Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Misschien toch een lek expansievat, je zal niet de eerste zijn.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Nee dat zegt nog niet echt wat helaas. Steek je kop nog maar niet in het zand
Ouwe mopperkont
We gaan het hopen heren!
Citroënloos
Zwijm…
Citroënloos
XMine schreef:
Net ook even de ‘borreltest’ gedaan. Bij handmatig gasgeven zie de kvs niet borrelen, hooguit een beetje schommelen. Zegt dat iets?
Hoeft niks te zeggen: de kop en het blok zijn immers niet op bedrijfstemperatuur en zetten dan niet tot nauwelijks uit. kan alsnog gaan borrelen als de motor goed op temp. is…....... zoals Matthijs309
al vermelde. Je schrijft zelf ook al dat het probleem (witte rook) zich pas voordoet als je een stuk hebt gereden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Uh, nou nee…
De rook is grijzig, en het probleem doet zich met name voor bij koude start. Het walmen blijft dan maar doorgaan totdat ik het kvs-niveau weer op peil heb gebracht.
Maar zoals ik gister al schreef, starten gaat de laatste 2 dagen probleemloos en het kvs-niveau blijft goed. Het blijft ook bij starten, rijden doe ik er nu niet mee.
Citroënloos
Diesels walmen om van alles. Pomp die niet op tijd staat kan alle kleuren gaan walmen.
Dat je water verdwijnd is vreemd, verbruik zal een goede kanshebber zijn, lekkages merk je wel op als jeje auto parkeerd na een rit.
Maargoed, het blijft speculeren; meten is weten.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 9432
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit al eens geprobeerd?
http://wynnsnl.1click.be/index.php/nl/x/30?cId=6&bId=456
Ik verloor ook altijd wel iets koelvloeistof, had het vermoeden dat m’n kachelradiateur iets zweette.
Na een blikje van het bovenstaande spul is mijn koelvloeistofniveau niet meer gedaald.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
En Hielke hoe staat het met je dame?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Nog geen nieuws te melden. Kan eigenlijk ook niet; ik heb de auto vanavond weggebracht .
Ben wel gistermiddag nog even een blokje om geweest, totaal probleemloos. Ook vandaag een rit van zo’n 35 kilometer gemaakt naar m’n werk toe. Geen rook, geen startprobleem, niks.
Alleen toen ik vanavond weg wilde rijden van m’n werk naar de garage, startte ‘ie slecht. Net of ‘ie op twee poten start. Beetje rook, niet noemenswaardig.
Ben benieuwd of ik morgen meer weet…!
Citroënloos
René Jongejan schreef:Dit al eens geprobeerd?
http://wynnsnl.1click.be/index.php/nl/x/30?cId=6&bId=456Ik verloor ook altijd wel iets koelvloeistof, had het vermoeden dat m’n kachelradiateur iets zweette.
Na een blikje van het bovenstaande spul is mijn koelvloeistofniveau niet meer gedaald.
Misschien dat het een oplossing is. Ik heb alleen toch wat m’n bedenkingen met dat soort goedjes. Ik heb het een jaar of wat geleden ook wel gebruikt bij een lekke radiateur van de 2.5TD die ik toen had, werkte maar eventjes.
Citroënloos
Ik zou het probleem gewoon oplossen en niet met die troep aan de gang gaan. Je laat ook andere kleine kanalen dichtslippen in je kop. Je hele koelsysteem komt onder de bruine drek te zitten.
T wordt echt een soort klei, dus ja je speldeprikje wordt wel gedicht maar ik vraag me af wat het doet met de rest van je systeem. Ik zou het voor geen goud in mn goedlopende motor willen gooien
Ouwe mopperkont
Eensch.
Citroënloos
Vandaag nog geen bericht gehad van de garage. Mocht ik morgen nog eventjes tijd hebben (vast niet), dan rij ik er nog eventjes langs.
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 9432
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Matthijs309 schreef:Ik zou het probleem gewoon oplossen en niet met die troep aan de gang gaan. Je laat ook andere kleine kanalen dichtslippen in je kop. Je hele koelsysteem komt onder de bruine drek te zitten.
T wordt echt een soort klei, dus ja je speldeprikje wordt wel gedicht maar ik vraag me af wat het doet met de rest van je systeem. Ik zou het voor geen goud in mn goedlopende motor willen gooien
Het door mij gebruikte vloeibare middel is echt geen radiateurpil geweest!
Deze hadden in het verleden inderdaad de bovenomschreven nadelen.
Ik heb ‘t in september vorig jaar toegevoegd, sindsdien geen koelvloeistofniveaudaling meer gezien.
Het sluit alleen de speldeprikjes in het systeem, de koelkanalen in het blok zijn echt van een grotere diameter en lopen geen gevaar.
Koelvloeistof blijft mooi van kleur, geen spoor van bruine drek.
Kachel werkt goed, motor blijft mooi op temperatuur.
Overigens, een lekke kop is bij een draaiende motor vast te stellen door op de plaats van de drukdop een apparaat te plaatsen, waarmee je verbrandingsgassen zoals CO en CO2 in de koelvloeistof kan aantonen.
Succes ermee!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986