Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
14 inch ongedeelde Delta Mics waren gewoon verkrijgbaar. Weet in NL nog wel een set te koop.
Citroen!
Citroensmgz schreef:Robin:
Ik heb ze vroeger wel eens aangeboden gekregen van een DS, in 14 Inch, ongedeeld, en daarom niet gedaan. (Ik dacht dat de gedeelde 15 inch zijn, en de ongedeelde 14 inch, maar weer wat geleerd).
Ind e advertentie staat dat hij er 195-14 Bridgestone B300’s op heeft liggen, gezien de details die hij geeft lijkt het me iemand die weet waarover hij het heeft.
Groet,
Gelukkig ben ik al voorzien. Maar wat ik wel er fijn vind, is dat ik nu wel het idee heb, dat Delta Mics ‘van binnen’ wat donkerder grijs horen te zijn. Ben er nog niet van overtuigd, dat de mijne ook zo worden….
DriverD schreef:14 inch ongedeelde Delta Mics waren gewoon verkrijgbaar. Weet in NL nog wel een set te koop.
Klopt mijn vermoeden ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welk vermoeden?
Citroen!
Dat ze origineel op de ‘ster’ donkerder grijs zijn en op de velgring licht grijs.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nieuw heb ik ze nooit gezien, dus dat kan ik ontkennen noch bevestigen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-02-2010
- SM 2.7 carb airco
- SM 2.7 carb airco USA aut
- SM 2.7 carb
Kunnen we weer terug naar de oorspronkelijke discussie over de Roues Résines velgen.
Grote verhalen maar ik zie geen resultaten.
Wie heeft voor mij een wiel te leen, mag ook beschadigd of gebroken zijn,, voor de vormgeving.
Ik heb het wiel nodig om het wiel precies te kunnen tekenen.
Reproductie uitsluitend uitvoeren in 15 inch
Dit hoort bij de sm alsmede alleen XWX michelin 195/70/15 of 205/70/15
Een sm zonder XWX is als een renpaard zonder hoeven .
UK schreef:Grote verhalen maar ik zie geen resultaten.
Nou, dit schept verwachtingen !
Zoals hier en daar vermeld op het forum, heb ik eerst het probleem van de CX-deurpanelen opgepakt. Voor de rest heb ik nog wat dingetjes lopen voor de CX-club. Ik heb ook nog een SM op de weg te krijgen. Ik ben gestopt met het leggen van contact tussen Andrew Brodie en een bedrijf dat in kunstoffen doet. En oh ja, ik moet ook nog werken en tijd aan mijn meisje besteden. Nu de deurpanelen de goede richting op gaan, was het de bedoeling deze draad weer op te pakken. Peebee even met je telefoonnummer en dan wisselen we informatie uit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tja, gestopt, kan je dit dan ook even op het forum van de Franse SM club gaan vertellen??
daar zitten ze nog vol spanning te wachten hier op!!
In Reims lagen er 6, ...
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Prijs ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
UK schreef:Kunnen we weer terug naar de oorspronkelijke discussie over de Roues Résines velgen.
Grote verhalen maar ik zie geen resultaten.
Wie heeft voor mij een wiel te leen, mag ook beschadigd of gebroken zijn,, voor de vormgeving.
Ik heb het wiel nodig om het wiel precies te kunnen tekenen.Reproductie uitsluitend uitvoeren in 15 inch
Dit hoort bij de sm alsmede alleen XWX michelin 195/70/15 of 205/70/15Een sm zonder XWX is als een renpaard zonder hoeven .
XWX banden zijn goed maar de pirelli’s liggen zeker zo baanvast vooral in de regen…
zoals ik al zei miss kan fraleux in frankrijk wel helpen hij is oud-ingenieur, en heeft contacten binnen citroën en michelin…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
UK schreef:Grote verhalen maar ik zie geen resultaten.
...... Peebee ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
UK schreef:
Grote verhalen maar ik zie geen resultaten.
Ik geloof dat je voor het gemak vergeet dat de actie van Robin uit liefhebberij gedaan word en dat hij dit dus naast zijn andere dagelijkse beslommeringen zal moeten regelen. Een beetje meer respect voor zijn inzet zou geen kwaad kunnen
Reproductie uitsluitend uitvoeren in 15 inch
Dit hoort bij de sm alsmede alleen XWX michelin 195/70/15 of 205/70/15
Gemiste kans. Er zijn in 16 inch inmiddels veel en veel betere banden te koop dan de Xwx’en die eind jaren 60 ontwiukkeld werden. Daarbij is de vraag, internationaal gezien, ook meer op 16 inch gericht dan op 15 inch.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank je. Maar Robin kan wel wat hebben hoor, zolang het niet gaat over slechte dingen doen met honden. En ik lees ook een aanbod om te gaan tekenen. Dus laat ik van de post alleen het aanbod maar vasthouden !
Sir Brodie vind overigens 16 inch helemaal niks en zal daar geen inspanning voor doen. Nou wil ik best geloven, dat er zowel vraag naar 15 als 16 inch zal zijn. Dus wie weet doen we het in 15 inch en daarna nog ‘ns dunnetjes over !? Andrew had er wel een gedachte bij. De rij-eigenschappen worden anders. In 16 inch wordt het comfort minder en volgens Andrew was daar de SM nou juist op gebouwd. De kosten zitten in de mallen, maar daarna valt het mee. Het makkelijkst is iedereen aan boord te houden…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-02-2010
- SM 2.7 carb airco
- SM 2.7 carb airco USA aut
- SM 2.7 carb
Nogmaals even over de discusie 15 of 16 inch en xwx .
Brodie heeft gelijk. 15 of niets !!!!
De hele SM is ontwikkeld in de laat 60’s
Als je een nog betere rijeigenschap wilt, rij je geen auto uit 1970.
Koop dan een moderne auto. deze hebben allemaal betere rijeigenschappen als de SM.
De XWX hoort bij de SM.
Ik zie op een mile afstand . “kijk daar komt een SM aan , jammer dat er geen originele banden op zitten”
Een SM hoort origineel, originele banden, originele bekleding . geen stripjes , stripping enz.
Dat is de beauty van een auto die perfect is.
Customizing is prima en doe ik ook maar dan met amerikaanse autos ( of met zo’n Honda , afschuwlijk lelijk maar ik vind het wel leuk zoals die jongens met hun auto bezig zijn)
Ik rij nog steeds met originele SM met ook originele kettingspanner en holle kleppen. Nooit een ( sm) motor stuk gereden en dat al meer dan 30 jaar ( in citroen SM).
PS alle respect voor Robin en zijn inzet en bezigheden met de SM en het forum.