6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
La Dame Verte de Technoloog, vrijdag 28-2-14 de laatste kilometers…
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 22 januari 2010 11:38 PM
  [ # 76 ]
Technoloog schreef:

De dame mag dus weer geharst worden…

Dat doen de wat oudere dames wel vaker ...

Laughing

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 26 januari 2010 08:37 PM
  [ # 77 ]

AERGH!!  Clootensooi!  shock

Eerst, na POC #1, nu een heftiger POC #2.

Deze hadden we al:

Deze kwam er vanavond bij:


Maar… Wat vervelender is:

Ik had afgelopen week al een keer eenmalig een soort micro-inhouden van de motor. Op de snelweg, met een 110 op de teller, voelde het alsof ik heel kort even van het gas ging, motor hield dus heel kort even in, een halve seconde misschien. Terwijl mijn rechtervoet geen milimeter van z’n plek gekomen was. Hmm, ok, weird maar verder geen aandacht aan gegeven.

Vanochtend ervoer ik het micro-inhouden een tweede maal en sloeg, tegen het eind van mijn woon/werk rit, de motor af bij het aanremmen en ontkoppelen voor een stoplicht. (A15, tunnel onder de Noord door, afslag Alblasserdam, rechterbocht, stoplicht, motor af, dashboard in kerstboom-mode!)

WHISKY, TANGO, FOXTROT !!!  ohh 
(WTF, “What the Fuck”)

Dat hoort niet te gebeuren! En waarom blijft nu het motorblok icoontje branden?

Na twee pogingen kreeg ik de motor weer aan de praat en reed ik de laatste paar honderd meter naar Nedstaal. Olie- en watertemperaturen zijn OK, geen gekke geluiden of onrustige loop, niets, nada, nakkes! Op de parkeerplaats de handleiding erbij gepakt. Dit bewuste lampje is een waarschuwing van het zelf-diagnose systeem en betekent dat er iets mis is met A) de ontsteking, B) de inspuiting, of C) de catalysator. WHOOPS Sad Oh, dat ik er beter aan doe, bij het oplichten van dit lampje, om even contact op te nemen met de Citroën dealer. Mja, dat verklaart in ieder geval wel het micro-inhouden dat ik twee keer bemerkt had. En mogelijk heeft het ook wat te maken met het onverwachte afslaan.

Motorhuis Schiedam gebeld. Ik moest eerst kijken of, na afkoelen, de motor wilde starten. Met een buitentemperatuur van rond de -5°C ging dat wel snel en ik startte anderhalf uur later de motor. Dat ging vlekkeloos. Bij het starten werd ook nog eens bevestigd dat het het oliepijl prima is. Als het bewuste lampje niet zou blijven branden zou ik niet weten dat er iets mis was.

Ik belde terug en ze wisten me te vertellen dat ik, als ik gewoon kon starten en niets vreemds merkte, gewoon naar huis kon rijden en ik, zo snel als het redelijkerwijs uit kon komen, dan richting garage zou moeten voor het uitlezen van de BC. Zo gezegd zo gedaan.

Onderweg ging het, op de snelweg, zonder problemen. Ok, POC #2 uitgezonderd, maar verder geen enkele indicatie dat er wat mis was. Terug in de bebouwde kom hield de motor opnieuw voor een hele korte periode in. Dat was dan, in totaal, de derde keer dat ik dat micro-inhouden opmerkte.

Morgenochtend dus om even na 8 uur sta ik bij Motorhuis Schiedam voor de deur zodat ze de boel kunnen uitlezen. Hopelijk valt te achterhalen wat er aan de hand is. Het onverwachte afslaan en micro-inhouden wijzen er in ieder geval op dat het géén loos alarm is. Wat dan wel? Geen idee welke van de drie kandidaten de boosdoener is, en hoeveel het gaat kosten om het gefixed te krijgen.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2010 08:44 PM
  [ # 78 ]

Met mijn gele Xsara heb ik ook 2 of 3 keer gehad dat het lampje ging branden. Dan liep die erg beroert, trillen e.d. Na afzetten en na half uurtje weer starten was het weer weg en bleef ook weg. Dat is in 2 jaar dus iets van 2 of 3 keer gebeurt.

