10 van de 20
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Saxo 1.5 D gekocht / verkocht
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 24 september 2005 01:57 PM
  [ # 136 ]

Over die stuurbekrachtiging van de Saxo….die werkt niet zo licht als die van een Xantia (of mijn laatste ZX 1.9 D)....beetje te vergelijken met die van een oudere BX, maar het werkt wel hoor. Wink

Misschien is dat te stellen of zo, omdat het een electr. st.bekr. is ??

En v.w.b. die Saxo stoel….tsja, ik weet niet hoe een *standaard* stoel zit van een Saxo…..dit is de enige waar ik mee heb proefgereden, wel met die P-106’jes, die stoelen zaten ronduit slecht en zoals gezegd maakten die ook veel meer herrie tijdens het rijden….anders was het misschien wel een P-106 geworden.

Ik kan dus rustig naar de radio luisteren met 120 a 130 km p/u…..het Saxomotortje zoemt dan lekker….en dat was iets waar ik wel bang voor was, dat ik dus moe zou worden van (o.a.) de motorherrie !

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 24 september 2005 02:09 PM
  [ # 137 ]

Toch fijn dat de saxo goed bevalt. En een keurig verbruik, ik moet het zeggen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373

Gepost: 24 september 2005 02:16 PM
  [ # 138 ]

Ja klinkt goed! k moet zeggen dat ik iedere dag kijk of ie te koop staat…. je houdt het wel uit he?!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 september 2005 02:22 PM
  [ # 139 ]
BXsport1986 schreef:

Ja klinkt goed! k moet zeggen dat ik iedere dag kijk of ie te koop staat….

Jij ook al?  Wink
In december moet de AX van mijn vrouw weer voor de APK e.d….....

Jeroen

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 24 september 2005 02:57 PM
  [ # 140 ]

Jullie zijn echt erg Wink  Nu al azen op de nieuwe Sax van Bram! Ga jullie schamen! Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373

Gepost: 24 september 2005 03:39 PM
  [ # 141 ]
TinusTussengas schreef:

Jullie zijn echt erg Wink  Nu al azen op de nieuwe Sax van Bram! Ga jullie schamen! Wink

Oh nee hoor. Ik aas er zeker niet op… kijk op MP om te zien of Bram er alweer vanaf wil! Er loopt een weddenschap he…..

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 24 september 2005 04:41 PM
  [ # 142 ]

Ohh okay.. sorry misvating mijnerzijds. Hierbij neem ik mijn onjuiste aantijging jegens jou persoon met rasse schreden terug Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 24 september 2005 08:13 PM
  [ # 143 ]

Heren ...graag ONtopic blijven in dit draadje. Cool

Andere verhalen gaarne in het andere draadje over die weddenschap. Wink

Haalde er net een luchtfilter uit…...ik klopte er een complete woestijn uit Shocked (plus blaadjes e.d.)....dus meteen een nieuwe ingedaan zodat ie weer lekker kan ademen.
Je kunt wel zien dat de vorige eigenaar er het laatste jaar geen klein onderhoud aan heeft gepleegd….zoals filtertjes en zo. Rolling Eyes
Wel de distributiesnaar gelukkig, daar kan ik nog 80.000 km mee vooruit.

Komende week ook maar effe het brandstoffilter (laten!) vernieuwen.
Die zit zo te zien op een wat minder toegankelijke plek…t.o.v. de Xantia en/of BX diesel.

Overigens heb ik er alweer 2500 km opzitten…..ik begin steeds meer te wennen aan dit karretje…...natuurlijk mis je de HP-vering (zowiezo bij elke andere auto)... maar op de snelweg heeft hij beslist geen slechte vering, want hij veert lekker *door* als je over een richel rijdt ...geen klap onder in je rug i.i.g.  Exclamation
(zoals bij andere merken auto’s…)

Maar daar was ik al achter gekomen toen ik er een uitgebreide proefrit mee maakte in Friesland. Cool

Wie weet waar het z.g. Pollenfilter zit voor de Airco, want die zal ook wel aan vernieuwing toe zijn ??
Er zit een instructieboekje bij, maar daar staat de dieselversie NIET in ! Confused
Dus als iemand een instructieboekje voor me weet waar de diesel (en airco) in beschreven staat, houd ik me aanbevolen. Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 24 september 2005 08:28 PM
  [ # 144 ]
Bram schreef:

