BunnY schreef:Dan ook aan het voorraadvat bezig geweest om te kijken waar ik verliezen heb. Verlies heb ik dus aan de remmen (druppelt lichtjes, en toen ik begon te remmen stroomde het eruit). En ook nog een serieuze retour van de hogedrukregelaar (een dikke leiding die met een slangenklem vast zat…).
Verlies aan je remmen? Waar dan precies? Bij de klauw? Of gewoon een retourstroom terug naar je vat?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Als de bufferbol op druk is zal de drukregelaar het volledige debiet van de HD pomp terug naar het voorraadvat laten lopen
Dus dat je bij die slang veel olie ziet is normaal.
Maar , het zou op moeten houden als je een grootverbruiker bv de stuurbekrachtiging , gebruikt.
Je kunt de slang verlengen zodat hij in het vat hangt , als nu een tweede persoon aan het stuur draait zou de stroom op moeten houden.
Gebeurt dat niet dan is de druk regelaar smerig , en dat verklaart ook het pulsen in de stuurbekrachtiging.
Dan het lek , dat lijkt op een lekke keerring…..
Ik heb een poos geleden een how-to geschreven , ik hoop dat je die terug kunt vinden met de zoekfunctie
De reparatie is goed te doen , reken op een uur of drie werk.
De keerring is wel een probleem om aan te komen geloof ik , het is geen standaard maat dus op naar de dealer en hopen dat die hem kan leveren.
Mocht dat niet lukken dan kan ik er wel een opsturen
PrutsyLJ schreef:BunnY schreef:Dan ook aan het voorraadvat bezig geweest om te kijken waar ik verliezen heb. Verlies heb ik dus aan de remmen (druppelt lichtjes, en toen ik begon te remmen stroomde het eruit). En ook nog een serieuze retour van de hogedrukregelaar (een dikke leiding die met een slangenklem vast zat…).
Verlies aan je remmen? Waar dan precies? Bij de klauw? Of gewoon een retourstroom terug naar je vat?
Retourstroom naar het vat dus.
@Nanko: dat lek aan het stuurhuis of dat lek aan de HD-regelaar?
De HD regelaar.
Deze exersities heb ik zelf nog nooit uigevoerd.
Kan je dus niet zeggen wat normale hoeveelheden zijn
Nog niet , want onze beide BXen hebben problemen met
de olie huishouding , binnenkort moet daar echt wat
aan gedaan worden
BunnY schreef:En dan zeggen dat heel die voormiddag begon met het ‘uit de koffer halen van de dopsleutels’ om mijn klokkenspel open te maken
Vrij geciteerd uit NRC:
“Het door veel lezers genoemde klokkenspel en klok-en-hamerspel is niet specifiek genoeg, want dat gaat over ‘t hele zakie, het complete slagwerk of instrumentarium van de man.”
Ver van weg blijven met je doppenset iig, of dat moet het koosnaampje van je vriend(in) zijn?
Sorry, ben een tikkie melig. Ze houdt je wel bezig, hè Pieter? Dat je je druiper maar snel tot de orde kunt roepen!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hehheh, ik vond het net teveel voor de hand liggen…. inkoppertje! Je hebt toch niet teveel gedronken he? Vanwege die meligheid….. Gelukkig had ‘ie een druipert, anders lag zijn klokkenspel nu mooi open…..
(Sorry Bunny, het is laat… soms worden mensen dan een beetje melig. Ik lag in elk geval dubbel!)
Die grap ligt uiteraard voor het grijpen. En is thuis ook al enorm veel keer gemaakt… maar is zo’n fijne, en toch correcte, benaming voor het ding
En hij houdt me inderdaad bezig… maar zolang ik er ‘s nachts niet té lang van wakker lig mag hij dat . Alhoewel ik zondag toch even een momentje had dat ik dacht ‘waar ben ik mee bezig… en hoe lang kan ik nog dweilen met de kraan open’ . Maar toen zag ik dat mijn laatste herstelling aan de stuurhuishoes tóch had gehouden was er weer moed .
