Vandaag heerlijk dagje in Abbenes gehad.
Allemaal nieuwe sloten, nieuwe deuropenhouder (?) laatste lekstroom weggewerkt…
en heerlijk relaxed naar huis gereden… tot op de A2.. nu was ook mijn voorruit aan de beurt..
Stevig kiezel erop en pats er direct naast een scheur van een cm of 15 en groeiende.
Nieuwe vooruit dus nodig.
Ik vermoed dat je bij de glasboeren geen ori troen raam met troen logo krijgt… welke ruit moet ik echt mijden? Er staat me iets bij van golfjes effect etc…
Bij de dealer kost een nieuwe ruiteen 500 euro + 120 voor de verticale A stijl rubbers…en dan moet het spul er nog in.
Ik vermoed dat de verzekering dat niet gaat doen dus… wat is het beste adres met een goede ruit ?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Splintex heeft een slechte naam, maar in mijn vorige XM had ik een Splintex en in mijn huidige en daar is in beide gevallen niets mis mee.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Als je ruitdekking hebt zou ik even op de groene kaart kijken of je verzekering bellen naar aangesloten ruitherstelbedrijven (ivm evt. korting eigen risico). Voor ruitschades werken wij (verz. maatschappij) bijv. met Glasgarant. Aangesloten bedrijven zijn o.a. Carglass, Autotaalglas, Glasgarage en Kwikfit.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
PBO, Heb je eigenlijk als all risk polis houder nog het recht om te stellen dat je een originele ruit wilt ?
De laatste keer dat er een nieuw ruitje in moest, scheerruitje rechts, presteerde de carglas om er een stuk vlakglas in te krijgen…. ja, meneer, is toch ook een passend ruitje…. Toen heeft m’n verzekerings maatschappij idd ff gebeld dat ze er een ori troen glas in moesten zetten. Bij een vooruit zou ik dat ook wel willen…
Ik ben indertijd gewoon naar de dealer gegaan. Die heeft de ruit geplaatst en het met de verzekering geregeld.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ga in elk geval niet naar Carglass: die werken erg onzorgvuldig. Bij mijn ex-bx hebben ze de ruit 3x opnieuw moeten doen omdat ie scheef zat, er bleef water langs lopen. Autoglas Veghel is wel een goed adres, en niet duur.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk niet dat er voor een XM nog zoveel verschillende ruiten in omloop zijn eigenlijk. In elk geval heeft de glasboer in mijn Berlingo indertijd gewoon exact dezelfde ruit geplaatst die er uit kwam (Pilkington in dit geval, maar dat is niet echt ter zake hier). Gewoon even vragen lijkt me. De tip over Glasgarant moet je wel even in de gaten houden, want er stond toevallig deze week nog een stukje in de krant dat veel mensen het geld niet krijgen van hun verzekering omdat ze naar een niet bij Glasgarant aangesloten reparateur zijn geweest.
ah, okay.
Nah ik ga straks evem met de verzekering bellen. Tot nu toe durf ik nog de aanname te doen dat dit onder mijn all risk verzekering gaat vallen en er dus een nieuwe in mag worden gezet.
Anders word het wel een duur grapje..
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Als je op “origineel Citroën” staat kun je met de dealer bellen welk merk ruit ze gebruiken en vervolgens een ruitherstelbedrijf wat met je verzekeringsmaatschappij samenwerkt. Meestal heb je in laatstgenoemd geval korting op je eigen risico, hangt af van je polisvoorwaarden. Maar, wat al eerder is gesteld, denk ik ook niet dat je veel keuze hebt in merken XM-ruiten.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Net even met de verzekering gesproken. Is geen enkel probleem valt idd onder de dekking.
Ik mag kiezen, geen eigen risico en dan naar carglass of autotaal, wara er dan een universele ruit in gaat.
Naar de troen dealer mag ook, maar dan komt het schade bedrag boven de 500 en moet er eerst een expert komen en heb ik 150 eigen risico.
Bij autotaal glas gaven ze echter aan dat als ik perse een ori troen ruit wil, met troen logo dus enzo, dat dat ook kan, maar dat ik dan idd ook 150 eigen risico heb.
verzekering gaf aan dat ik in dat laatste geval geen tijd hoef te verspillen aan een expertise en ook geen schade formulie rhoef in te vullen.
Lijkt me helder dus, ik pak 150 eigen risico en breng um naar autotaal. Ze gaven alleen aan dat het pas volgende week kan… hetwas wat druk momenteel
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Druk, ja dat krijg je met al dat stukgevrooren asfalt. De steentjes vliegen je om de oren de laatste tijd.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Fok! Ik moet ook nog mijn voorruit vervangen maar ben niet all-risk verzekerd. En 500 pleuri vind ik echt wel teveel, da’s meer dan de helft van de aanschafkosten van de voiture “elle-même”.
Toch maar eens informeren bij autoglasfirma’s ter plaatse wat zoiets nou helemaal moet kosten.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Kost dus gewoon 500+ euro. Heb het een tijdje geleden (2007) bij mijn Break laten doen en Carglass vroeg iets van 600-nog-wat voor een Splintex-ruit.
Grappenmakers waren alleen vergeten dat een break een rubberen strip heeft die ook boven de ruit doorloopt. Hadden ze dus niet bij zich, maar zouden ze later nog eens komen monteren, ik hoefde dan pas te betalen. Nooit meer iets van gehoord, en die break heb ik niet meer.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
het word sowieso een duur grapje hoor. Ook al betaal de verzekering die ruit. Bij een ruit vervanging van een Xm word de ruit en boven en onderstrip vervangen,. De zijkanten en de de brede rubbers die erop liggen tellen ze niet mee.
De kans dat die er in geheel herbruikbaar af gaan is niet zo groot vermoed ik. Ze zijn nog niet NFP en ik heb ze dus maar besteld. levertijd… eind van de maand met een beetje mazzel… kosten… 100-130 euro.
Wel vreemd dat als jeje verzekerd om kosteloos je ruit vervangen te krijgen dat je dan alsnog zelf allemaal randrubbertjes en plasticjes moet gaan kopen.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik sta toch wel te kijken hoor… mijn sm moet ook een nieuwe ruit hebben. De verzekeraar zegt: eigen risico 140 euro, tenzij je naar carglas o.id. gaat. Nou gaat we dat natuurlijk niet doen, dus die 140 neem ik wel voor lief. Maar nou komt het: ook sierlijsten en rubbers worden gewoon vergoed!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste