Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
NIET! Het is een koperen dopje met weerhaakjes.
Ik heb in 1 kant een M3 boutje getapt en daardoor olie naar binnen gegoten. ophangen met een voorraadje olie erboven en wachten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lhm of lampenolie ??? hetgeen wat erin zat leek qua dikte sterk op lhm…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb lampen olie genomen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lampenolie o.i.d. werkt prima. Het hervullen van de wagenhoogte-regeling van de koplampen duidt op een lek ergens in het systeem trouwens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb 2 goeie cupjes weten te bemachtigen Als ze op de slang zelf lekken dan zal ik het internet moeten afspeuren naar transparante slangen welke tegen olieën en chemicaliën kunnen en niet knikken (moet dikte binnen/buiten diameter nog wel fff opmeten).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
rilsan nylon leidingen zijn de originele, dacht ik en zijn in DE zeker te verkrijgen, verder weet ik niet waar beschikbaar
Is het mogelijk een lek te repareren met een stukje slang en een slangklem o.i.d.?
waterman schreef:Lampenolie o.i.d. werkt prima. Het hervullen van de wagenhoogte-regeling van de koplampen duidt op een lek ergens in het systeem trouwens.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
moeilijk. het is plastic. dat klem je dicht.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ondanks plaatsen relais tbv de raambediening bleef het toch stuntelen (lees heeeeeeel erg goed indrukken van de schakelaars). Nu een adres gevonden welke schakelaars leverd welke er eningzins op lijken. link
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Weer een uitdaging om daar een oplossing voor te bedenken ;-)
bogaard77 schreef:moeilijk. het is plastic. dat klem je dicht.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er is lijm die je kan gebruiken om rilsan overzet buisjes erop te lijmen. Kwam voorbij op de yahoo group.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo: vandaag fff een dynamo gescoord maar helaas het gaat niet passen Onlangs eens gekeken bij het dynamo topic en daar werd de valeo A13N158 genoemd a 70A dus ik dacht als blooper schrijft dat die 90A ook gaat passen dan doe ik dat via de onderdelenlijn en een een dag later was hij al bij me afgeleverd. Ik heb met opzet een 2e hands gedaan daar ik zo mijn twijfels had en ja hoor, de buitendiameter is groter zodat het deksel van de orginele/oude niet past….(wel de koelvin en poule). nog ff gedacht of het oorspronkelijke deksel past maar helaas zit dat bovenste opspanoog op zo’n beroerde plaats dat dat ook niet gaat passen. Nou dan toch maar voor de 70A gaan. heb ‘m al gezien op sloop gezien maar die bouw ik morgen wel uit daar ik ook een stuurtje met radiobediening tbv een xantia had/heb gespot en dat gaat nu eenmaal voor (daar deze dun gezaaid zijn). Dus mensen opgelet die 90A nummer A14N156 past niet !! Anders heb ik nog wel één liggen voor degene die het wil proberen
Ook de aansturing van de koplampen lijkt te gaan lukken. bijgevuld met lampenolie het zal mij benieuwen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Wat ik uit het volgende “verhaaltje” begrijp is dat “hij” deze weer kan leveren. Alleen….zijn er verschillende tinten geleverd af fabriek. Daardoor wordt het wel moeilijk om de juiste te bestellen. Of is iemand bekend met de juiste tint(en) ????
Hier ben ik op het ogenblik ook mee bezig Heb inmiddels al een bedrijf gevonden welke ze kan fabriceren. het anodiseren zou ik dan hier http://www.alumet.nl/kleuren.htm kunnen laten doen maar eerst wacht ik nog fff op de offerte van de platen. Als dat positief uitvalt zal ik de offerte van het anodiseren van deze “consoleplaat” eens opvragen.
waterman schreef:
eerste modellen: Goud. Latere: Brons. Brons vanaf ca. 72.
Zelf heb ik de bronsen versie terwijl hij in maart 71 is geproduceerd. Is me nog niet helemaal duidelijk welke ik dus moet hebben. Mocht de prijs positief uitvallen dan zal ik ook nog fff navraag doen voor de plaat achter de klokken daar het brons danwel goud “tint” moet overeenkomen met de middenconsole…..
mijn versie brons
maar waarschijnlijk ga ik wel voor de gouden versie
Kleed (in mijn ogen) iets meer af
Ben nu bezig met fabricage van de hoofkabelboom. Deze wordt uitgebreid met een aantal relais voor o.a. de verlichting. ook het aantal zekeringen wordt opgevoerd ... Na de Dynamo te hebben vervangen door een 14V / 70A laad hij nu ook bij tot 13.8V.
Ik hou jullie op de hoogte van de console platen !! als er meerdere geintereseerd zijn laat het dan fff weten. kan zeker een aantal bij onze duitse vrienden http://forum.citroensmclub.de slijten. ook hier al plannen voor deze plaat maar ja; niemand die de knoop doorhakt. zal mij benieuwen….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De hoofdkabelboom vervanging zit nu in z’n eindfase inclusief de mod’s. O.a een aantal relais een andere locatie v/d zekeringkast en het grootste gros van de kabelboom is nu 2.5mm2 . de alluminium middenconsole beplating komt daardoor ffff op het 2e plan….
voor
tijdens
(bijna) klaar
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mooi!! Je kan bij Citroen beginnen wat mij betrefd.