Waarom zou bij de 3.0 V6 alles niet zo mooi weggewerkt zijn, dit is bij de 2.7 HDI wel het geval. Hier is wel een mooi kapje over de accu heengezet en aan de linkerkant steken alleen de bijvul openingen uit.
Of zou dit Incidenteel zijn.
Ik hou persoonlijk wel van een mooi afgewerkte motorruimte, ook al zie je hem nooit.
Sorry heb fout gemaakt het is een Peugeot 607, heb er over heen gekeken de leeuw is goed te zien.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Denk je dat je de motorkap opengedaan hebt, is-tie nog steeds dicht
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
is er al wat meer bekend over onderhoud bij deze diesel
web schreef:Denk je dat je de motorkap opengedaan hebt, is-tie nog steeds dicht
Precies…casemodding is het!
casemodding
NEON !!!!
not…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Quote
mcitroen schreef:Waarom zou bij de 3.0 V6 alles niet zo mooi weggewerkt zijn, dit is bij de 2.7 HDI wel het geval. Hier is wel een mooi kapje over de accu heengezet en aan de linkerkant steken alleen de bijvul openingen uit.
Of zou dit Incidenteel zijn.
De C6 en op de IAA en ook Geneve waren nogal uit een vroege prodcutie run (pre productie zelfs) niet alles is volgens de laatste, definitieve stand.
Daarnaast heeft men voor het plaatsen van de auto’s weer wat moeten verwijderen o.a. de accu, waarna er stroom vanaf het net op de auto’s is gezet. Hierdoor trek je de accu niet leeg maar kun je wel spelen met de HUD, SatNav, electrische stoelen, etc.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
citroenc2 schreef:is er al wat meer bekend over onderhoud bij deze diesel
Aan het blokje te zien zal het niet goedkoop worden.
Weinig ruimte, lange riemen en veel spanrollen
eviltwin schreef:
Daarnaast heeft men voor het plaatsen van de auto’s weer wat moeten verwijderen o.a. de accu, waarna er stroom vanaf het net op de auto’s is gezet. Hierdoor trek je de accu niet leeg maar kun je wel spelen met de HUD, SatNav, electrische stoelen, etc.
Daar was ik dus mooi ingetuind, al heeft deze:
wel plek voor een accu
vandaar dus dat de accu zich hier:
bevindt
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
mcitroen schreef:Waarom zou bij de 3.0 V6 alles niet zo mooi weggewerkt zijn, dit is bij de 2.7 HDI wel het geval. Hier is wel een mooi kapje over de accu heengezet en aan de linkerkant steken alleen de bijvul openingen uit.
Of zou dit Incidenteel zijn.
Ik haat mooi weggewerkt. Ik wil al dat moois gewoon direct kunnen zien als ik de motorkap open zet! Haal maar eens de kap los van een HDI (he Renz), dan ziet het er ineens weer heel mooi en vertrouwd uit!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mee eens weg met al die plastic afdekrotzooi. Wat voor zin heeft een motorkap als je als ie open is nog steeds niet de motor kan bekijken? Plus het is volstrekt overbodig extra gewicht, de warmte kan minder goed afgevoerd worden. Stom idee al dat extra plastic als je het mij vraagt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik ben wel voor een minimalistische motorkap (zoals op een Auwi A2) die alleen direct toegang geeft tot de essentiele vloeistoffen. Voor meer moet je de schroevendraaier hanteren.
Voor de rest: een mooie motor hoeft geen kap, vooral een strak inlaatspruitstuk of een mooie set bobines met dikke ontsetkingsdraden kan er fantastische uitzien, maar zo’n HDi heeft zonder afdekplaten de uitstraling van een binnenstebuiten gevouwen wasmachine, die kan wel wat cosmetisch plastic gebruiken.
Ook daar wordt design aan gepleegd, het echte nut is discutabel, al is het voor de leek wel makkelijker om het verschil te zien tussen een 2.0HDi een 2.0HDi16v en een 2.2HDi16v. Bovendien is het simpeler om de vulopeningen te vinden (de blauwe dop, de zwarte met gele opdruk, de zwarte met witte opdruk…) Tenslotte kan het ook nog wat geluidswinst opleveren en kunnen knagende marters minder makkelijk bij kwestbare leidingen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:zo’n HDi heeft zonder afdekplaten de uitstraling van een binnenstebuiten gevouwen wasmachine, die kan wel wat cosmetisch plastic gebruiken.
:D