winnetou schreef:niet omdat ik de BX zo’n ontzettend mooi model vond….
Wat maakt de buitenkant nou uit, de meeste tijd breng je toch in de auto door, zwevend of hobbelend
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Helemaal waar, dus ik maal er ook niet om. En het model ben ik in de loop der tijd wel steeds meer gaan waarderen. Ze is toch wel mooi, op een aparte manier, zoals een Saab ook mooi kan zijn.
ONTOPIC maar weer : moest vandaag weer een rit rijden van 530 km’s (Castricum-Eijsden in zd-limburg)....en ging tanken in Maastricht :
931 km op de dagteller…..en 38.4 liter diesel = 1 op 24,5 !!
Kijk…..daar doe je het voor.
Nu was dit vrijwel zonder files….bijna geen airco aangehad en 90 % snelweg….dus het klopt wel wat Sohail vertelde over het verbruik.
Das zeker de moeite waard!
Bevalt de saxo(stoel) nog een beetje?
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Bram schreef:ONTOPIC maar weer : moest vandaag weer een rit rijden van 530 km’s (Castricum-Eijsden in zd-limburg)....en ging tanken in Maastricht :
931 km op de dagteller…..en 38.4 liter diesel = 1 op 24,5 !!
Kijk…..daar doe je het voor.
Niet overdrijven Bram, verbruik is slechts 1 op 24,2
Maar blijft netjes. Was met een fluwelen rechtervoet, zeker?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
931 km op de dagteller…..en 38.4 liter diesel = 1 op 24,5 !!
Geweldig!!
jeroen
PBO schreef:Bram schreef:ONTOPIC maar weer : moest vandaag weer een rit rijden van 530 km’s (Castricum-Eijsden in zd-limburg)....en ging tanken in Maastricht :
931 km op de dagteller…..en 38.4 liter diesel = 1 op 24,5 !!
Kijk…..daar doe je het voor.
Niet overdrijven Bram, verbruik is slechts 1 op 24,2
Maar blijft netjes. Was met een fluwelen rechtervoet, zeker?
Oke….je hebt gelijk…..ik deelde het voor het gemak door 38 liter i.p.v. 38.4
En NEE…..ik heb er gewoon tegen de 130 mee gereden….en een *fluwelen* voet heeft geen zin met dit karretje, want dan schiet het niet erg op…..zeker niet als je al jaren een (1.8 en/of 1.9) turbodiesel gewend bent.
Xsara_Coupe schreef:Bevalt de saxo(stoel) nog een beetje?
Hij zit (voor mij) beter als een Xantiastoel, maar niet zo lekker als een BX GTI stoel…..maar daar ga ik mettertijd weleens mee aan de slag (luxe VTS stoel of zo)
En hij zal nog wat cm’s naar achteren moeten.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Blijkbaar is type 2 een enorme vooruitgang ivm met type 1. Ik moet er niet aan denken om 530 km met onze saxo te moeten, daar kom ik echt gebroken weer uit. Mooi dat ie zo bevalt En lekker zuinig.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zandvoorta schreef:Blijkbaar is type 2 een enorme vooruitgang ivm met type 1. Ik moet er niet aan denken om 530 km met onze saxo te moeten, daar kom ik echt gebroken weer uit. Mooi dat ie zo bevalt En lekker zuinig.
ligt er volgens mij puur aan de uitvoering en de stoel die erin zit.
in onze Saxo doe ik dat ook niet graag mee, daar heb ik ook nog wel wat uurtjes met rugpijn ingezeten…
@Bram
mooi te horen dat het bevalt en dat die lekker zuinig is
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tsja, wij hebben een type 1 (ni)X…. Wel twee airbags en trekhaak
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Bram schreef:En NEE…..ik heb er gewoon tegen de 130 mee gereden….en een *fluwelen* voet heeft geen zin met dit karretje, want dan schiet het niet erg op…..zeker niet als je al jaren een (1.8 en/of 1.9) turbodiesel gewend bent.
Inderdaad, met een Saxo diesel blijf je lachen, ook zonder een fluwelen voetje kom je niet onder de 1 op 22
Kun je nagaan wat het verbruik zal zijn als je als een oud vrouwtje gaat rijden
De Saxo diesel die ik had was van een oude man geweest, volgens de dealer heeft die man zelfs de 1 op 30 gehaald
De auto is door diezelfde garage verkocht en ik was de 2e eigenaar, ik twijvel dus echt niet aan die 1 op 30.
Juist, doe mij dat motortje dus maar in een 3deurs ax
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Juist, doe mij dat motortje dus maar in een 3deurs ax
Afgezien van de herrie, rij je dan nog zuiniger, de AX is lichter.
Het sturen zal alleen wat zwaarder zijn, geen stuurbekrachtiging
ZX1.4i schreef:Simpele Ziel schreef:Juist, doe mij dat motortje dus maar in een 3deurs ax
Afgezien van de herrie, rij je dan nog zuiniger, de AX is lichter.
Het sturen zal alleen wat zwaarder zijn, geen stuurbekrachtiging
Waar hoorde ik dat ook alweer?
Stuurbekrachtiging is voor mietjes
En die herrie? ach 4x 50watt scheelt een hoop
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Stuurbekrachtiging is voor mietjes
Ehm, dat heb ik weleens geroepen toen ik nog een ZX had ops: