Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Vandaag de auto weer opgehaald.
Ik heb zo’n gescheiden airco. Je weet wel die je links en rechts apart kan regelen.
Hij lijkt wel beter te werken maar voor mijn gevoel niet naar behoren..
Krijg de temperatuur nog steeds niet goed.. Wat me vandaag wel wel opviel is dat toen ik hem terugdraaide naar 17graden en hij koude lucht begon te blazen en ik hem daarna weer op 19graden zette het wel aangenaam werd en bleef in de auto. Dus niet meer standje sauna…
Ik heb me er wel bij neergelegd dat ie niet zo perfect zou gaan werken als bij mijn vorige auto maar ik mag er toch vanuit gaan dat als ik hem zet op 19graden dat ik dan op een gegeven moment een constante temperatuur krijg en houdt in de auto en dat ik niet elke keer als ik in de auto stap eerste moet lopen knoeien met de temperatuurknoppen om de gewenste temperatuur te houden..
Dat is dus nu het geval.
Ik wil gewoon dat als ik het in de auto op een bepaalde temperatuur zet deze ook constant blijft en dat ik niet elke keer als ik in de auto stap alles opnieuw moet instellen.
Of hebben jullie dat ook.
Natuurlijk snap ik ook dat de ingestelde temperatuur af kan wijken van de werkelijke maar het gaat hier om constantheid van temperatuur wat niet gebeurt
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb in beide wagens ook zo’n gescheiden systeem met 2 zones. Ik hoef ze echter nooit opnieuw in te stellen. Ze staan bijna altijd op 19 graden.
Totaal aantal Berichten: 75
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Pure onzin wat een dealer verteld. Wanneer je de airco op een bepaalde temperatuur insteld moet deze hierop komen en handhaven. Het heet ook niet voor niets automatiche airco of in mooi Engels “climate control”. Je kan dan net zo goed kiezen voor handmatige airco. Ik rijdt nu mijn 2e C4 coupé, en van beide auto’s ken ik dit probleem niet.
Mijn ervaring is wel dat in de zomer de airco wat kouder moet staan met een zwarte auto, dit is wat warmer dan met een andere kleur.Dat kan een paar graden schelen.
Dus ik zou maar terug gaan naar de dealer en vragen/eisen dat ze het probleem oplossen.Anders een second opion vragen bij een ander Citroen dealer of een onafhankelijk Bovag bedrijf. Ik heb het idee dat jouw dealer geen zin heeft het probleem op te lossen.Dat kost te veel.
Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Hallo,
Even een update.. De afgelopen dagen zijn de temperaturen aannemlijk warmer geworden buiten en nu werkt de Climate control ook goed.
Tenminste tot nu toe..
Het lijkt dus wel of deze onder een bepaalde temperatuur van slag..
Ik begin nu ook te begrijpen waarom de garage niets kan vinden.. Binnen zijn de temperaturen namelijk ook aangenamer dan buiten de afgelopen weken en waarschijnlijk heeft deze dan ook bij de garage normaal gefunctioneerd.
Zijn er ook aanderen die dit herkennen??
Gr Marcel