Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Van de grond tot waar doen we meten? Dan zal ik het bij mij ook eens opmeten;)
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Zo laag ligt die van mij achter
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bovenkant van de wielkast en onderkant van de dorpel (die rand onderaan).
2 meetpunten is nog net iets betrouwbaarder
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Die lijkt wel heel erg laag te liggen of zie ik dat nou verkeerd?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Arjan Verkade schreef:Bovenkant van de wielkast en onderkant van de dorpel (die rand onderaan).
2 meetpunten is nog net iets betrouwbaarder
Onderkant van de dorpel? bedoel je daar de rand mee waar je zeg maar de krik in zet of echt de dorpel zelf?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De schaduw valt ook net raar op de foto.
Ik bedoel idd tot de onderkant van de rand waar ook de krikuitsparing in zit (niet in de krikuitsparing zelf dus)
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik ben maar meteen even gaan meten
Voorkant
Van de grond tot bovenkant wielkast: 61 cm
Van de grond tot onderkant dorpel: 14.5 cm
Achterkant
Van de grond tot bovenkant wielkast: 59 cm
Van de grond tot onderkant dorpel: 17,5 cm
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
de achterkant ligt bij mij even laag. met een halve tank benzine aanboord.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja ik had ook +/- een halve tank.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mafkeessss schreef:Ik ben maar meteen even gaan meten
Voorkant
Van de grond tot bovenkant wielkast: 61 cm
Van de grond tot onderkant dorpel: 14.5 cmAchterkant
Van de grond tot bovenkant wielkast: 59 cm
Van de grond tot onderkant dorpel: 17,5 cm
Dat komt erg overeen met die van mij:
Voorkant
Van de grond tot bovenkant wielkast: 64 cm
Van de grond tot onderkant dorpel: 15 cm
Achterkant
Van de grond tot bovenkant wielkast: 58 cm
Van de grond tot onderkant dorpel: 17 cm
Eigenlijk komt alles redelijk overeen. Een halve cm komt door gewichtsverschillen.
Het enige rare verschil is de voorkant wielkast, daar zit 3 cm verschil tussen. Nou ja dat houd ik dan maar op een meetfoutje van 1 van ons 2
Goed mijn conclusie is dus voorlopig dat een type 3 VTR hetzelfde onderstel heeft als een VTS
Dat dacht ik al want ik vind de boel vrij hard afgeveert en de achterkant erg laag.
Wellicht dat iemand met een originele wielmaat (195/55/15) eens een VRT uit 2001 kan opmeten.
@ arjan, vts heeft een dikkere torsie staaf in de as. > stugger.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zou kunnen.
Maar volgens mij is er nog niemand die gezegt heeft dat een type 3 VTR dat niet heeft.
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Als ik ervan uit kan gaan dat mijn dealer programma klopt dan hebben we het volgende.
Normale uitvoering xsara: torsie staven van 19mm (dacht ik, weet het niet meer precies.
En de rfs blokken een torsie staaf van 21mm. die 2 verschillen zijn er. en het programma is van na 2004 of 2005. c4 en alles zit er bij. dus het zou ook kloppen voor een type 3.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat klopt er voor een type 3?
Een 19 of 21mm?
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
ik ga van 19mm uit. Aangezien je geen rfs blok hebt. Maar zeker weten doe ik het niet.
De mistlamen voor in de ph3 bumpers zijn ook besteld. Komen morgen vroeg binnen. Van een xsara zijn ze moeilijk te vinden. Dus heb ik gezocht op c2. Dan krijg je meer resultaat.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?