ga bij mij is kijken hoe het eruit ziet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Geel is fout right?
ik ga bij mij is kijken hoe het eruit ziet
Geel is fout
slootwater = 10 jaar te laat.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oow ok
raad is wat ik vanavond nog ga doen
het was niet groen
het was niet kanarie geel
het is goudbruin
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou, ik moet wel eerlijk toegeven, die groen kleur is echt in no-time weg. Toen bij mij de LHM er een 6 tal weken inzat was ie al relatief geel. Ik had toen m’n remmen gespoeld, en de oude LHM in een transparante fles gedaan (nieuwe LHM in transparante fles ernaast). Het verschil is echt gigantisch.
Ook goudgeel, zoals Daan hierboven zegt…
McDean schreef:oow ok
raad is wat ik vanavond nog ga doen
het was niet groen
het was niet kanarie geelhet is goudbruin
Jouw auto is van adel.
Er stroomt goud door zijn aderen
Misschien een mooie gelegenheid om blauwe kendall olie erin te mikken
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
metro2005 schreef:McDean schreef:oow ok
raad is wat ik vanavond nog ga doen
het was niet groen
het was niet kanarie geelhet is goudbruin
Jouw auto is van adel.
Er stroomt goud door zijn aderenMisschien een mooie gelegenheid om blauwe kendall olie erin te mikken
blauw?
wat is voordeel daarvan?
en goudkleur si fout he?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:metro2005 schreef:McDean schreef:oow ok
raad is wat ik vanavond nog ga doen
het was niet groen
het was niet kanarie geelhet is goudbruin
Jouw auto is van adel.
Er stroomt goud door zijn aderenMisschien een mooie gelegenheid om blauwe kendall olie erin te mikken
blauw?
wat is voordeel daarvan?
en goudkleur si fout he?
Blauw schijnt beter te smeren en minder snel te verontreinigen dan groen.
En goudkleur is idd een beetje oud en fout ja.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX