hallo
even een vraagje over vervangen van een contactslot
is t waar dat je zonder sleutel het contactslot er niet netjes uitkrijgt
lees met veel breekwerk (krijg mijn sleutel er maar een centimeter in daarna blokeert die)
moet het stuur verweidert worden om een nieuw contactslot te plaatsten
heeft er iemand tips
alvast bedankt gr raymond
Dat klopt inderdaad, je moet de sleutel er in houden anders wordt het idd breken. Heb het ooit gehad met een ax. Anwb heeft toen het slot eruit moeten slopen met grof geweld. Succes ermee!
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
bedankt voor je reactie
zal wat worden dan vrees ik morgen kan ik t nieuwe slot halen
mischien hebben hun tips de sleutel gaat er niet meer in dus vraag me af hoe t dan moet
maarja we zullen t wel zien zal ook wel weer goedkomen lol
gr raymond
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
sleutel er voorzichtig intikken misschien?
mijn oplossing
het is gelukt lol
geprobeert de ouwe sleutel er in te tikken had geen resultaat draaide niet
en de borging gaf dus ook niet mee
zal mijn oplossing even in t kort weergeven
stuurkappen verwijderen drie torkschroeven
kunstofbus om slot verwijderen kan je er zo afschuiven
ruitenwisserhandel los maken twee tork schroeven daarna opzij schuifen en dan komt die los
eerst dacht ik de borging van het contactslot via de bovenzijde te doorboren gleed echter steeds weg
toen met een dunne boor via de voorzijde van t slot meerdere malen door geboord
eerst metallen voorplaat verwijderen lol
daarna met een grote boor boren
toen kon ik met een tangetje de borging eruit trekken en kwam t slot los
onder de dashbord ziten dan de drie stekkers welke met kleur aan elkaar verbonden zijn dus dat wijst zich zelf
ben met alles denk ik een uurtje bezig geweest en zal er bij vertellen dat ik niet zo n goeie sleutellaar ben lol
me vrouw zegt erge leek lol
kosten 175 euro
mischien heeft iemand hier nog wat aan
groetjes
Ik had vandaag hetzelfde met mijn BX en kreeg het slot er ook niet uit. Zodoende kwam ik op dit topic terecht.
Boren leek me wat veel werk. Ik heb een doorslag op het borgpennetje gezet. Drie klappen met de vuisthamer erop en het pennetje was ingeslagen. Slotje eruit!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1