En héy, hoeveel 21-jarigen kunnen zeggen dat ze remblokken kunnen vervangen?
Ok,vandaag weer even aan de BX gewerkt. Gisterenavond heb ik hem nog voor de deur gezet omdat er plaats was, en tot mijn vreugd lag er NIETS onder de auto.
Na een testritje rook ik niets bij de remmen dus ik durf voorzichtig te concluderen dat de remmen het nog steeds doen, een langere rit zal uitsluiten of de remmen nog aanlopen of niet.
Dan nog even de stuurhuishoes nog eens vast gezet… Uiteindelijk heb ik het zo gedaan: eerst een slangenklem afvijlen zodat deze smaller worden, dan een tie-rap op maat geknipt en die (lus dus) onder de slangenklem gestoken, dan de slangenklem aandraaien en voila. De tie-rap zorgt ervoor dat de hoes vast zit en toch snijdt er niets in. Na een testrit zal ik eens kijken of deze manier werkt of niet
Dan heb ik ook nog geprobeerd de snaar van de HD-pomp strakker te zetten maar deze stond al op het strakst… Vrees dus dat dit niets uitgehaald zal hebben.
Nog even de test gedaan met de retourleiding van de HDpomp los te maken en aan het stuur te draaien, en het debiet verminderd maar de stroom stopt dus niet… het is meer een ‘guts… minder.. guts… minder’ enzovoort.
En tenslotte binnen nog even met het klokkenspel bezig geweest. Na wat rommelen en kl*ten met dat ding ontdekt hoe simpel de km-teller los komt ::) . Kortom die ligt nu uit elkaar om de km-stand goed te zetten. Moet nog wel een dag tijd hebben en de nodige moed om het in te bouwen (dus de teller staat staat nog niet goed).
Kortom, veel bezig geweest met de BX maar eigenlijk maar weinig gedaan ::) . Maar een testrit zal uitwijzen of het geholpen heeft. Later dus meer
Om af te sluiten nog de windgeleiders weer in de voorramen geplaatst. Dus nog een wasbeurt en ik ben klaar om de zomer tegemoet te gaan
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik weet zo snel even niet of het al was genoemd (vast wel), maar is het niet makkelijker om je snelheidsmeter uit je oude instrumentenpaneel gewoon over te zetten in je “nieuwe” klokkenspel?
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Een keer of drie, ongeveer…
Dat was mijn laatste reddingsmiddel. Maar degene die ik nu heb die heeft nog een werkende dagteller én zwabbert misschien niet
Dus wou ik het maar eerst eens proberen op deze manier, en die is gelukt . Was trouwens wel verhelderend hoor En op deze manier kan ik nog steeds terug naar mijn oude klokkenspel als ik het niet geïnstalleerd en aangesloten krijg (heb graag nog een stok achter de deur )
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Je hoeft alleen maar de tellerrol los te halen en over te zetten. Een kind kan de was doen, echt.
Maar nu dat de mijne los is kan ik hem even goed even verdraaien.
En nogmaals, mijn grote schrik bij élke herstelling is dat ik het geheel kapot maak en daardoor niet meer kan buitenkomen met de auto. Dus als het wat langer duurt maar ik wél de zekerheid heb dat ik niets verkeerd kan doen, dan doe ik het zo
En ik wist tot zaterdagavond zelfs nog niet dat het zo simpel was. Ben namelijk een uur aan het rommelen geweest voor ik door had dat je het km-deel er gewoon ‘kan uitduwen’ ::) . (en papa met zijn hulp een stukje gebroken heeft… dus was al blij dat ik niet aan MIJN dash aan het frutselen was ).
Bijkomend probleem is dat ik altijd schrik heb om ergens aan te beginnen (zelfde met mijn remmen, LHM verversen, ATF verversen, starter vervangen enzovoort). Maar dankzij dit forum durf ik het wel elke keer aan (even het forum vlijen )
Even een praktisch vraagje. Past dit op mijn BX?
Dus in combinatie met de veel voorkomende spoiler… Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ik denk wel dat het past. Ik denk ook dat het vreselijk zal staan. Maar het is jouw auto, natuurlijk