Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
hallo luitjes,
zoals jullie misschien gelezen hebben heb ik gister een xantia turbo activa gekocht.
hij rijdt als een zonnetje alleen heb ik een vaag probleempje..
als ik over een verkeersdrempel rij (vrij hoge) veert ie mooi in maar als ik er dan weer van kom stuitert de achterkant. het is net alsof hij de wielen wel laat zakken maar dan te laat reageert met inveren! dit is bij een snelheid van ongeveer 50km/u bij 40km/u doet ie het niet.
iemand ideen? of is dit normaal (lijkt mij niet) ?
groeten henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Ik vermoed dat je het systeem net te weinig tijd geeft op die manier.Het blijft natuurlijk een mechanisch/hydraulisch systeem. Dat heeft gewoon tijd nodig om te reageren. Sommige drempels zijn best venijnig.
Ik vermoed dat je achterbollen gewoon op zijn.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
ik had indd al iets gelezen (nadat ik dit topic geopend had) dat als de bollen op zijn de auto gaat stuiteren. weet iemand een goed adres om dit te laten controleren/vervangen in de buurt van Emmen(drenthe)? en wat dit ongeveer kost?
groeten henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik zou ervoor naar Chyparse rijden in Almere. Ben je gelijk op een goed adres. Kan je veerbollen vullen of tweede hands kopen of nieuw natuurlijk. Bovendien als je wordt geholpen door Martin( kan je naar vragen) kan hij je over van alles en nog wat adviseren op een eerlijke leuke manier. Is bij een activa een aanrader.
Henkvdwijk schreef:ik had indd al iets gelezen (nadat ik dit topic geopend had) dat als de bollen op zijn de auto gaat stuiteren. weet iemand een goed adres om dit te laten controleren/vervangen in de buurt van Emmen(drenthe)? en wat dit ongeveer kost?
groeten henk
Chyparse is inderdaad een aanrader. Ik ben er anderhalve week geleden geweest met mijn Activa. Bollen vullen kostte geloof ik 12 euro per bol. Mochten ze niet meer te vullen zijn, dan gaan er gebruikte gevulde exemplaren op. Voor de exacte prijzen moet ik de rekening even opzoeken. Maar ik was voor 4 gebruikte bollen, 1 nieuwe voorraadbol, en 5 gevulde bollen + LHM verversing en vervanging door spoelvloeistof 307 euro kwijt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
bedankt voor jullie snelle reactie’s!
ik ga nog even kijken of er hier in de buurt ook iemand is die er verstand van heeft. want helemaal naar almere rijden vindt ik toch een beetje overdreven! ik heb ook nog een vraag over het lhm niveau: moet het metertje in het midden zijn bij de aller hoogste stand of bij de hoogste rijstand?
groeten henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Je bespaart meer om even naar chyparse te rijden.
Helemaal met een Activa.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Of Citrotech in Oldebroek, is iets dichterbij.
Go see the doctor….....
Chyparse dus….
http://www.xantiaclub.net/adressen/
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Doe jezelf dan wel een lol en zoek iemand die kan vullen. Een activa heeft 10 veerbollen als je dan bijvoorbeeld naar de dealer gaat en die gaat ze vervangen praat je algauw over 500 euro ex BTW en arbeidsloon. Ga je naar Chyparse krijg je, naast eerlijk advies, een rekening van 135 euro(als ze allemaal te vullen zijn) inclusief BTW en arbeidsloon. Ook al moeten ze vervangen worden door tweedehands praat je nog maar over 250 euro inclusief alles. Dat is het ritje naar Almere wel waard.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
dat is idd waar. ik wist niet dat het zo’n verschil zou maken!
m’n oom heeft de bollen van zijn DS laten vullen of vervangen bij een adresje in Geesbrug.
ik ben er net weer en wou zo even op internet kijken wat dat is. en anders knal ik maandag naar Almere (als die een gaatje vrij hebben)
hoe denken jullie over zelf vervangen van de bollen? ik bedoel, ik heb niet 2 linkerhanden maar nog nooit gesleuteld aan een hydropneumatisch veersysteem.
groeten henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Ik doe en heb altijd alles zelf aan mijn auto’s gedaan. Maar bollen vullen besteed ik gewoon uit. Ten eerste kan je als beun alleen maar bollen vervangen wat een stuk duurder is, en voor de mannen van Chyparse is het dagelijks werk en hebben ze er speciaal gereedschap voor. De 10 bollen controleren + vullen en/of vervangen duurde bij mijn Activa (10 bollen dus) net aan 2 uurtjes inclusief het wisselen van de LHM en schoonmaken van de filters + voorraadvat. Voor dat geld ga ik bovendien niet zelf lopen kutten op de oprit. Mijn advies: Je moet er niet eens zelf aan willen beginnen en gewoon een afspraak bij Chyparse maken. Het is het dubbel en dwars waard!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
okee..
zelf er mee bezig is dus geen optie.. dan morgen maar eens naar zomer bellen voor een prijsopgaaf,
en anders maar naar almere!!
het gaat alleen om de achterkant van het veersysteem dus het moet zoals ik lees voor een 200/300 euro klaar zijn?
groeten
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13