Bedankt
Goed man, dat je een ami gaat opknappen,
ik heb van t jaar mijn ami 8 break opgeknapt,
wat betreft t hemeltje, moet je een nieuwe? ze zijn heel schaars, misschien moet je even naar de amivereniging bellen, mogelijk dat ze er nog een hebben liggen.
het hemeltje ligt er “los” in, hij zit achter, bij de break dan, vastgeschroefd met 1 schroef met ring en wordt voor door de binnenverlichting en de zonneklepjes vastgehouden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Bij ons (de desbetreffende ‘69er dus ) ook door 2 latten die dwars aan de hemel hangen
Dus ja, denk ook niet dat je alles er tegen moet kleven…
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Hoi Evan,
zou je al je ervaringen van tijdens de restauratie kunnen neerpennen? Zou leuk zijn voor de rest van het forum en handig voor mij Heb je foto’s van je Ami? Ben wel erg benieuwd, de 69’er breaks zijn ook niet bepaald de meest alledaagse auto’s.
Groets Sam
hihi, alle ervaringen?
je vraagt wel veel hoor, dan ben ik waarschijnlijk een week aan het typen,
ik heb de auto namelijk tot op het laatste schroefje en boutje uitelkaar gehaald en nagekeken, alleen de assen zijn niet van het chassis geweest
maar als je wat wilt weten kun je me het altijd vragen, er zijn nu weinig dingen die ik niet weet kwa hoe het in elkaar zit denk ik
verder heb ik zo’n 270 foto’s gemaakt tijdens de restauratie, maar dat zijn niet echt foto’s hoe alles in elkaar zat maar meer om de voortgang te beschrijven. Ik had namelijk de beschikking over werkplpaatshandboeken bij de garage waar ik er aan sleutelde. Die kon me ook meteen reserveonderdelen leveren, wat wel goed uitkwam.
misschien maak ik nog eens een website erover. Maar momenteel ontbreekt t me even aan tijd. (Volgende project is acadyane pickup, de bestelbak was niet meer te redden, maar de cabine nog heel goed, dus vandaar)
wat betreft het 69 break idee , t is een 69 chassis met een ’ 74 koets, dit omdat de koets van de 69 niet meer te redden was en ik de hand kon leggen op een kwa roest heel goede franse 74 koets, (kwa deuken is een ander verhaal )
Wat ik in ieder geval even wil zeggen kwa tips:
zorg dat je alle witte strijkkit uit alle naden verwijdert, daar zit gegarandeert roest onder (ook in franse koetsen), kijk bijvoorbeeld in en onder de goot, en alle andere lasnaden (die witte kit neemt vocht op op de een of andere manier), teermatten van de vloer verwijderen.
Alle holle ruimten met een goed antiroestmiddel (zoals hammerite Waxoyl) behandelen. Denk aan de koker die rondom onder het dak zit, A,B,C en D-stijl, voetenbak, draagbalken van de koets, dorpels en de gootjes van je bodemplaten.
Verder zitten er veel dubbele naden in plaatwerkdelen, als je roest vermoed ze open maken en schoonmaken (erg vervelend karwij maar anders kun je de roest eigenlijk niet stoppen).
blok, bak en veel wat betreft de techniek lijkt veel op de eend (zelfde principe, blok en bak zijn hetzelfde als in de dyane, am2 blok)
wat betreft alledaagsheid , je hebt veel bekijks onderweg als je rijdt, meer dan met een eend. En als je met zo’n auto in frankrijk rijdt krijg je echt de leukste reacties, wat dat betreft heb ik het ook naar mijn zin gehad in frankrijk van de zomer
CX GTi Turbo 2 - All Black
Heb zaterdag twee nieuwe ruitenwissers gekocht, je moet ergens mee beginnen In de dakrand moet helaas een stukje worden gelast, heb al wel enkele adressen waar ik zulke dingen met een gerust hart kan laten lassen. Moet binnekort nog een plek zoeken waar ik m’n BX kan wegsteken, dan kan onze 67’er Dyane in de garage van m’n vader z’n vriendin staan, dan heb ik onze garage helemaal voor mezelf. Ik stuur je een PB met m’n e-mailadres, ben benieuwd naar enkele foto’s
Groets Sam
Dit ptoject gaat misschien helemaal niet door of wordt misschien tijdelijk aan de kant gezet, sja onvoorziene omstandigheden ... Sam heeft namelijk een originele in Vorst gebouwde 2cv AZL gekocht (hier staat meer info over het model -> http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/BE-deluxe_1954.htm )
Groetjes Sam
Jammer, maar ook niet verkeerd….
wel ons op de hoogte houden he?
(in het 2cv topic dan)
Ik vind er eigenlijk weinig jammer aan Nu is het gewoon even flink nadenken met welke auto ik eerst ga beginnen, wat een luxeprobleem
Groets Sam
hihi, heb je tijd over ofzo
maar als ik zo’n auto was tegen gekomen had ik t ook wel geweten .....
CX GTi Turbo 2 - All Black