Ik post deze topic opnieuw omdat ik de bestaande niet kan lezen.
Mijn vraag is of het veel werk is om een kachelradiator te vervangen van een Xantia van 97 denk ik 19 TD.
Moet het dashbord eruit ofzo?
Mvg
wagens,oldtimers
Yep, de hele zooi moet er uit….
Is het een dure grap?
wagens,oldtimers
Ik weet niet hoe hoog de arbeidslonen in Belgie zijn, maar reken op een hele dag werk, hier in NL betaal je c.a. 800 a 1300 euro.
De goedkoopste adressen doen het voor 550 euro, maar dan heb je het wel gehad.
Bedankt voor de info, zal het aan de persoon in kwestie melden…
Ik heb toch liever mijn XM’metje
Thx
wagens,oldtimers
ZX1.4i schreef:Ik weet niet hoe hoog de arbeidslonen in Belgie zijn, maar reken op een hele dag werk, hier in NL betaal je c.a. 800 a 1300 euro.
De goedkoopste adressen doen het voor 550 euro, maar dan heb je het wel gehad.
Gaat ie Sohail..
René Spaan voor 450 Euro…
Herstel…..quote van http://www.renespaan.nl
Kachel-radiateur vernieuwen (zonder airco) € 437.31
De internet-korting op deze reparatie bedraagt 10%
indien u een printuitdraai van deze pagina kunt overleggen,
u betaald dan slechts € 393.58
Je heb gelijk Rene, het kan goedkoper, de specialist waar ik kom doet het voor €500.
De meeste garages schijnen niet zo dol te zijn op dit soort reparaties, omdat het gewoon een berg werk is.
Maar het kan goedkoper, ik ken iemand die het ook doet tegen vergoeding van de brandstofkosten en een goed verzorgde catering
Maar het kan goedkoper, ik ken iemand die het ook doet tegen vergoeding van de brandstofkosten en een goed verzorgde catering
Dan hoop ik dat ie ook de hotelkosten vergoed krijgt want dit lukt je niet op 1 dag
Ik heb het 4 weken geleden zelf gedaan…...kosten 63 euro en ben er 2,5 dag mee bezig geweest om het goed te doen.
Dashboard moet er inderdaad uit,
op xantiaclub.net staat ik geloof bij “algemeen” bij het topic “dasboard in/uit” mijn hele verhaal inclusief foto’s en precies hoe je het moet doen. Begin er aub niet aan als je gezegend bent met 2 linkerhanden….
dus dan weet je waar je eventueel aan begint
groetjes Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
een monteur kan het binnen 8 uur…
ZX1.4i schreef:De meeste garages schijnen niet zo dol te zijn op dit soort reparaties, omdat het gewoon een berg werk is.
een berg werk is een hoop geld (voor de garage)
volgens mij hebben ze deze liever dan een paar gloeibougies vervangen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
René van Maren schreef:een monteur kan het binnen 8 uur…
nou Rene, ik ben geen monteur
ook moet je eerst de hele santekraam uitbouwen om te weten te komen welk type kachel in je xant zit…..dit kunnen er namelijk 2 zijn…..dan het feit dat de dealer deze normaal gesproken niet op voorraad hebben ben je al 1 dag kwijt.
het is een goeie als hij het binnen 8 uur lukt, in de garage werd me verteld (citroen-garage) dat ik de auto minimaal 2 dagen kwijt was met een prijskaartje van rond de 800 euro (kon ook meer worden)......dan laat mij maar lekker ‘n dagje extra sleutelen
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:Dan hoop ik dat ie ook de hotelkosten vergoed krijgt want dit lukt je niet op 1 dag
Ik heb het 4 weken geleden zelf gedaan…...kosten 63 euro en ben er 2,5 dag mee bezig geweest om het goed te doen.
Dashboard moet er inderdaad uit
Ik heb het wel vaker gedaan een dash uitbouwen voor een kachelradiateur, maar dan wel bij een ZX.
Een Xantia zal wat meer werk zijn, maar het voor iemand met sleutelervaring aan Franse auto’s, goed te doen in een dagje.
PS: Die “iemand” rijdt toevallig in een witte Xantia en woont in Rotterdam
Kan ik een “tegoedbon” van je krijgen….je weet maar nooit
René van Maren schreef:Kan ik een “tegoedbon” van je krijgen….je weet maar nooit
Ik heb het gevraagd aan de witte Xantia rijder en hij zei, oh voor die Van Maren geen probleem