Allen, ben op zoek voor een mede-xm-rijder naar een garage (liefst omg. Amsterdam)
die bereid is om de klepseals van zijn TurboCT te vervangen zonder de kop te demonteren
(dus m.b.v. perslucht).
Ik heb dit ooit bij mijn eigen 8-klepper laten doen ergens halverwege jaren 90, maar die
garage bestaat inmiddels niet meer. Het was een uurtje of 3 werk.
Weet iemand waar ze dit kunstje uit willen halen voor 3 of 4 uur arbeidsloon + materiaal?
Thanks
Sjako
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sjako: voor het vervangen van de klepseals moet de nokkenas er uit en weer er in. Dat is alleen al 4 uur werk bij een TcT. Die 3 a 4 uur lijkt mij wat erg optimistisch. Reken maar op een uurtje of 6.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK, bedankt voor de tip.
Ik had destijds een gewone 2.0i en ik ben er bij blijven wachten
en stond na een goede 3 uur weer buiten. Was blij dat er geen stroomstoring
was opgetreden tijdens de werkzaamheden
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Het is volgens mij zelf goed te doen mits je perslucht hebt.
Ik heb dit ook ooit eens gedaan en heb toen van een bougie een nippel gemaakt waar ik een ventiel op gelast heb. Vervolgens perslucht op het zaakje door hem ‘gewoon op te pompen’, en toen de handel vervangen. Het is te doen als je de tijd en ruimte hebt. Leuke klus!
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Een uurtje of 6 is het inderdaad minimaal.
Dit kan ook prima op straat, als het mooi weer is, compressortje huren, de nippel voor op het bougiegat kun je kopen, kost nog geen 2 tientjes. Speciaal gereedschap om de klepschotel in te drukken heb ik, dus als een ander voor koffie en broodjes zorgt…
Heb het bij mijn vorige diesel gedaan, daar heb je geen perslucht voor nodig omdat de ruimte tussen de zuiger in BDP en klep heel weinig is.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Civer was een dag bezig met de klepseals van 1 cilinderbank van m’n C5 V6, 2 nokkenassen er uit en perslucht op de cilinders
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Had jij slechte klepseals in je V6?
Daar sta ik van te kijken, tenzij je auto een erg hoge of erg lage km-stand heeft.
Ik word nog niet vrolijk van de berichten tot nu toe. Hoe zit het eigenlijk met die nokkenas en de riem…
Kun je de riem bijv. aan de poelie vast laten zitten met tie-wraps? Begrijp nog steeds niet zo goed waarom
het bij een TCT 6 uur duurt en bij een gewone 2.0i-8v in 3 uur kan…
Persoonlijk heb ik wel vaker de poulie vastgezet met tiewraps aan de d-riem, da is 4 keer goed gegaan en 1 keer niet
Ze doen het bij de dealer wel vaker (Daar had ik het truukje afgekeken).
Als je alleen de rubbers doet kan je wel met 4 uur klaar zijn, als je voor de net ook de kleppen gaat stellen als het spul er toch uit ligt kan je wel op 6 uur uitkomen.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Waarom eigenlijk zo moeilijk doen met de D-riem? Doe je ding en zet de boel daarna weer netjes op tijd - of beter nog: gooi er voor 30-40 euro meteen een nieuwe riem op. Als je toch al zover bent… Kleine moeite, weer geheel fris blokje. Zit je boven de 200K, pak dan direct ff de waterpomp mee. En je spanrol. Kost wat meer, maar afwachten tot het stukgaat is altijd duurder. En komt altijd op een slecht moment bovendien.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Allen, ben op zoek voor een mede-xm-rijder naar een garage (liefst omg. Amsterdam)
die bereid is om de klepseals van zijn TurboCT te vervangen zonder de kop te demonteren
(dus m.b.v. perslucht) voor een redelijke prijs.
Thanks
Sjako
http://www.autobandenriband.nl/garage_22.htm
Vragen naar Gerard .
Zeg dat je van Dirk komt, met die donkerrode XM.
Zijn niet al te duur.
(Weet niet of ze hier ervaring mee hebben, maar wie weet.)
XM TCT Ambiance`94
OK thanks, ik zal het doorgeven.
Gr.,
Sjako (van die rode xm)
Nee , er zat geen eendengarage in dacht ik vroeger , maar weet dat niet zeker.
Groet,Dirk, Rouge Mandarin
XM TCT Ambiance`94
nah, ik heb je naam genoemd, en direct was de gezelligheid weg
.
XM TCT Ambiance`94