Als ze de auto morgen aan de Lexia hangen zal er wel aangegeven worden waardoor het komt.
Ik zou niet tot een (dure) reparatie overgaan tenzij het probleem regelmatig terug komt…

Het is en blijft elektronica, 1 keer een afwijking in een sensor of iets anders en de hele boel is ontregelt. Wink

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 26 januari 2010 08:52 PM
  [ # 79 ]

Om 08:25u: Afslaan. Lampje van de zelfdiagnose blijft nu branden.
Om 10:00u: Proberen te starten. Motor start probleemloos, lampje brandt.
Om 12:30u: Nogmaals proberen te starten. Motor start probleemloos, lampje brandt.
Om 17:15u: Tijd om naar huis te gaan. Motor start probleemloos, lampje brandt.

Dus erhh ... Bij mij is tot nu toe de storing niet verdwenen na een half uurtje uit. Verder verschil met jou ervaring, Arjan, is dat de motor schijnbaar vlekkeloos loopt, op die 4 incidentjes na. Geen trillen, geen onregelmaat, niets van dat.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2010 09:08 PM
  [ # 80 ]

Oké, je heb gelijk als het lampje blijft branden dat is niet goed.

Dat had ik pas met mijn huidige Xsara. Maar die bleef wel normaal lopen, maar het lampje ging niet meer uit. Ook na een week niet. Na het uitlezen bleek het de gasklep te zijn. Na een software reset en update is het niet meer terug gekomen tot nu toe.

Het kan van alles zijn, het is even afwachten wat er morgen uit de test komt.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 27 januari 2010 12:17 PM
  [ # 81 ]

Goed ...  oh oh

De soep wordt gelukkig dus niet zo heet gegeten als ik verwacht had.

Bij Motorhuis Schiedam is de BC uitgelezen. Wat blijkt? Een niet-kritische storing van het gasklephuis. De foutmelding is gereset en, mocht het micro-inhouden vaker voor blijven komen, dan moet het complete gasklepding grondig gereinigd worden. Deze gasklephuismelding komt, nu bij dit koude weer, opvallend vaker dan normaal voor, wisten ze me te vertellen. De lage buitentemperaturen hebben er dus zeer waarschijnlijk iets mee te maken, hoe precies dat zou ik niet weten.

Dus, ik ben er nog niet gegarandeerd vanaf, er bestaat een kans dat het opnieuw de kop opsteekt. Aan de andere kant, het is bekend probleem, en de oplossing die moet worden ingezet bij herhaling is er waarschijnlijk eentje van wat schoonmaakwerk, geen nieuwe onderdelen. (Geen nieuwe set injectoren oid.)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 27 januari 2010 01:54 PM
  [ # 82 ]

Lijkt wel een beetje op dezelfde storing wat ik ook gehad heb. Bij mij viel ie ook af en toe uit en liep ie stationair onrustig.

Moet je ff je gasklephuis schoonmaken. Dan is alles als het goed is over.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2010 08:57 PM
  [ # 83 ]

Dat probleem had ik dus ook…
Dat was in december, dus toen was het ook net flink koud.

Bij mij is wel direct de software geupdate naar een versie die in 2009 was uitgekomen. Volgens mij redelijk aan het einde van het jaar zelf.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 07 maart 2010 07:53 PM
  [ # 84 ]

Goed, dit was dan een typische periode van “Alles stil aan het front”.

Het inhouden lijkt nog wel heel subtiel aanwezig, maar niet meer zo erg dat het de foutmelding triggert. So far, so good.

Verder zitten de twee verse barsten nog steeds onder een CarGlass sticker, ik heb nog niet de tijd genomen om de ruit te laten harsen. Ik wacht er nog even mee tot de A15, waar ik dagelijks gebruik van maak, klaar is met het jachtseizoen. Er wordt nu nog geregeld “geschoten” met grind.

En dan werd ik gisteren verrast door een “takketakketakketakketakketak” geluid bij de richtingaanwijzer naar rechts, in plaats van het gebruikelijke “tick tack tick tack”. Links aangeven, en ook alarmlichten, klonk/tikte wel normaal. Waar ik eerst nog dacht dat het relais misschien aan het sterven was, kwam ik vrij snel achter dat er iets veel eenvoudigers kapot was wat het versnelde knipperen tot gevolg had: Het knipperlicht rechtsachter was gewoon doorgebrand. Die pit is, geheel met de hand, eenvoudig te vervangen en dat heb ik dus maar even gedaan. Meteen erna klonk het relais weer zoals het hoort.

Binnenkort, als ik er tijd voor vrij maak tenminste, moet ik de K&N inlegfilter eens inspecteren, en mogelijk toch eens laten kennismaken met het K&N reinigingssetje dat ik recentelijk gekregen heb.

.. Ok, en nu eens even Arjan z’n LPG G3 topic doornemen Smile

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 07 maart 2010 07:59 PM
  [ # 85 ]

Fijn is dat het al da grind en stukken asvalt die omhoog vliegen tegen je voorraam ik heb gister middag mijn auto opgehaald en ik had nog geen 50 km gereden en toen was het ook al TAK putje in de raam.

Gelukkig maar dat het maar een pitje was ipv je relais heeft je weer geld bespaard

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2010 07:36 PM
  [ # 86 ]

Ik zou meteen de com2000 verdenken bij dat geluid Wink

Maar gelukkig een bolletje. Een deffect relais valt qua kosten ook wel mee ivm een com2000.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 08 maart 2010 08:45 PM
  [ # 87 ]

Ik heb nog geen Com2000 he? Phase II uit begin 2001, dus met apparte indicator units.

(Zie hier voor plaatje.)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2010 08:49 PM
  [ # 88 ]

Ja, die dunne hendels is idd geen com2000.

Dan hoef je je daar ook geen zorgen om te maken Smile

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 28 maart 2010 11:36 PM
  [ # 89 ]

En weer een update!

Net zoals mijn nestgenoot heb ik dit weekend ook maar de winterbanden vervangen door de zomersloffen…

Dat ging niet geheel zoals geplanned Sad

Om te beginnen:

Maar Technoloog, dat is wel een vies en roestig wiel linksachter, dat moet haast wel je reserverwiel zijn.

Dat klopt. Bij het verwisselen bleek er een stukje staaldraad in de zomerband te zitten. Ik hoopte op een kort stukje, draad eruit trekken, en klaar. Helaassssssssssssssssssssssssss.

Dus daar moet een prop in. Hopelijk kan dat in dit geval. (In plaats van een nieuwe band.)

...

Over “nieuw” gesproken… Het volgende is ook geen feest meer:

So far, so good. Toch? Los even van de opstaande rand. Tot je de andere kant van de schijf ziet:

Volgens mij is die schijf niet afgesleten zoals het hoort. Wie weet daar meer van? Hoort dit, of moet ook de binnenzijde van de remschijf over de gehele lijn slijten? Ik denk het laatste.

Rechtsvoor is niet veel beter af:

Merk ook de hap uit de schijf even op. Er mist aan de binnenkant een stukje remschijf. Surprised Wellicht op de volgende foto beter zichtbaar:

Aan deze kant is de binnenzijde een stuk beter meegesleten, al wordt hier ook niet de rand van de schijf gehaald.

Met elkaar vergeleken, eerst linksvoor, daarna rechtsvoor:


... Goed, en als we dan toch remschijven aan het tonen zijn…
Linksachter eerst, daarna rechtsachter. Die zien er nog wel acceptabel uit. Remblokken wel bijna op.

Kortom… Hier mag het nodige vervangen gaan worden!

Ik moet nog even kijken of ik dit zelf wil gaan doen (met assistentie) of dat ik het laat doen als de auto, over ongeveer 3000 km, toch voor z’n grote grote beurt gaat (120k km, distririem).

Overigens ben ik wel blij dat m’n zomerbanden er weer op zitten. Dat rijdt toch wel prettiger.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 29 maart 2010 05:54 PM
  [ # 90 ]

Die schijven zijn inderdaad behoorlijk op en dat is toch iets dat goed moet zijn.
Waar zijn trouwens de heldere knippers? Razz

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
 
6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook