Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
M’thijs schreef:Ben een blij man met mijn XM!
Snap ik, met zo’n heerlijke Break
(relativerend: al is het maar een auto, er zijn natuurlijk belangrijker zaken in het leven, zoals mijn lieve vriendinnetje)
Dat moet je niet tegen ons zeggen, maar tegen je vriendinnetje
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Super hoor geniet ervan! Ik was ook bijna naar de break gaan kijken toen ie te koop stond
Ik geniet er volop van! Zodanig zelfs, dat ik mijn goeie ouwe Xantia Break van de hand ga doen. Zie hier op het forum en op marktplaats. Dus mocht iemand interesse hebben…. de auto is prima, rijdt heerlijk en ziet er best goed uit. Kost weinig en op G3.
Enige minpuntjes zijn her en der wat kleine krasjes/plekjes, de achterbumper is licht beschadigd maar zelf vond ik dat nooit storend, in ieder geval niet de moeite van het vervangen waard. En de achterruitenwisser doet het soms wel, soms niet. Maar ook dat is niet echt een groot ding, waarschijnlijk een slecht contact ofzo. Oh ja, met de vorst hadden de gasveren van de achterklep weinig druk, waardoor de klep niet goed omhoog blijft staan. Maar met warmer weer doen ze het weer wel… Tja, misschien eens vervangen… Het zijn eigenlijk maar kleine dingetjes. Belangrijker vond ik altijd dat de auto technisch goed is, veilig en betrouwbaar. En dat alles werkt en comfortabel is. En dat is het allemaal.
Dit zijn alle minpunten aan de auto, maar de pluspunten lijken mij groter. Vrijwel alle slijtage onderdelen zijn de afgelopen 2 jaar door mijzelf en door de vorige eigenaar aangepakt (remmen-uitlaat-accu-banden-veersysteem-wiellagers-onderhoudsbeurten, in totaal heb ik facturen ter waarde van meer dan 2200 euro!) en ik was eigenlijk helemaal niet van plan om de auto te verkopen (zie maar eens zoveel auto voor zo weinig geld te vinden, plus lage vaste kosten), maar ik liep onverwachts tegen een mijn mooie XM Break aan en die doet mijn hart net iets sneller kloppen… Vandaar.
ZO, DAT WAS MIJN PROMOTIE PRAATJE, NU WEER ONTOPIC OVER MIJN XM!!!
Leuk dat je er zo blij mee bent
Zo heb ik een V6 break gekocht voor de sloop, maar eigenlijk loopt ie zo verrekte lekker dat ik sterk overweeg om hem op te lappen
Lekkere wagens he
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ja, het zijn echt prachtbakken. Leuke anecdote: gisteren hadden we een etentje met enkele onbekenden, ik bood aan te boppen (Goh, wat erg in je nieuwe XM Break!). Eén van de mensen was een oudere dame. Aan het eind van de avond vroegen we hoe ze het had gevonden: “nou, het eten was heerlijk, maar het ritje in die prachtige limousine maakte op mij het meeste indruk!”
Da’s toch geweldig!
Heb vandaag een nieuwe mattenset van matten-online binnengekregen, prachtige kwaliteit velours, maar het plenst, dus morgen maar erin doen, zal prachtig staan denk ik.
Zo, inmiddels tig km verder en het verbruik uitgerekend: op snelweg bij rustig rijden (max. 120) rijdt ie 1:9.
Bij gemengd rijden 1:8 en bij flink doorrijden en veel stad reed ik 1:7,3
Al met al niet slecht toch? Dit zijn waarden op LPG, lijtk mij niet verkeerd voor een turbo aut.
Ben benieuwd wat het verschil uitmaakt met zomerbanden, die gaan er van de week weer onder.
Groeten!
Lpg, Automaat,break, tct mwa, prima waardes denk ik toch
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Zo, zomerbanden liggen erom, wat een verschil zeg!! Rijdt echt stukken fijner zo! En ziet er mooi uit met de Etoille velgen!
Maar ik heb ook een vraagje: ik heb flashlube klepsmering, is destijds samen met lpg ingebouwd. Nu lekt het flesje/slangetje ergens. Eerst dacht ik dat het lhm was, maar blijkt die dunne flashlube olie te zijn. Kun je ergens een nieuw systeempje kopen en plug and play aansluiten?
Iemand ervaringen mee misschien?
Alvast dank. Intussen zweef ik verder!
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 12-07-2009
- Xsara Picasso 2.0 HDI
Mooie auto, maar hoe kan het ook anders, het is een Citroën! Tilburg las ik ergens? Dan zal ik hier eens wat beter opletten, misschien kom ik je “limo” wel tegen.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
M’thijs schreef:
1. Kun je de startblokkering (code) uitzetten, dat je noit meer die code hoeft in te toetsen?
Groeten!
Van Harte Gefeliciteerd met je XM Break tct,mooie grote wagens zijn het!
Je kan ook de code omzeilen door de startblokkering zo in te stellen dat vóór het starten de AB:2x in te drukken en je kan starten,zie manual v/d wagen.(staat beschreven hoe te handelen)Bij mij werkt het ook zo,bij gebrek aan een code.We zien je foto’s wel binnenkort denk ik.
Groetjes,
Reggy.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Hoi,
code is al uitgezet. Starten, bij draaiende motor kabel van toetsenbord loshalen en klaar.
Ja, het is echt een fijne auto! Enige nadeel is €110,- /maand aan belasting….
Heb hier al foto’s gepost, zal anders wel weer ns nieuwe maken, nu de auto is gepoetst!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
OK,doch op deze manier is je wagen NIET meer beveiligd!Sommige verzekeringen eisen minimaal een klasse1 beveiliging:startblokkering!Het zou erg jammer zijn als een “liefhebber"je auto meeneemt…........?Grt.Reggy.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik wil niet vervelend doen hoor, maar volgens mij is niemand geïnteresseerd in een XM. Als je ziet tegen welke bodemprijzen XM’s verkocht worden, hoef je echt niet bang te zijn dat die gejat wordt. Het enige dat gejat wordt is iets dat erin ligt zoals een navigatiesysteem.
Volg je hart, gebruik je hoofd.