Dan is je hele systeem nagelopen en weer in orde inderdaad (met Chyparse prijzen in ieder geval).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
jullie hebben mij overtuigd..
ik zal een afspraak maken bij chyparse! ik hoop dat er niet teveel mis is aan mijn systeem.
draaien ze zowiezo alle bollen eraf? of kunnen ze de bollen controleren als ze er nog op zitten?
groeten henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Wat jij wil natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En iedereen vind het normaal dat de TS met 40-50 over een naar eigen zeggen vrij hoge drempel rijdt? Ik weet dat het genot van een HP-Citroen het soms doet lijken alsof je probleemloos overal overheen kunt boenderen, maar mechanisch krijgt het systeem evenzogoed op zijn kloten hoor. Voor de levensduur van de auto zou ik persoonlijk toch een beetje meer vaart minderen. Die dingen liggen er over het algemeen ook niet voor niets trouwens.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mag ik ff kwijt dat ik die chyparse-hype echt niet begrijp?
Dat ze goedkoop bollen vullen is fijn, maar dat kunnen ze ook op andere plekken, dus om iemand daarvoor nou naar de andere kant van ‘t land te sturen vind ik toch vrij ver gaan (no pun intended).
Henkvdwijk schreef:okee..
zelf er mee bezig is dus geen optie.. dan morgen maar eens naar zomer bellen voor een prijsopgaaf,
en anders maar naar almere!!het gaat alleen om de achterkant van het veersysteem dus het moet zoals ik lees voor een 200/300 euro klaar zijn?
groeten
Wees slim en laat ze de hele vering nakijken. Doen ze eigenlijk automatisch al. Vandaag even geweest, en wat een wereld van verschil. Daar ga je echt niet zelf voor prutsen. En voor het geld hoef je het niet te laten.
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
beerpeet schreef:Mag ik ff kwijt dat ik die chyparse-hype echt niet begrijp?
Dat ze goedkoop bollen vullen is fijn, maar dat kunnen ze ook op andere plekken, dus om iemand daarvoor nou naar de andere kant van ‘t land te sturen vind ik toch vrij ver gaan (no pun intended).
Mwah, voor een Activa zou ik die rit wel over hebben. Dat is toch net wat andere koek dan een normale Xantia. Helemaal als er bollen stuk blijken te zijn (en die kans is groot als er een tijd niet naar om gekeken is) ben je er redelijk van verzekerd dat er vervangende exemplaren klaarliggen. Ik doe echt alles zelf aan mijn auto, maar voor dit soort expertise en service rij ik graag naar Almere!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Vanochtend bij de jongens in Almere met onze nieuwe Xant geweest. Mooi pand trouwens. Was er nog niet geweest. Na netjes ontvangen te zijn, de wagen de brug op. Een korte rondgang onder en naast de wagen leverde toch een paar puntjes op. De achterbollen waren goed, maar de voorbollen duidelijk te weinig druk. Gelukkig konden ze nog bijgevuld worden. Kortom alle zes nagevuld. Uiteraard een complete uitleg van het mooiste veersysteem aller tijden gekregen en even een korte rondleiding door een kleine verzameling privé bollen. Verbrande-, gescheurde-, verkoolde-, opgezwollen en wat al niet meer membranen. Er kan toch wel het e.e.a. mis gaan (bij de verkeerde garage). Ook nog even de cognac (beetje donkere LHM) afgetapt en de komende 4000 KM op spoelolie. “Elke dag even op en neer” was het advies (en ik maar uitleggen aan moeders dat het goed is voor de auto). Na een proefritje rondom (ga maar en ik hoor het wel) 177,- afgerekend met een jaar garantie.
Vrienden…... Wat een verschil . Heerlijk zwevend weer naar huis. Alle hobbeltjes als een strijkbout gladstrijkend. De moeite waard? Absoluut zeker weten.
Mede-Xantiasten, daar betaal je bij de dealer meer voor. Heel wat meer zelfs. Deze jongens leveren vakwerk af.
Dus heb je een veerpuntje, hop naar Almere. Lekker centraal in het land.
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Om TS wat mogelijke alternatieven iets dichterbij huis te geven:
http://www.citrotech.nl
http://www.sasklassiekers.nl/
Bel ze ‘s voordat je naar Chyparse gaat en kijk wat een rondje bollen vullen bij een Activa daar kost en of ze eventueel Activa-bollen op voorraad hebben, mocht dat nodig zijn. En vertel ook waarom je ‘t wilt laten doen.
Ik ben het er zeker mee eens dat je hiermee naar een specialist moet en niet zomaar naar een willekeurige dealer of beun op de hoek. Chyparse is goedkoop en zeer deskundig als ‘t om dit soort dingen gaat, zeker als je Martin treft, maar dat je Xant na een rondje bollen vullen door Chyparse zweveriger zweeft dan na een bezoekje aan willekeurig welke andere deskundige specialist is onzin.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
Updatje
Vandaag Zomer gebeld uit Geesbrug, en een afspraak gemaakt voor volgende week maandag! hij rekent 35 euro voor nieuwe bollen en iets van 15 voor het vullen. ik heb met hem afgesproken dat hij het hele systeem nakijkt zodat alles in 1 keer goed is!
Hij dacht aan 2 nieuwe bollen achter en dat het stuiteren zou verhelpen.
Groeten Henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
Ik hoop het ook, alles duidt er wel op in ieder geval!
Ik hou jullie op de hoogte!!
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
Hallo allemaal,
Gisteren een bezoekje gebracht aan Zomer. fijne garage!
na een korte inspectie bleek dat er 5 bollen aan vervanging toe waren
hij had alleen de 2 bollen die achter bij de wielen zitten op voorraad maar de rest moest hij bestellen. dus volgende week maandag ga ik weer heen om alles in 1 keer te laten vervangen ook de LHM word dan ververst al met al gaat me dit 300 euro kosten. wel een smak geld maar dan veert ie ook weer als een citroen:P
ik laat jullie horen hoe het is bevallen!
Groeten Henk
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13