Heren ...graag ONtopic blijven in dit draadje. Cool

Andere verhalen gaarne in het andere draadje over die weddenschap. Wink

Haalde er net een luchtfilter uit…...ik klopte er een complete woestijn uit Shocked (plus blaadjes e.d.)....dus meteen een nieuwe ingedaan zodat ie weer lekker kan ademen.
Je kunt wel zien dat de vorige eigenaar er het laatste jaar geen klein onderhoud aan heeft gepleegd….zoals filtertjes en zo. Rolling Eyes
Wel de distributiesnaar gelukkig, daar kan ik nog 80.000 km mee vooruit.

Komende week ook maar effe het brandstoffilter (laten!) vernieuwen.
Die zit zo te zien op een wat minder toegankelijke plek…t.o.v. de Xantia en/of BX diesel.

Overigens heb ik er alweer 2500 km opzitten…..ik begin steeds meer te wennen aan dit karretje…...natuurlijk mis je de HP-vering (zowiezo bij elke andere auto)... maar op de snelweg heeft hij beslist geen slechte vering, want hij veert lekker *door* als je over een richel rijdt ...geen klap onder in je rug i.i.g.  Exclamation
(zoals bij andere merken auto’s…)

Maar daar was ik al achter gekomen toen ik er een uitgebreide proefrit mee maakte in Friesland. Cool

Wie weet waar het z.g. Pollenfilter zit voor de Airco, want die zal ook wel aan vernieuwing toe zijn ??
Er zit een instructieboekje bij, maar daar staat de dieselversie NIET in ! Confused
Dus als iemand een instructieboekje voor me weet waar de diesel (en airco) in beschreven staat, houd ik me aanbevolen. Wink

pollenfilter zit toch ergens in het interieur? dan kan je de handeling vd benzineversie ook gebruiken. Maar weet het niet zeker hoor!

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 24 september 2005 09:54 PM
  [ # 145 ]

Bij de xantia zit ie onder het dashboardkastje, mogelijk dat ie bij de saxo daar ook zit? Het moet wel op een bereikbare plek zitten aangezien die dingen geregeld vervangen moeten worden. Onze sax heeft geen airco dus verder geen idee.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 september 2005 11:24 PM
  [ # 146 ]
Bram schreef:

Over die stuurbekrachtiging van de Saxo….die werkt niet zo licht als die van een Xantia (of mijn laatste ZX 1.9 D)....beetje te vergelijken met die van een oudere BX, maar het werkt wel hoor. Wink

Vreemd, elektrische st.bekr. is over het algemeen een stuk lichter, kijk maar naar de C3
De Saxo die ik had stuurde erg licht, ik heb toen niet echt gekeken of het elektrische st.bekr. was Confused

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 september 2005 11:26 PM
  [ # 147 ]
ZX1.4i schreef:
Bram schreef:

Vreemd, elektrische st.bekr. is over het algemeen een stuk lichter, kijk maar naar de C3
De Saxo die ik had stuurde erg licht, ik heb toen niet echt gekeken of het elektrische st.bekr. was Confused

ja ik moet ook zeggen dat de Saxo 1 van de lichtst sturende auto’s is waar ik in gereden heb Smile

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 september 2005 11:27 PM
  [ # 148 ]

over het instrutie boekje vraag eens bij je dealer of ze je kunnen helpen met de gegevens of citroen nederland

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 september 2005 11:28 PM
  [ # 149 ]

Ik zal eens in de vraagbaak kijken of er niet ergens een potje st.bekr. olie verstopt zit, verversen van die zooi kan een hoop schelen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 september 2005 11:30 PM
  [ # 150 ]
citroenc2 schreef:

over het instrutie boekje vraag eens bij je dealer of ze je kunnen helpen met de gegevens of citroen nederland

emailtje via de website www.citroen.nl en even vragen om een boekje.
dan krijg je er zo 1 toegestuurd Smile

ik heb er ook 1 gekregen voor me Xsara Smile
voor de nieuwere types is het zelfs te downloaden, maar denk voor de Saxo nog niet.
dus even vragen

Profiel  

10 van de 20
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook