
























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Even off topic, maar heb jij als dagelijks gebruiker een bepaalde voorkeur voor een roestwerend middel?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik niet. Ik volg wat de specialisten me vertellen. Beau vindt dinitrol niks en omdat daar mijn auto is gerenoveerd, zit er geen dinitrol op de bodem. David vertelde me, dat dinitrol vooral dun moet worden aangebracht. In de binnenkant van mijn deuren zit één of ander grijs doorzichtig goedje.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Robin Visser schreef:David vertelde me, dat dinitrol vooral dun moet worden aangebracht.
En meestal zie je het tegendeel. Wat ik van bijv. meerdere keren van Gosliga heb gezien was echt een vette smeerbende, alles, incl. stekkers en de uitlaat, zat onder dat spul. Dan snap ik wel dat Beau er helemaal niet goed van wordt.
Dat grijze goedje in je deur kan trouwens van alles zijn, Tectyl, RX, Dinitrol…





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dinitrol spoelt weg onder invloed van pekel, net als de meeste andere “conserveringsmiddelen”. Mike Sander’s Fett is absoluut het beste (blijkt ook uit onafhankelijke tests).
Citroen!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mijn Pallas is wel gedinitrold maar daarmee rijd ik ‘s winters toch niet. Over Mike Sander’s Fett heb ik meer mensen positief gehoord. Waar kun je dat laten doen?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ben zeer tevreden van dinitrol… ken wagens die 20 jaar geleden gedaan zijn en altijd op onderhoud zijn geweest bij dinitrol… een groot verschil met wagens die dat niet hebben gehad… de tijd is volgens mij soms gewoon de beste raadgever
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Gaaf, we doen het dunnetjes over de discussie. Ik heb me laten vertellen, dat minimaal 1 keer per jaar schoonmaken en dan bijhouden het devies is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ok, weer on topic dan maar… ops:
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Over Mike Sander’s Fett heb ik meer mensen positief gehoord. Waar kun je dat laten doen?
Nog heel even off topic: Mike Sanders Fett schijnt inderdaad veruit het beste te zijn (voor holle delen dan; voor bescherming van de wielkasten oid is het niet geschikt). Ik heb me daar 2 jaar geleden in verdiept en geeneen bedrijf in Nederland gevonden die dat professioneel verwerkt. Maar als je even over de grens kijkt in Duitsland zijn er adressen genoeg. Ook heb ik contact gehad met een Mercedes club bij de oosterburen die jaarlijks ‘Fett Tagen’ organsieert waar de clubleden hun auto’s collectief laten behandelen. Ik mocht ook komen met mijn CX maar heb dat niet gedaan. Het lijkt me overigens wel wat om daar met zo’n 20 CX’en te verschijnen





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Dan wil ik ook wel mee.
Ik overweeg ook de auto te behandelen. Wist van geen andere behandelingen dan Dinitrol.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Die van mij is 3 jaar geleden gedaan. Om de hoeveel jaar moet je het doen eigenlijk?
Gaan Nederlanders met onze Franse voitures Duitsland binnenvallen
freek schreef:Mike Sanders Fett schijnt inderdaad veruit het beste te zijn (voor holle delen dan; voor bescherming van de wielkasten oid is het niet geschikt). Ik heb me daar 2 jaar geleden in verdiept en geeneen bedrijf in Nederland gevonden die dat professioneel verwerkt. Maar als je even over de grens kijkt in Duitsland zijn er adressen genoeg.
Wellicht is het een beter idee dat Mohammed naar de berg komt !? In het kader van een forumevenement of een clubevenement zal zo’n Duits bedrijf toch wel deze kant op willen komen ? Misschien een idee even met een apart topic hier wat mee doen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik ben een beetje verbaasd over de uitkomst van deze discussie: Mike Sanders Fett met stip!
Ik heb enige tijd geleden redelijk grondig rondgekeken en mij zijn een paar dingen opgevallen.
- Antiroestbehandeling, voor zover gemeld door forumleden, is meestal bij Gosliga gebeurd (=Dinitrol). (Van der Aalst was/is de meest notoire maar ook de duurste. Hij heeft het nog steeds druk, dus iets doet hij wel goed.)
De meeste bedrijven in dit vak in NL werken met Dinitrol. Ik ben een enkele Tectyl en Waxoyl gebruiker tegengkomen, geen MSF.
- Dinitrol, Tectyl en Waxoyl zijn merken met een hele range aan producten, voor inwendig/uitwendig-onder. Het is zinloos om over Dinitrol te praten als je niet specifiek aangeeft welk product waarvoor gebruikt is.
Ik heb toch besloten me te richten op de meeste CX-ervaring en dat zijn volgens mij enkele Dinitrol verwerkers in NL.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Na aanleiding van de goede testresultaten ben ik met mijn HY langsgeweest bij CX basis voor een offerte. Daar werken vakkundige, vrolijke, perfectionistische mensen, maar ik werd zo chagrijnig van hoe ze met mijn HY omgingen dat ik zelfs mijn CX voor een dinitrolbehandeling elders heb gestuurd.
En ja, na 5 of 10 jaar winters doorrijden is mijn CX op. Dan koop ik een nieuwe. Of wat anders.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jelte Feenstra schreef:(Van der Aalst was/is de meest notoire maar ook de duurste. Hij heeft het nog steeds druk, dus iets doet hij wel goed
Garantie-afspraken nakomen in ieder geval niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste