Kan ik de banden van mijn C5 exclusive bij elke willekeurige bandenboer laten vervangen, waarbij mijn bandenspanningsmeter (pff wat een woord) gewoon blijft functioneren? Zijn er nog prijstips voor de michelin banden?
Volgens mij moet de degene die je banden vervangt goed uitkijken dat hij bij het erafhalen van de banden de bandenspanningssensoren aan de binnenzijde van de velg niet beschadigd of vernielt. Als deze vervangen moet worden, moeten deze ook opnieuw ingelezen worden.
Trouwens, heeft jouw C5 exclusive bandenspanningssensoren? Heb je type I of type II? Ik vroeg mij in een ander draadje namelijk al af of mijn C5 (type I) bandenspanningssensoren heeft. (sorry voor een beetje off topic).
Met bandenspanningssensoren heb je als het goed is metalen ventieldopjes.
Iedere bandenboer kan het, maar zeg het er wel even bij, d’r moet namelijk erg veel “lood” bij om het te compenseren. De sensor/zender zit in een platte doos aan de binnenzijde van de band maar deze zit niet zodanig in de weg dat het beschadigd raakt.
Vraag ook even of ze met perslucht het vijzel (van de remblokken) van het doosje afblazen, dit helpt de transmissie van het signaal.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Phritz schreef:Trouwens, heeft jouw C5 exclusive bandenspanningssensoren? Heb je type I of type II? Ik vroeg mij in een ander draadje namelijk al af of mijn C5 (type I) bandenspanningssensoren heeft. (sorry voor een beetje off topic).
Mijn type I C5 heeft wel bandenspanningssensoren. Ik heb van de zomer een sensor laten vervangen na het afbreken van een ventiel maar ik krijg nu (al een paar weken trouwens) dat er 1 pneumatische sensor afwezig is. Moet ff naar de dealert om in te laten lezen.
Ze zitten er bij mijn exclusive dus op.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Van de bandenspanningssenoren heb je geen last als je de band gaat verwisselen. Er hoeft nauwelijks meer zink op dan normaal, (lood als balanceergewicht mag per 1 juli niet meer). Als je gewoon weer de velg plaatst op de positie waar hij vandaan kwam heb je geen last.
@ eveltwin, de sensoren zijn niet magnetisch dus trekken geen ijzervijlsel aan.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:Van de bandenspanningssenoren heb je geen last als je de band gaat verwisselen. Er hoeft nauwelijks meer zink op dan normaal, (lood als balanceergewicht mag per 1 julie niet meer). Als je gewoob weer de velg plaatst op de positie waar hij vandaan kwam heb je geen last.
@ eveltwin, de sensoren zijn niet magnetisch dus trekken geen ijzervijlsel aan.
Dan zal mijn type I C5 ook wel die sensoren hebben en is er iets anders aan de hand. Zoals Eviltwin zei, vuil op de ontvanger : :
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
de ontvanger zit in de auto dus kan niet vuil worden
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115