Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mafkeessss schreef:Nou je die witte sticker eraf gehaald hebt ziet die dop er al een heel stuk beter uit arjan! maakt echt een behoorlijk verschil!
Dat vond ik zelf ook al Het zwart steekt best netjes af bij het donker grijs.
Het was de bedoeling om ze er met een mesje uit te peuteren, maar toen ik ze met het mesje aanraakte vielen ze er zowat direct uit.
Ik denk dat als ik de auto een keer afgespoten had dat ze het ook niet overleeft hadden
Toen ik een luid piepsignaal in de auto hoorde ging mijn vermoeden er naar uit dat de LPG op was.
Ik dacht eerst even dat gaat na 3 sec wel over, maar het hield niet op, na overschakelen op benzine was de rust weer terug gekeerd. Dat was een beetje een verrassing want dat was me niet vertelt
Na het tanken ging er maar 18 liter in de tank… Er branden toen ook maar 2 lampjes van de 4. Was dus nog niet vol. 2 km verderop bij een andere tank kon ik de tank wel vol krijgen. Misschien net een verkeerde pomp gehad?
De verbruiksmeeting is dus een beetje geschat, ik denk ergens tussen de 1 op 11 en 1 op 12.
Verder moet ik zeggen dat ik geen verschil merk met rijden qua vermogen of comfort van de auto. Positief nieuws dus.
Misschien dat de motor iets anders klinkt bij het doortrekken naar 6000 rpm, maar dat was al gezegd dat de motor anders zou klinken.
We rijden vrolijk verder
Doorgaan tot het rode gebied is niet goed op LPG toch?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op benzine ook niet
6000 is nog niet het max, net boven de 6500 grijpt de begrenzer pas in.
En in mijn type 3 dash wordt helemaal geen rood gebied aangegeven
Maar doorgaan tot het rode gebied op benzine kan toch wel als ie goed warm is?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er is altijd extra slijtage tov optrekken naar lagere toeren.
Ik vind ook wel dat je het regelmatig moet doen, anders wordt de motor lui.
Maar auto’s waar altijd naar veel toeren wordt opgetrokken rijden denk ik eerder slechter dan auto’s waar netjes mee wordt gereden.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja tot het rode gebied niet in het rode gebied;) haha maar af en toe kan geen kwaad
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb geen rood gebied.
Ik heb een rode naald
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Een rode naald heb ik ook haha als je maar weet tot hoever je kan gaan!
Mooie kmstand trouwens!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is alweer bijna 18.000 km geleden
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net weer even het LPG tankje gevult.
Ik had nog maar zo’n 180 km gereden, maar omdat ik morgen verwacht veel te rijden ga ik liever met een volle tank weg.
Het verbruik kwam nu op zo’n 1 op 11.8 uit
Aan het einde van de week zal die wel weer leeg zijn. Van het weekend zal het ook niet bij 1 tank blijven.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Dat had ik met mijn eerste keer tanken ook een gemiddelde van 1 op 11,6 maar hier zat heel veel snelweg tussen dus denk dat het verbruik nog wel verder tegen gaat vallen.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weer een tankje leeg. Nu zat ik met erg veel file en elke keer flink optrekken op 1 op 11.3 ongeveer.
Ik denk dat verbruik meestal tussen de 1 op 11 en 12 gaat uitkomen.
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Dat vind ik eigenlijk nog wel wat tegenvallen met een 1.6 16v
Ik rijd momenteel 1 op 10,5, al kan ik zeker nog wel zuiniger. Tussen de 1 op 10,5 en 11,5 is met koud weer voor mij normaal, in de zomer haal ik ook de 1 op 12 wel
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik vind het nog niet eens zoon slecht verbruik op gas!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik reed hiervoor ook amper 1 op 13 met dit weer
De tank die ik nu heb gereden is erg onzuinig door veel file… Dan had ik de 1 op 13 ook niet gered op benzine.
Ik merk gewoon dat de Xsara erg onzuinig wordt boven de 120 km/h en ik rijdt erg veel op de snelweg.
Het is natuurlijk normaal dat LPG 10 a 20% meer verbruikt. Dan valt het zeker nog mee, want 20% zou 1 op 10.5 zijn.
Overigens zijn mijn voorbanden ook totaal versleten, dat speelt misschien ook nog mee.
Dit weekend hoop ik weer een nieuwe meting te kunnen doen