Uit welk bouwjaar is je BX :
juli 93
Volgens mij is het 1.9D blok wat je heb, hetzelfde als in een 94er Xantia????
Of waren dat de laatste BXen uit 1994??
geen idee eigenlijk, mijn hd pomp zit in ieder geval aan de voorkant rechtsonder het blok, dat was bij de oudere diesels niet zo geloof ik
reijer schreef:geen idee eigenlijk, mijn hd pomp zit in ieder geval aan de voorkant rechtsonder het blok, dat was bij de oudere diesels niet zo geloof ik
Dan heb je stuurbekrachtiging; ongeblazen diesels vanaf 1992 met SB hebben zo’n “Xantiapomp”.
Ich bin ein Breaker
yep klopt als een bus
karel schreef:reijer schreef:geen idee eigenlijk, mijn hd pomp zit in ieder geval aan de voorkant rechtsonder het blok, dat was bij de oudere diesels niet zo geloof ik
Dan heb je stuurbekrachtiging; ongeblazen diesels vanaf 1992 met SB hebben zo’n “Xantiapomp”.
Bij mij zit die pomp boven op het blok
ZX1.4i schreef:quote]
huh?
de blokken zijn toch hetzelfde, of heeft een van ons een ouder blok erin hangen, en wie dan?
heb overigens het luchtprobleem nog niet opgelost, auto staat voor 3 weken in friesland en komt dan terug , en word geschorst om hem in de komende maanden weer helemaal in orde te maken.
hij gaat niet weg , rij nu tijdelijk in een golf diesel , maar dat is wel afkicken, dat gebonk en stugge gerij gaat snel vervelen denk , maar ja je moet wat he?
plannen zijn al 100% veranderd
tydens het schoonmaken van de golf kwamen we erachter dat deze zo rot was dat de hele voorruit los zat.
hebben de vorige eigenaar gebeld en hem zalig terruggebracht,en hij gaat deze dus weer voor ons verkopen/exporteren
rij dus weer met mijn b-ixie, heerlijk!!!
liever een plasje olie op straat , dan een voorruit in me gezicht, volgend weekend maar gaan repareren, en ff op de brommert naar het werk
ZX1.4i schreef:karel schreef:reijer schreef:geen idee eigenlijk, mijn hd pomp zit in ieder geval aan de voorkant rechtsonder het blok, dat was bij de oudere diesels niet zo geloof ik
Sohail,
Jij hebt airco. Dan zit de HD-pomp idd vlak onder de brandstotfpomp. Dat past niet bij de BX. “reijer” heeft geen airco en dan zit de HD-pomp tegen het carter waar bij jou de aircopomp zit.
mpostma schreef:Jij hebt airco. Dan zit de HD-pomp idd vlak onder de brandstotfpomp. Dat past niet bij de BX. “reijer” heeft geen airco en dan zit de HD-pomp tegen het carter waar bij jou de aircopomp zit.
Ah op die manier, was ik effe vergeten, je heb het al eens eerder verteld ops:
ach zo, dat verklaard alles dus
reijer schreef:ach zo, dat verklaard alles dus
Kom je ook gezellig naar de meeting volgend weekend, dan werpen we een blik op je BX, misschien dat er dan meer verklaard kan worden
waar en wanneer is dat?
nu al 28 pagina’s leesplezier over die meeting!!