Dat gaat snel, woensdag een rdw keuring aangevraagd, vanmiddag kon ik al komen. Hiermee ook voor het eerst met de cx een fatsoenlijke rit gemaakt. Toch altijd weer een beetje afwachten hoe het rijdt voor de eerste keer. Daar viel me gelukkig niets van tegen. Ik krijg de indruk dat deze auto zonder verborgen gebreken is en alleen verkocht is omdat de oude baas geen auto meer reed. Nu nog ruim een week wachten op het kenteken en dan op naar de apk.
Op de voorste zijruiten zitten van die lelijke windvangers. Het liefste zou ik ze er af halen. Er zit airco op de auto dus ik ga toch niet met de ramen open rijden. Nu vraag ik me af of het windgeruis toeneemt als je ze er af haalt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder heb ik de achterbumper er af gehaald omdat deze beschadigd is. Het rubber is helemaal uitgezet door het roesten van de binnenste strip. Dit ga ik repareren. Ook de steuntjes zijn nog te redden. Alleen de linkerhoek en mogelijk het middenstuk zal ik moeten vervangen. Dus als iemand kale rvs delen heeft hoor ik het graag. Kompleet mag natuurlijk ook.

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Allereerst gefeliciteerd met je dame, ja die windvangers reduceren wel wat wind geruis ze verdienen de schoonheids prijs niet maar zijn wel praktisch,
Het wind geruis kan vermindert worden door de deur goed af te hangen en zorgen dat de rubbers intakt zijn maar lawaai maken doet ze altijd wel met name door de spiegels.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zolang je de ramen dicht laat zou het toch niet uit maken qua windgeruis?
Met raam open rijden zal het verschil wel aanwezig zijn

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Het scheelt echt wel hoor Arjan zelfs met de ramen dicht, ik vind het voordeel wel met die windvangers dat je met vochtig weer een veel betere ontwaseming hebt.
Nu weet ik niet of er essienteel verschil zit in mijn CX of een later type.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké altijd goed om te weten
Ik zal ze niet direct weggooien, maar haal ze er wel af. Ik vind het eigenlijk géén gezicht, die dingen.
Op mijn auto zaten ze ook. Ik heb ze cadeau gedaan aan Beau bij de renovatie. Ik vind die dingen niet bepaald een lust voor het oog. Wat betreft windgeruis, kun je Yuri even om instructie vragen. Die heeft ook wat gedaan aan die van mij. De deuren sloten kennelijk niet helemaal goed. Met wat beleid en geweld is het helemaal goed gekomen. Misschien zaterdag…... ? : Vroeger zijden we thuis altijd, dat als een apparaat va Philips was, een klap erop wel wilde helpen als die het niet meer deed. Deze oplossing lijkt erop
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
l.wenting schreef:Ik zal ze niet direct weggooien, maar haal ze er wel af. Ik vind het eigenlijk géén gezicht, die dingen.
als je ervanaf wil ik houd me aanbevolen! vind t zelf wel fijn om wat meer met ramen open te rijden!
greetzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Na een aantal maanden rondgereden te hebben wordt het tijd voor wat eerste conclusies.
Het bleek een eerlijke auto te zijn. Alle informatie gegeven door de verkoper klopte. Er waren twee dingen niet voorzien;
Een rondje veerbollen en een defecte waterpomp.
Ik hoorde af en toe wat geluid komen uit de waterpomp maar je weet hoe het gaat, zo lang het rijdt en niet lekt is er geen haast. Tot er vanmorgen een plas water onder stond, toen moest ik wel actie ondernemen.
Een leuk klusje als er niets afbreekt tenminste. Deze keer zat het mee.
Al met al is deze auto zeker niet tegen gevallen.
Of ik hem hou is een ander verhaal. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen toch meer een serie 2 liefhebber te zijn. En dan de snellere modellen. Omdat er inmiddels een gti turbo naast de gti is komen staan zal ik toch een keer keuze’s moeten maken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Vanmorgen is de cx uit Bordeaux opgehaald. Volgens mij is hij in goede handen. Het wordt de eerste cx voor de koper, hij leek me erg enthousiast. Van de ene kant vind ik het jammer dat hij weg is. Zo één vind ik niet snel terug, gewoon een eerlijke onverprutste auto met aantoonbare documentatie en lage km stand.
Van de andere kant kan ik nu verder met de volgende uitdaging; de turbo uit Toulouse. In essentie een goede auto, er moeten alleen een aantal puntjes op de i gezet worden.