























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ben bij een brommerwinkel langsgegaan om een slangetje te halen. Wél de juiste maat, niet de juiste kleur, alleen lichtgeel. Voor twee euro toch maar gekocht. Daarnet heb ik bij het laatste beetje daglicht de wisser erop gezet en . Al het water wordt heel mooi gedoseerd op je voorruit neergelegd. Ook trekt de wisser geen sterpen naar rechts, maar daar kan ik pas écht wat over zeggen als ik in de regen rij. Ik ben benieuwd hoe lang dit gele slangetje op mijn dame gaat blijven zitten
Robin, bedankt voor de tip! Het is een goede verbetering
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heb je ook een voorbeeld van een slechte verbetering…?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bij een andere garage aan de overkant van de straat heb ik zwarte 3,2 mm slang gekocht. Die kon ik er zo tussen fluxen, maar tijdens het nadenken hoe ik dit het netst kan bevestigen heb ik toch maar besloten om het anders te doen
De huidige slang heb ik doorgeknipt over de lengte die ik nodig heb. Dan zitten er nog twee gaten (waar normaal het water uit komt) en daar heb ik die rubber slang overeen gedaan. Nu kan ik nog gewoon de oude bevestiging blijven gebruiken
Zo ziet het er uit:
Ik heb nog genoeg zwarte slang over om deze alsnog te gebruiken voor het geval het toch niet bevalt of bijvoorbeeld gaat lekken. Van mij mag het gaan regenen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Strak man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Zo op de foto’s word ik toch niet gelukkig van de rubber stukjes die over de oude slang zitten, maar in het echt valt het niet zo op. Dat gele slangetje wat ik gisteren heb gekocht is dun genoeg om door de originele bevestiging te gaan. Eigenlijk is dat dus netter, maar die kleur vond ik écht niet kunnen
Als ik dunne zwarte slang tegenkomt ga ik het alsnog kopen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vreemd eigenlijk, ik had dat ding altijd op de UK zitten, maar heb er nooit eentje op Jacqueline gezet.
Ree schreef:De huidige slang heb ik doorgeknipt over de lengte die ik nodig heb. Dan zitten er nog twee gaten (waar normaal het water uit komt) en daar heb ik die rubber slang overeen gedaan. Nu kan ik nog gewoon de oude bevestiging blijven gebruiken
Ziet er goed uit.
Ik heb ook aan een dergelijke uitvoering zitten denken allen niet kunnen uitvoeren gezien de staat van mijn dame.
Ik dacht dat de ‘oude slang’ een buisje was, meer een stang dus, maar kan het niet nagaan.
Heb je overwogen de 2 gaatjes gewoon te laten meespuiten?
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De oude slang is wat stug, maar goed buigbaar. Het is zeker geen buisje. Ik heb overwogen om ze open te laten en dan aan de andere kant van de wisser te laten spuiten, maar volgens mij zou dat vooral een troep worden en ten kosten gaan van het water op de juiste plek.
Ik heb ook overwogen een druppeltje goede zwarte kit op het gaatje te doen. Dat houdt denk ik ook wel, maar daar had ik geen geduld voor
Bij het reinigen van het stukje oude slang dat weer in gebruik is kwam er trouwens aardig wat snot-achtig materiaal uit. Dat was waarschijnlijk de grootste reden van het minder goed functioneren.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Wegens ernstige lentekriebels heb ik vanmiddag de auto gestofzuigd, gewassen, gekleid en in de was gezet.
Ik wou foto’s van binnen en buiten maken, maar toen ik aan buiten begon, begon het net te regenen.
Donderdag wordt het scheurtje in de bekleding gerepareerd.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Blijft prachtig, ook met die zwarte hemel en toebehoren.
Ree schreef:gekleid en in de was gezet.
Je doet net alsof dat kleien er ook wel even tussendoor kan. Hoeveel tijd ben je bezig geweest? Of gaat het sneller als je het regelmatig doet, door oefening of minder vuil?
Interieur ziet er (nog steeds) strak uit.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De eerste keer duurde heel lang, ik denk wel 1,5 uur, maar toen kwam er ook heel veel troep vanaf. Nu hoef ik eigenlijk alleen nog maar de horizontale delen te kleien (dak, motorkap) en dat is max een half uur werk. Voor het behoud van mijn lak is dit heel belangrijk omdat ik vlak naast het spoor woon, het het ijzervijlsel roest zo je lak ik.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Jelte Feenstra schreef:Interieur ziet er (nog steeds) strak uit.
Ik zie een open staande naad. Dat kan betekenen, dat het leer aan het krimpen is vanwege uitdroging. Gisteren heb ik ervaring opgedaan met het aanpakken ervan. Ik heb een paar sets oude leren bekleding van een SM behandeld met professioneel spul, dat sinds kort op de markt is. In de gouwigeid heb ik vergeten de naam van het spul te noteren.Je kunt het trouwens ook bestellen bij CJ. Ze zijn nu dealer. Ik heb met schoonmaken en behandelen bereikt, dat de bekleding weer soepel werd, zijn oorspronkelijke kleur terug kreeg en ook weer oprekte. Vandeweek ga ik er een paar avonden verder mee en dan volgen er details. Ik zal plaatsen bij het topic over mijn SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl