Een amerikaanse vrouw huurde op haar vakantie bij het autoverhuurbedrijf Sixt een citroen C4 en legde daar 220km mee af…
In zijn 1e versnelling!!!
Ze dacht dat het een automaat was
Edit by TomD.; foto’s in links veranderd ivm lange laadtijd
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ach, je moet wat als de kachel het niet doet
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Er was al eerder melding van dit verhaal. En ik kan het nog steeds maar moeilijk geloven… Er zitten mij teveel maar’s aan dit verhaal.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
arme mevr. sixt
ik ben vorig jaar eens bij haar op de koffie geweest.
ik moest ff wat zooi afleveren daar op haar huisadres.
ik kwam aanrijden in een huurbus van middelbeek en dat was toch wel ff tegen het zeren been ik had tot haar opmerking over mijn foute huur bus geen idee wie mevr sixt was, maar dat kwartje viel toen snel
ahum:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165298
is blijkbaar een hoax
Was ik al bang voor ja dat dit gepost was, en het is inderdaad een Hoax, niemand, nee niemand , nee zelfs geen amerikaanse vrouwe rijdt 220km in de eerste versnelling, sterker nog…zou een auto daar stuk van gaan?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
je kunt toch ook honderden km’s in de hoogste versnelling maken, plankgas ofniet..
Dus waarom zou het dan niet in de 1 kunnen
Tom Duckpower schreef:je kunt toch ook honderden km’s in de hoogste versnelling maken, plankgas ofniet..
Dus waarom zou het dan niet in de 1 kunnen
Ik denk dat je versnellingsbak olie dan wel erg heet wordt door het enorm snel ronddraaien van je tandwielen.
Bovendien heb je amper rijwindkoeling als je constant in 1 loopt te planken (echt hard ga je dan niet)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik vin het een onzin verhaal
ga eens 220 km afleggen in ze 1…
hoe hard kan je nu in de eerste versnelling?
max 50??
dus dan ben je zo’n 5 uur bezig..
nou dan heb je je al is een keer afgevraagd waarom de auto niet hard gaat.
verder als je alleen maar automaat gewent ben krijg je de auto niet eens weg, want wij werken met een koppeling die de jongens uit amerika niet kennen.
Niet als het een sensodrive is, dan ram je dat hendeltje een keer naar voren en trappen maar..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
sensodrive zal vast wel zelf schakelen als de maximale toeren worden bereikt,ook al staat ie handmatig? Of niet,ik weet er nl verder niks van
C4 heeft dan geen seneodrive….
kom ik net achter…
maar toch benieuwd: schakelt een senseo, die in de handstand staat toch over bij max toeren?
maar schakelen die koffiepeddels nou automatisch als ‘ie in zijn toerenbegrenzer zit te hikken of niet?
Lijkt me niet…
De toerenbegrenzer is een beveiliging die de motor spaart dus daar hoeft het niet voor…
Schakel je terug om op de motor te remmen van een helling schakelt dat ding doodleuk weer op
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Lijkt me niet…
De toerenbegrenzer is een beveiliging die de motor spaart dus daar hoeft het niet voor…Schakel je terug om op de motor te remmen van een helling schakelt dat ding doodleuk weer op
Heb je wel eens een motor gehoord die in zijn toerenbegrenzer zit?? Daar ga je niet doodleuk een helling mee afrijden hoor, dan hou je ‘m misschien op 3.000/4.000 rpm maar niet volaan, lijkt me geen goed idee.
voge schreef:Heb je wel eens een motor gehoord die in zijn toerenbegrenzer zit?? quote]
Meerdere keren meegemaakt dat de begrenzer erbij schietBedoel ook niet dat je met 7000 tpm de helling afmoet… maar als het een beetje volwassen berg is blijf je toch versnellen..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik vindt het een onzin verhaal een motor kan nooit zo warm worden dat verf op de motorkap verbrand. Dan slaat de ventilator wel aan.
En een auto die in de toerenbegrenzer rijdt doet niks anders dan hikken.
Bovendien lijkt het mij als je alleen maar evering hebt met automaat dat je hem zelden tot niet in de 1 zet, maar in de d of 5 in dit geval.
En wat te doen met het koppelingspedaal. Moet je eens proberen om een draaiende bak zonder koppeling in de een te zetten.
Nee, onmogelijk dat dit verhaal waar gebeurt is.
P.S. sensodrive schakelt niet automatisch op naar de volgende versnelling in handbak stand