Over die stuurbekrachtiging van de Saxo….die werkt niet zo licht als die van een Xantia (of mijn laatste ZX 1.9 D)....beetje te vergelijken met die van een oudere BX, maar het werkt wel hoor.
Misschien is dat te stellen of zo, omdat het een electr. st.bekr. is ??
En v.w.b. die Saxo stoel….tsja, ik weet niet hoe een *standaard* stoel zit van een Saxo…..dit is de enige waar ik mee heb proefgereden, wel met die P-106’jes, die stoelen zaten ronduit slecht en zoals gezegd maakten die ook veel meer herrie tijdens het rijden….anders was het misschien wel een P-106 geworden.
Ik kan dus rustig naar de radio luisteren met 120 a 130 km p/u…..het Saxomotortje zoemt dan lekker….en dat was iets waar ik wel bang voor was, dat ik dus moe zou worden van (o.a.) de motorherrie !
Toch fijn dat de saxo goed bevalt. En een keurig verbruik, ik moet het zeggen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ja klinkt goed! k moet zeggen dat ik iedere dag kijk of ie te koop staat…. je houdt het wel uit he?!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
BXsport1986 schreef:Ja klinkt goed! k moet zeggen dat ik iedere dag kijk of ie te koop staat….
Jij ook al?
In december moet de AX van mijn vrouw weer voor de APK e.d….....
Jeroen
Jullie zijn echt erg Nu al azen op de nieuwe Sax van Bram! Ga jullie schamen!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:Jullie zijn echt erg Nu al azen op de nieuwe Sax van Bram! Ga jullie schamen!
Oh nee hoor. Ik aas er zeker niet op… kijk op MP om te zien of Bram er alweer vanaf wil! Er loopt een weddenschap he…..
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ohh okay.. sorry misvating mijnerzijds. Hierbij neem ik mijn onjuiste aantijging jegens jou persoon met rasse schreden terug
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Heren ...graag ONtopic blijven in dit draadje.
Andere verhalen gaarne in het andere draadje over die weddenschap.
Haalde er net een luchtfilter uit…...ik klopte er een complete woestijn uit (plus blaadjes e.d.)....dus meteen een nieuwe ingedaan zodat ie weer lekker kan ademen.
Je kunt wel zien dat de vorige eigenaar er het laatste jaar geen klein onderhoud aan heeft gepleegd….zoals filtertjes en zo.
Wel de distributiesnaar gelukkig, daar kan ik nog 80.000 km mee vooruit.
Komende week ook maar effe het brandstoffilter (laten!) vernieuwen.
Die zit zo te zien op een wat minder toegankelijke plek…t.o.v. de Xantia en/of BX diesel.
Overigens heb ik er alweer 2500 km opzitten…..ik begin steeds meer te wennen aan dit karretje…...natuurlijk mis je de HP-vering (zowiezo bij elke andere auto)... maar op de snelweg heeft hij beslist geen slechte vering, want hij veert lekker *door* als je over een richel rijdt ...geen klap onder in je rug i.i.g.
(zoals bij andere merken auto’s…)
Maar daar was ik al achter gekomen toen ik er een uitgebreide proefrit mee maakte in Friesland.
Wie weet waar het z.g. Pollenfilter zit voor de Airco, want die zal ook wel aan vernieuwing toe zijn ??
Er zit een instructieboekje bij, maar daar staat de dieselversie NIET in !
Dus als iemand een instructieboekje voor me weet waar de diesel (en airco) in beschreven staat, houd ik me aanbevolen.
Bram schreef:Heren ...graag ONtopic blijven in dit draadje.
Andere verhalen gaarne in het andere draadje over die weddenschap.
Haalde er net een luchtfilter uit…...ik klopte er een complete woestijn uit (plus blaadjes e.d.)....dus meteen een nieuwe ingedaan zodat ie weer lekker kan ademen.
Je kunt wel zien dat de vorige eigenaar er het laatste jaar geen klein onderhoud aan heeft gepleegd….zoals filtertjes en zo.
Wel de distributiesnaar gelukkig, daar kan ik nog 80.000 km mee vooruit.
Komende week ook maar effe het brandstoffilter (laten!) vernieuwen.
Die zit zo te zien op een wat minder toegankelijke plek…t.o.v. de Xantia en/of BX diesel.Overigens heb ik er alweer 2500 km opzitten…..ik begin steeds meer te wennen aan dit karretje…...natuurlijk mis je de HP-vering (zowiezo bij elke andere auto)... maar op de snelweg heeft hij beslist geen slechte vering, want hij veert lekker *door* als je over een richel rijdt ...geen klap onder in je rug i.i.g.
(zoals bij andere merken auto’s…)Maar daar was ik al achter gekomen toen ik er een uitgebreide proefrit mee maakte in Friesland.
Wie weet waar het z.g. Pollenfilter zit voor de Airco, want die zal ook wel aan vernieuwing toe zijn ??
Er zit een instructieboekje bij, maar daar staat de dieselversie NIET in !
Dus als iemand een instructieboekje voor me weet waar de diesel (en airco) in beschreven staat, houd ik me aanbevolen.
pollenfilter zit toch ergens in het interieur? dan kan je de handeling vd benzineversie ook gebruiken. Maar weet het niet zeker hoor!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bij de xantia zit ie onder het dashboardkastje, mogelijk dat ie bij de saxo daar ook zit? Het moet wel op een bereikbare plek zitten aangezien die dingen geregeld vervangen moeten worden. Onze sax heeft geen airco dus verder geen idee.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Bram schreef:Over die stuurbekrachtiging van de Saxo….die werkt niet zo licht als die van een Xantia (of mijn laatste ZX 1.9 D)....beetje te vergelijken met die van een oudere BX, maar het werkt wel hoor.
Misschien is dat te stellen of zo, omdat het een electr. st.bekr. is ??
Vreemd, elektrische st.bekr. is over het algemeen een stuk lichter, kijk maar naar de C3
De Saxo die ik had stuurde erg licht, ik heb toen niet echt gekeken of het elektrische st.bekr. was
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:Bram schreef:Over die stuurbekrachtiging van de Saxo….die werkt niet zo licht als die van een Xantia (of mijn laatste ZX 1.9 D)....beetje te vergelijken met die van een oudere BX, maar het werkt wel hoor.
Misschien is dat te stellen of zo, omdat het een electr. st.bekr. is ??
Vreemd, elektrische st.bekr. is over het algemeen een stuk lichter, kijk maar naar de C3
De Saxo die ik had stuurde erg licht, ik heb toen niet echt gekeken of het elektrische st.bekr. was
ja ik moet ook zeggen dat de Saxo 1 van de lichtst sturende auto’s is waar ik in gereden heb
over het instrutie boekje vraag eens bij je dealer of ze je kunnen helpen met de gegevens of citroen nederland
Ik zal eens in de vraagbaak kijken of er niet ergens een potje st.bekr. olie verstopt zit, verversen van die zooi kan een hoop schelen.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenc2 schreef:over het instrutie boekje vraag eens bij je dealer of ze je kunnen helpen met de gegevens of citroen nederland
emailtje via de website www.citroen.nl en even vragen om een boekje.
dan krijg je er zo 1 toegestuurd
ik heb er ook 1 gekregen voor me Xsara
voor de nieuwere types is het zelfs te downloaden, maar denk voor de Saxo nog niet.
dus even vragen