Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mulder schreef:
Verdomme ik word kaal…
kweenie waarom, maar om één of andere reden had ik Schimanski verwacht…
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik normaal niet zo’n break fan ben.
Maar zo’n Gris Perlé serie 2 met TRXen is toch wel een leuke car
Zeker als er nog een airco op zit is het toch wel een praktische auto met veel ruimte.
Veel plezier ermee!
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 6484
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
par eXeMple! schreef:Mulder schreef:
Verdomme ik word kaal…
Die is anders ook al ver over de 70…
@Arjan Verkade: tsja, die airco is dus kapot. Maar wel één van de redenen om haar te kopen. Dus die wordt gerepareerd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- CX 25 GTi Turbo 2
Een kapotte arico is denk ik goedkoper te fixen dan er 1 inbouwen.
Al het spul in het dash zit er al in, dat scheelt een paar uur inbouw werk gezien het dash eruit moet…
na even overleg met Mulder wil ik ook nog wel iets toevoegen over ons reisje.
Monsieur bleek namelijk een Beunhaas van het betere soort (en getuige het feit dat wij met de Evasion van Mulder in ca. 10 uur zonder enig probleem naar les Pays Bas zijn gejakkerd, ook nog met 2 rechter handen) met een voorliefde voor Citroens, maar zeker voor CX-en.
Zo had hij naast de eerder door Mulder getoonde berline TRD turbo 2 in Rouge Delage en de drie CX-en in de schuur ook nog een vijfde CX in opbouw staan:
Daarnaast was de voorraad onderdelen schier oneindig:
In al deze weelde gold het motto: “voor elck wat wilsch”; Monsieur bleek niet vies van wat handel en zo heb ik dan ook nog een leuke set 14” velgen voor wènâg op de kop getikt:
Tenslotte wilde Monsieur ook deze BX sport nog wel ontmantelen:
zodat de gele mistlampen binnenkort op mijn dame zullen prijken.
Al met al en avontuur dat de moeite waard was.
(En t*ring, wat rijdt zo’n TRD T2 blok geweldig, zeg!)
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
- CX 25 GTi Turbo 2
Leuke aanwinst een setje velgen en gele mistlampen!
Daar knapt je CX vast van op.
Er wordt toch wel vaak met lof over het TRD T2 blok gesproken (qua rijden dan, over het onderhoud beginnen we maar niet..)
Leuke foto’s ook
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
par eXeMple! schreef:Mulder schreef:
Verdomme ik word kaal…
Me too!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7580
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou klik ik op het knopje snelle reactie - maar ik ben deze keer wat traag. Gefeliciteerd Mulder! Wat is een Break toch mooi. Zelfs in het grijs (ik hou niet van grijs, maar op een schone CX vind ik wel kunnen). Zo op de foto is van alles wat jij meent te zien niets zichtbaar en staat de Break er keurig bij. Ik zit nu eens te kijken en de TRX-en zijn inderdaad net iets aardiger voor het oog dan de 14 inchers (zoals onder mijn auto - ach blijft er wat te wensen over). De dashboardlampjes is een simpel klusje met schone handen - goeie smoes om een tijdje in de auto te mogen zitten.
Je vertelde ooit dat je jouw groene CX ook van binnen had laten reinigen. Kun je mij eens pb-en waar je dat hebt laten doen? Mijn prestige is wat smoezelig van binnen en intussen begint dat toch te storen.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
@ DriverD: ik zal een hangsnor laten staan.
@ break23m: ik ben bij Bas Car Cleaning in Nijmegen geweest. Afspraak maken, ‘s ochtends brengen, eind van de dag halen. De Pallas zag er weer piekfijn uit. Als dat met deze Evasion ook lukt zijn ze echt heel goed. Ik laat het je wel weten, mocht het erop uitdraaien dat het huidige interieur blijft.
(edit: o je wou een pb…)
Goh, was je draadje even kwijt. Proficiat Mulder! Wat een mooi gezicht als je na zo’n avontuur en reis zo ‘s ochtends door het raam kijkt en “het resultaat"daar ziet staan…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Vanmiddag m’n Limousine naar Citroville gebracht toen ik een mooie grijze break op Frans kenteken daar zag staan…. Zie nu dit topic en leg de link Mooie wagen!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mooie auto Mulder, plaatje!
Even een vervelende opmerking misschien: wat doet zo’n apparaat in MRB, want als Evasion zal dit met de huidige plannen geen klassieker worden op papier…
‘Spirit of avant-garde’
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee klopt, dat is minder. Aan de andere kant: mijn XM kost ook geld en wordt dat evenmin. Maar om op je vraag antwoord te geven: 1544 keiharde euro’s per jaar. Met mijn huidige kilometers per jaar is dat echter nog steeds goedkoper dan rijden met de XM. En ja, dan heb ik fors meer voor onderhoud gerekend dan ik nu aan de XM kwijt ben.
@25trd: dank je. Komende week komt er zo’n lelijk nieuw Nederlands kenteken op. xx-LDB-x of zoiets. Vreselijk. Had gehoopt op een aardige lettercombi als NRG of NRJ (“energy”), maar daarvoor ben ik te vroeg.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
LDB… nou dat hoop ik toch echt niet voor je… Zou die lettercombinatie uitgegeven worden?
LSD zou ook wel leuk zijn…