Leuk tafereeltje. Heb 5 jaar geleden in Kenia wel iets soortgelijks gezien. Toen liep er een weg door de bedding van een stromende beek (ong. 15 cm stromend water buiten het regenseizoen). en daar stonden een paar bestuurders hun auto te wassen.
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Thijsvandebles schreef:Getuige de kentekenplaat blijkt het hier om een uiterst zeldzame AX te gaan. In ieder geval een uitvoering die wij in de BeNeLux niet kennen…
Het betreft hier een AX Break…
See, buy, fly C5 V6
Ja, en ik heet henk!
Dat lijkt me toch echt een BX…
ben ik nou kippig of hoe zit dat..
ik denk dat de auto is gestolen en naar afrika is gegaan met de orginele kenteken plaat
niet zo negatief hè? vaak worden auto’s ook daar heen gereden (avontuur) en verkocht (om de reiskosten te drukken). die krijgen dan heus niet meteen een nieuw nummerbord.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
maar nog steeds staat het duitse nummerbord op naam van de bestuurder en moet de bestuurder het ook weer op zijn nieuwe auto schroeven..
Enne, een BX verkopen om de reiskosten te drukken?? Heel verstandig!
Ik heb de oplossing….. foto shoppen? of de foto is niet in Kameroen genomen maar in de oevers van de rijn. Kan ook natuurlijk!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
ga onze illusie nou niet verzieken
voge schreef:ga onze illusie nou niet verzieken
Sorry…. ops:
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ik kom regelmatig in Afrika, (Gambia) en zie ook regelmatig auto’s staan met nog steeds de Duitse kentekenplaten er op hoor… (vaak als ze net van de boot af komen en in de haven staan)
Wij lopen regelmatig door de haven heen, omdat je daar mooi BX-en kan spotten Dat zijn haast de enige Citroëns die daar rondrijden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Ik kom regelmatig in Afrika, (Gambia) en zie ook regelmatig auto’s staan met nog steeds de Duitse kentekenplaten er op hoor… (vaak als ze net van de boot af komen en in de haven staan)
Wij lopen regelmatig door de haven heen, omdat je daar mooi BX-en kan spotten Dat zijn haast de enige Citroëns die daar rondrijden.
Worden die geexporteerd naar die landen? Net als dat hier alle oudjes naar Polen toe gaan.
Ze worden vaak door de ‘blanken’ geëxporteerd, omdat die heel goed door hebben dat je met dat veersysteem veel kan in afrika. (zolang het nog werkt dan…)
Deze kwamen we bijvoorbeeld in de voorjaarsvakantie tegen. Hij kwam uit nederland, er zat een sticker van LeGarage achterop.
En ook de type 1 kom je heel af en toe nog tegen:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
als ie daarnaartoe is gereden is het een niet kapitalistiese dappere duitser :photo en bevestigt het weer de superioriteit van de bx!
zal ook de hoogste stand hier en daar nuttig hebben kunnen gebruiken….
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’